وبلاگ فرتک
شباهت های سئو و علم پزشکی

۷ شباهت سئو و علم پزشکی

مثال‌ها و توضیحات بسیار زیادی جهت درک مفهوم سئو و تکنیک‌های رایج آن وجود دارد. در آدینه با فرتک امروز قصد داریم به ۷ شباهت سئو و علم پزشکی بپردازیم تا درک مفاهیم مختلف سئو را برای شما ساده‌تر کنیم.

پس با ما همراه باشید.

۷ شباهت سئو و علم پزشکی

۱- سئو تکنیکال: تغذیه سالم؛ راز حفظ سلامتی

به نظر شما اولین و مهم‌ترین فاکتور موفقیت در سئو چیست؟ پاسخ به این سوال بسیار مهم است. قطعا ضرب المثل “خشت اول گر نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج” را شنیده اید. این مثال به خوبی در دنیای سئو و هنگام طراحی سایت نیز کاربرد دارد. در واقع رعایت استاندارد های سئو هنگام طراحی سایت جز مهم‌ترین آیتم‌های رستگاری در این موضوع است.

تمامی انسان‌ها نیز برای داشتن عمر طولانی و سلامت جسمی به یک بدن سالم نیاز دارند. در مبحث سئو، بدن سالم همان سایت شما خواهد بود.

قطعاً شما به این موضوع عقیده دارید که اصلی‌ترین راه حفظ سلامتی، تغذیه سالم است. در حقیقت اگر شما تغذیه سالم را نادیده بگیرید و فقط بر این باور باشید که ورزش کردن و استفاده از داروهای تقویتی به شما کمک خواهد کرد، قطعا نتیجه لازم را نخواهید گرفت. در مبحث سئو نیز توجه به سئو تکنیکال اولین و مهم‌ترین وظیفه ما خواهد بود.

مطالعه بیشتر: ۵ نکته کاربردی سئو برای افزایش رتبه سایت

۲- تولید محتوای با کیفیت: ورزش هدفمند و مستمر

در صورتی که برای بهبود وضعیت جسمانی خود از تغذیه سالم استفاده کنید، علاوه بر این باید ورزش مستمر و روزانه نیز داشته باشید. در حقیقت ورزش باید جز فعالیت های روزانه ما باشد. اگر فقط یک برهه خاص به شدت ورزش کنیم و بعدا برای مدتی طولانی آن را رها کنیم، قطعا فایده ای نخواهد داشت.

شروع هر کاری از جمله ورزش آسان نیست. انجام فعالیت های ساده در روز های ابتدایی بسیار برای شما سخت و نفس گیر خواهد بود. همچنین مشکل بعدی برقراری هماهنگی میان فعالیت های روزانه شما و زمان ورزش کردن است. برای ایجاد این هماهنگی فقط نیاز است ۴۰ روز به صورت مداوم و طبق برنامه ورزش کنید، بعد از آن متوجه خواهید شد که این کار اصلا برای شما دشوار نیست و حتی ترک آن برای شما بسیار غیر ممکن خواهد بود.

تاثیر تولید محتوای با کیفیت بر سایت شما نیز در واقع مانند مثال بالا خواهد بود. تولید محتوا مانند ورزش امری دشوار و بسیار زمان بر است. در صورتی که در این کار فعالیت مستمر داشته باشید، به یک فعالیت ساده و لذت بخش عادت خواهید کرد.

در مبحث سئو نیز اگر در یک بازه زمانی کوتاه نسبت به تولید محتوای زیاد اقدام نماییم و بعد از کسب جایگاه در نتایج گوگل از کار خود دست بکشیم؛ خواهیم دید که به مروز زمان جایگاه و اعتبار ما کاهش پیدا خواهد کرد.

موضوع دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که تولید محتوا مانند ورزش کردن دارای استاندارد ها و قواعد مشخصی است. در صورتی که حرکت های ورزشی را به اشتباه انجام دهید، موجب خواهد شد مشکلات جبران ناپذیری به سلامت جسمانی شما وارد شود. به همین شکل باید استاندارد ها و قواعد تولید محتوا را نیز که متناسب با الگوریتم های گوگل است رعایت کنیم.

۷ شباهت سئو و علم پزشکی

۳- فعالیت در شبکه‌های اجتماعی یا استفاده از مکمل‌های غذایی

با شروع ورزش، بدن شما بعد از مدتی برای حفظ شادابی و طراوت نیازمند مواد غذایی مشخص مانند ویتامین، کربو هیدرات، کراتین، گلوتامین، اسید آمینه و… است. هر چه فعالیت‌های ورزشی شما حرفه‌ای‌تر و سنگین‌تر باشد، بدن شما نیاز بیشتری به مواد غذایی خواهد داشت. عدم توجه به این موضوع مهم، موجب به وجود آمدن عارضه‌های مختلفی برای سلامت بدن شما خواهد شد.

