وبلاگ فرتک
بازاریابی موتورهای جستجو

بازاریابی موتورهای جستجو

در ادامه مباحث قبلی در حوزه بازاریابی، در آدینه با فرتک امروز قصد داریم به طور خلاصه به بازاریابی موتور های جستجو (SEM) اشاره کنیم. در صورتی که شما در فضای مجازی صاحب یک رسانه باشید، می توانید جهت معرفی خود به مشتریان از موتور های جستجو کمک بگیرید. در واقع شما می توانید سایت خود را برای موتور های جستجو بهینه کنید و از طریق موتور های جستجو به بازاریابی بپردازید.

sem

بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو (seo)

کلیه فعالیت هایی که شما در راستای بهینه سازی سایت خود انجام می دهید تا وب سایت شما به عنوان پاسخ مناسب به جستجوگران معرفی شود، سئو نامیده می شود. این بازدید را در واقع همان بازدید ارگانیک نامیده می شود و در حوزه سئو باید به دنبال آن باشیم.

بازاریابی موتورهای جستجو یا  SEM

بازاریابی موتورهای جستجو در واقع پرداخت هزینه به موتور های جستجو در قبال نمایش وب سایت شما در صدر نتایج جستجو است. در واقع شما با پرداخت هزینه اقدام به Paid Traffic خواهید کرد و وارد حوزه بازاریابی موتورهای جستجو یا Search Engine Marketing یا SEM شده‌اید. در واقع بازاریابی موتور های جستجو زیر مجموعه Paid Traffic می باشد. فرض کنید شما اسپانسر یک برنامه تلویزیونی هستید و مخاطبان را دعوت به بازدید از وب سایت خود به بهانه شرکت در قرعه کشی یا صرفا یک دعوت ساده می کنید. در واقع شما برای ایجاد این ترافیک بر روی وب سایت خود هزینه کرده اید و ترافیک ایجاد شده را می توان Paid Traffic نامید. حوزه SEM بسیار گسترده است و دارای جزئیات و ظرایف زیادی است. برای مثال موتور جستجوی گوگل سرویسی به نام Adwords دارد که بخش قابل توجهی از درآمد این شرکت را تشکیل می دهد. برای فعالیت در حوزه بازاریابی موتور های جستجو و استفاده از این ابزار باید استراتژی مناسبی داشته باشید. اینکه کدام سطح از SEM را انتخاب می‌کنید، به شرایط و نیاز شما باز می‌گردد.  هدایت کاربران به یک صفحه ساده و جذب مخاطب فقط برای یک بار یا تبدیل مخاطب رهگذر به مخاطب ماندگار با استفاده از طراحی صفحه هدفمند؟ توجه به این نکته اساسی باعث موفقیت در حوزه بازاریابی موتورهای جستجو خواهد شد.

سخن پایانی

تا زمانی که وب سایت شما استاندارد های اولیه را ندارد، هزینه کردن در حوزه بازاریابی موتورهای جستجو اشتباه بسیار بزرگی است. منظور از استاندارد های لازم طراحی مناسب وب سایت، بهینه سازی تصاویر، بارگذاری مطالب جذاب و کاربردی در بخش وبلاگ، استفاده از محتوای همیشه سبز، انتخاب کلمات کلیدی مناسب، توجه به سرعت بارگذاری وب سایت، توجه به کلیک های طلایی و … می باشد. بنابراین قبل از اینکه هزینه اضافی و بدون نتیجه داشته باشید، به فکر بهینه سازی کلیه بخش های وب سایت خود باشید.

علیرضا حیدری

۱ دیدگاه