وبلاگ فرتک

بهینه سازی مقالات قدیمی در جهت بهبود سئو سایت

در آدینه با فرتک امروز قصد داریم در رابطه با بهینه سازی مقالات قدیمی در جهت بهبود سئو سایت صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

تاریخچه استفاده از محتوای ارزشمند

اوایل قرن ۲۱ کسب و کار های قدرتمند و شناخته شده در زمینه ارائه مقالات تخصصی و تولید محتوای ارزشمند قدم برداشتند. حلقه گمشده بازاریابی آنلاین ارائه محتوای ارزشمند است. از این طریق می توان حجم زیادی از کاربران را به صفحه اصلی وبسایت و صفحات هدف هدایت کرد و باعث فروش بیشتر محصولات و خدمات شد.

از طرفی بسیاری از کسب و کار ها با استفاده از وبلاگ فرصتی مناسب برای کسب درآمدهای تبلیغاتی ایجاده کرده اند. البته اولین تلاش ها برای ایجاد وبلاگ تجربه های جذابی نبودند. در واقع در آن برحه مطالبی که در وبلاگ ها منتشر می شد، کیفیت و جذابیت مناسبی نداشت. وبلاگ برخی از شرکت ها تنها دارای سیاهه ای از متون بود و به اصول بازاریابی محتوایی توجهی نمی شد.

بازاریابی محتوایی

شاید یکی از بهترین تشبیه هایی که می توان در رابطه با وبلاگ هر کسب و کار داشت، تشبیه به یک گلخانه است. یک گلخانه کوچک در منزل شما موجب افزایش زیبایی شود. همچنین این گلخانه کوچک موجب تصفیه هوای منزل، به وجد آوردن مهمانان و در مجموع ایجادفضایی مطبوع خواهد شد.

امروزه بسیاری از کسب و کار ها ارزش این فضا را بیش از پیش درک کرده اند. البته یک نکته آزار دهنده در این گلخانه ها وجود دارد. به بیان ساده تر بسیاری از وب سایت شامل مقالات قدیمی و متعددی هست که به حال خود رها شده اند. برای حفظ طراوت محتوای خود، همچون یک گیاه باید به آن توجه کنید.

وجود این شرایط موجب می شود تا تیم های محتوا و سئو در هاله ای از ابهام و ترید قرار گیرند و سوالات اساسی برایشان به وجود آید:

  • با مقالات قدیمی سایت که جایگاه مناسبی دارند ولی محتوای آن کاربردی نیست چه کنیم؟
  • حذف این مقالات موجب از دست رفتن اعتبار و جایگاه سایت می شود؟

بازاریابی محتوایی

مقالات قدیمی موجب چه مشکلاتی خواهند شد؟

معمولا مدیران وب سایت ها بیش از حد به کمیت مقالات توجه می کنند و در این راه از کیفیت محتوا غافل می شوند. از جهت فنی حذف مقالات قدیمی و بی ارزش موجب عملکرد بهتر ربات های گوگل در صفحات وب سایت شما خواهد شد.

یک بار دیگر به مثال گلخانه رجوع می کنیم. فرض کنید هزاران گیاه و علف هرز در گلخانه شما وجود دارد، یقینا این موضوع باعث خواهد شد انرژی کمتری به گیاهان اصلی و پراهمیت برسد.

بازاریابی محتوایی

به بیان ساده تر زمان برای ربات های گوگل محدود است. بنابراین این زمان نباید صرف بررسی مقالات قدیمی و بی ارزش شود. از طرفی یک برند خوب، مقالاتی با کیفیت بالا دارد و این موضوع برای آن برند موجب اعتبار و ارزش در ذهن مخاطبان می شود. بیهنه سازی و مراقبت مداوم از محتوای تولید شده موجب خواهد شد وبسایت شما برای مخاطبان خلق ارزش کند.

در ادامه قصد داریم در رابطه یک وبلاگ ارزشمند که برای سئو سایت مفید است، صحبت کنیم تا به شکل بهینه تری از آن استفاده کنید.

ارزش گذاری مقالات قدیمی سایت

برای شروع باید در جهت بهبود سئوی سایت با استفاده از مقالات قدیمی وبلاگ قدم بردارید. گردآوری آمار و اطلاعات کافی از عملکرد آنها اولین قدم در ارزش گذاری مقالات است. برای جمع آوری ساده تر اطلاعات، می توانید URL مقالات را از طریق ابزارهای سرچ کنسول و گوگل آنالیز استخراج کنید.

ارزیابی این مقالات مرحله بعدی کار است. بعد از آن باید نسبت به نگهداری یا حذف آنها تصمیم بگیرید. قبل از هر چیز باید بگوییم بازنویسی مقالات موجب افزایش رتبه سئو وب سایت شما خواهد شد. حال باید به ۵ سوال اساسی هنگام ارزیابی مقالات وجود دارد که باید به آنها پاسخ دهیم:

۱- آیا محتوای مقاله برای مخاطب مفید است؟

اولین سوال در مواجه یک مقاله این است که محتوای ما به کاربر اطلاعات می دهد یا فقط او را سرگرم می کند. مقاله ای مفید است که به سوال کاربر پاسخ دهد، موجب حل مشکل مخاطب شود و برای او دارای جذابیت باشد. این نوع محتوا می تواند متن، تصویر، فیلم و … باشد.

۲- محتوای مورد نظر شما ارزشمند است؟

اگر صفحاتی از وب سایت شما دارای بازدید بالا هستند و به صورت طبیعی بک لینک دریافت کرده اند، در دسته صفحات با محتوای ارزشمند قرار می گیرند.

در هفته های بعدی با ادامه این مطلب همراه شما خواهیم بود.

علیرضا حیدری

۲ comments