تولید محتوا نیز به تنهایی موفقیت شما را در سئو تضمین نخواهد کرد. در واقع تولید محتوا فقط بخشی از کار است و باید جهت حفظ اعتبار و جایگاه وب‌سایت خود به مواردی همچون تکنیک‌های لینک‌سازی دستی، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، کامنت مارکتینگ و… توجه داشته باشید.

تولید محتوای زیاد بدون توجه به اعتبار سایت ممکن است در مواردی نتایج معکوس به همراه داشته باشد. گوگل انتظار دارد که وب‌سایت‌های ارزشمند در سایت‌های دیگر و شبکه‌های اجتماعی نیز معرفی شده باشند. هرچقدر زمان فعالیت‌های شما بیشتر باشد و تعداد محتوای تولیدی افزایش یابد، شما نیازمند حضور بهتری در فضای اینترنت خواهید بود.

مطالعه بیشتر: ۱۱ راه حرفه ای نوشتن یک عنوان خوب

۷ شباهت سئو و علم پزشکی

۴- مشاور و متخصص سئو: پزشک مورد اعتماد

در صورتی که هدف شما بالاتر از حفظ سلامتی و افزایش عمر باشد، یعنی به فکر ورزش قهرمانی و کسب مدال های کشوری و بین المللی باشید، حتما باید ورزش و تغذیه حرفه ای خود را زیر نظر یک پزشک متخصص انجام دهید.

برخی از افراد ورزشکار ممکن است به کسب اطلاعات تخصصی در مورد تغذیه مناسب و حرکات ورزشی از فضای مجازی و اینترنت بسنده کنند، اما قطعاً این موضوع ممکن است با ریسک‌های خاص خودش همراه باشد و اشتباه و شکست‌های جبران‌ناپذیری را برای آن فرد ایجاد کند.

در صورتی که ورزشکار از یک متخصص واقعی کمک بگیرد، احتمال اشتباه به حداقل خواهد رسید و برنامه تمرینی و غذایی او متناسب با وضعیت جسمانی، مسابقه پیش رو و  آنالیز رقیبان خواهد بود.

یک مشاور و متخصص سئو نیز دقیقاً همین نقش را برای شما ایفا خواهد کرد. متخصص سئو ابتدا با بررسی کلی وب‌سایت شما، کلمات کلیدی هدف و رقبای بالقوه را شناسایی خواهد کرد و سپس یک برنامه دقیق برای سئو سایت شما ارائه خواهد کرد.

شما برای انتخاب یک پزشک متخصص به چه مواردی توجه می کنید؟ قطعا بررسی سوابق حرفه ای، موفقیت‌های وی و توجه به نظرات مشتریان جز موارد مورد توجه است. ممکن است مراجعه به یک پزشک غیر متخصص، به قیمت جان شما تمام شود. بنابراین به هر کسی که خود را متخصص سئو می‌داند نیز نباید اعتماد کنید.

مطالعه بیشتر: بازاریابی محتوایی و چالشی که برای تیم ما به وجود آمد!

۵- خرید بک لینک یا رپورتاژ آگهی: روش هایی برای درمان

بسیاری از افراد عقیده دارند که تهیه بک‌لینک برای تمام سایت‌ها ضروری است و بدون این موضوع نمی‌توان در سئو موفق بود. این در حالی است که این استراتژی در بسیاری از حالات، ممکن است خطرات بسیار جدی برای سئو سایت شما به همراه داشته باشد.

معمولاً پزشک متخصص، هنگامی که از تمامی روش‌های موجود نا امید شده باشد، اقدام به تجویز دارو خواهد کرد. در واقع اگر پرهیز غذایی یا ورزش به تنهایی ضامن سلامت شما نباشد، پزشک نیاز به استفاده از روش‌های درمانی دیگر خواهد داشت.

پزشک با توجه به وضعیتی که شما دارید و حساسیت‌های دارویی شما، نسبت به تجویز دارو اقدام می کند. برای تمامی داروها مقدار و زمان‌بندی مشخصی تعیین می‌گردد که باید به صورت درست توسط شما انجام شود.

امکان دارد شما بدانید داروی خاصی برای معده مناسب است، اما پزشک متخصص طبق وضعیت شما نسبت به تجویز داروی دیگری با همان کارایی اقدام نماید. از طرفی اگر همین دارو طبق زمان‌بندی درست و به میزان استاندارد استفاده نشود، احتمال دارد مشکلات دیگری برای شما به وجود آید.

پزشک معمولاً در بیماری‌های خاص، از تجویز یک داروی مشخص اطمینان ندارد و یک نسخه اولیه را به شما پیشنهاد می‌دهد. بعد از آن بر اساس بازخوردهای دریافت شده از دارو، ممکن است تجویز دقیق‌تری برای بیماری داشته باشد.

موضوع خرید بک‌لینک یا رپورتاژ آگهی نیز دقیقاً شرایطی مشابه موضوع فوق دارد. در واقع بهتر است فعالیت خود را زیر نظر یک مشاور و متخصص سئو انجام دهید. همچنین جهت لینک‌سازی سایت خود برنامه‌ریزی بسیار دقیقی داشته باشید و لینک‌ها را از سایت‌های مرتبط و معتبری دریافت نمایید.

این احتمال وجود دارد که با خرید بک‌لینک نتایج مورد انتظار خود را کسب نکنید، در این حالت باید نسبت به بازبینی دستورالعمل‌ها و بررسی گزینه‌های موجود اقدام نمایید تا از مشاور خود راه حل دیگری دریافت کنید.

۷ شباهت سئو و علم پزشکی

۶- بازطراحی سایت، آخرین راه نجات

اگر تمامی روش‌های فوق، کارایی خود را از دست داده باشد و سلامتی شما را خطری جدی تهدید کند، پزشک معالج در این مرحله عمل جراحی را پیشنهاد خواهد داد. متاسفانه در برخی از شرایط به دلیل وضعیت بیمار، شانس زنده ماندن او بسیار پایین است، اما با توجه به شرایطی که بیمار دارد راه دیگری وجود ندارد.

بعضی مواقع ممکن است وضعیت سئوی سایت شما مناسب نباشد. نبود ساختار تکنیکال درست و نبود محتوای با کیفیت نشان دهنده‌ی وضعیت نامناسب سئوی وب‌سایت شما است. در این حالت متخصص سئو پیشنهاد بازطراحی سایت و ایجاد یک بستر جدید و مناسب برای تولید محتوا را خواهد بود.

بازطراحی وب‌سایت شامل تغییرات محدودی در بخشی از سایت شما خواهد بود یا حتی منجر به بازنویسی کلی سایت از ابتدا خواهد شد. در صورتی که بازطراحی با رعایت نکات سئو در کدنویسی انجام شود، این پروسه تاثیر بسیار خوبی در رشد جایگاه شما خواهد داشت.

مطالعه بیشتر: حیاتی ترین اطلاعات اینستاگرام در سال ۲۰۲۰

۷- اهدای عضو، اهدای زندگیست!

متاسفانه در برخی از مواقع پزشکان به طور کلی از یک بیمار قطع امید می‌کنند. بیمارانی که مرگ مغزی می‌شوند یا به کمای طولانی می‌روند، معمولا شانس زیادی برای ادامه زندگی خود نخواهند داشت. در این حالت پزشک به بستگان بیمار پیشنهاد می‌دهد که اعضای حیاتی به دیگران منتقل شود تا زندگی به دیگر بیماران برگردد.

در دنیای سئو نیز اگر از تکنیک‌های سئو کلاه‌سیاه استفاده کنید یا اقدام به خرید بک‌لینک نمایید و در زمینه رپورتاژ آگهی زیاده‌روی کنید، قطعا سرنوشت خوبی نصیب وب‌سایت شما نخواهد شد و با جریمه گوگل مواجه خواهید شد. در واقع شما با اجرای این کارها، وب‌سایت خود را وارد یک پروسه کمای عمیق خواهید کرد.

در صورتی که وب‌سایت شما دچار این مشکل شود، بهتر است با کمک یک مشاور سئو سایت جدیدی در دامنه ای دیگر راه اندازی کنید و  و هر آنچه اعتبار و ارزش در سایت قبلی باقی مانده است را به آن منتقل نمایید.

مطالعه بیشتر: با ساده ترین روش های آنالیز استوری اینستاگرام رشد کنید

سخن پایانی

نظر شما در رابطه با این شبیه سازی چیست؟ امیدواریم با مطالعه این مقاله به درک شما از سئو و مفاهیم مرتبط با آن کمک کرده باشیم. ما بی صبرانه منتظر شنیدن نظرات و سوالات شما عزیزان هستیم.

به نظر شما چه شباهت های دیگری میان سئو و علم پزشکی وجود دارد؟

به کار گرفتن مثال هایی از این دست چقدر میتواند به درک سئو کمک کند؟

 

هفته ی آینده هم منتظر #آدینه_با_فرتک باشید.
جمعه ها، ساعت ۲۰

علیرضا حیدری

۳ comments

سه × 3 =