وبلاگ فرتک

بهینه سازی مقالات قدیمی در جهت بهبود سئو سایت(قسمت دوم)

در قسمت قبلی آدینه با فرتک به ۲ سوال از ۵ سوال در رابطه با ارزیابی مقالات پاسخ دادیم. در ادامه با بقیه سوالات و بخش های دیگر همراه ما باشید.

۳-محتوا به قدر کافی خوب است؟

در صورتی که محتوای موجود در وب سایت شما دارای افزوده باشد، اما به خوبی تهیه نشده باشد، در این دسته قرار خواهد گرفت. برای مثال مقالاتی که دارای اشکالات نگارشی هستند.

۴-موضوع مقاله با کسب و کار شما در ارتباط است؟

سعی کنید از مقالاتی استفاده کنید که با حوزه کسب و کار شما مرتبط باشد. اگر مقالات نامرتبط با کسب و کار خود در وب سایت شما وجود دارد، دلیلی برای نگهداری این مقالات وجود ندارد. دقت شود در صورتی که محتوایی دارای افزوده نیز باشد، اما با موضوع کسب و کار شما ارتباطی نداشته باشد، نگهداری آن صحیح نیست.

۵-موضوع یا متن محتوای شما تکراریست؟

در صورتی که متن محتوای شما کپی باشد، مشکلاتی نظیر محتوای کپی شده و Cannibalization را به وجود خواهد آورد.

برای مقالات قدیمی ارزشمند چه تصمیمی بگیریم؟

حال که به ۵ پرسش فوق پاسخ دادیم، باید در مورد مقالات قدیمی تصمیم بگیریم. در صورتی که تصمیم به حذف برخی مقالات قدیمی گرفته اید، بهتر است آن ها را به مرتبط ترین مقاله یا صفحه اصلی وب سایت خود ریدایرکت ۳۰۱ بزنید.

بعد از این مرحله باید برای مقالات قدیمی که ارزشمند هستند، اقدام کنید. بروزرسانی مقالات، بهبود وضعیت نگارشی و ظاهری و افزایش اطلاعات مقاله مواردی است که می تواند در دستور کار شما قرار گیرد. در این میان باید به این نکته توجه کنید که احیا کردن مقالات قدیمی از تهیه محتوای جدید ساده تر است.

بازاریابی محتوایی

۱-بهبود کیفیت و ساختار محتوا

پیشنهاد میکنم در ابتدا، مقالات قدیمی را نظر نگارشی اصلاح کنید. توجه داشته باشید که مقاله باید فن بیان مناسبی داشته باشد و به ساده ترین شکل ممکن با مخاطب ارتباط برقرار کند.

رعایت اصل سئو و تولید محتوا در مقاله مرحله بعد است که باید به آن توجه ویژه ای شود. متن جایگزین تصاویر، نشانه گذاری Schema و درج لینک های داخلی مرتبط از پر اهمیت ترین مواردی است که باید در این قسمت رعایت شود.

در مرحله بعد باید به بهبود وضعیت ظاهری بپردازیم. استفاده از بولت پوینت ها و اعداد همراه با اضافه کردن تصاویر جذاب و ویدئو از جمله مهمترین مواردی است که باید در مقالات قدیمی انجام شود.

۲-بررسی و اضافه کردن اطلاعات

امروزه باید مقالاتی ارائه دهیم که برای مخاطب ارزشمند و کاربردی است. به روز کردن مطالب قدیمی، یکی از روش های برگرداندن رتبه مقالات قدیمی آن هاست. آمارها نشان می دهد ۷۴% از وبلاگ هایی که مطالب قدیمی را به روز می کنند، شانس بیشتری برای دیده شدن دارند. از طرفی اضافه کردن اطلاعات موجب غنی سازی مقالات قدیمی خواهد شد.

سوژه هایی مانند اطلاعات جدید به دست آمده، تغییر قوانین و یا اضافه شدن قوانین جدید، رویدادهای جدید و … از مواردی هستند که می توانند به شما در اضافه کردن اطلاعات ارزشمند به مقالات قدیمی کمک کنند.

۳-باز نشر محتوا در شبکه های اجتماعی

در صورتی که زمان و هزینه ای برای بهبود و تولید محتوا صرف کردید، بهتر است محصول نهایی را در شبکه های اجتماعی معرفی کرده و یا با تغییر تاریخ انتشار، در صدر مقالات یا حتی صفحه اصلی سایت به کاربران نمایش دهید.

بازاریابی محتوایی

سخن پایانی

در صورتی که ماموریت شما برای حذف یا به روزرسانی مقالات قدیمی به پایان رسد، باید آخرین گام را بردارید. پیگیری نتایج آخرین گام است. در این راه گوگل سرچ کنسول یاری دهنده شما خواهد بود. از این طریق می توانید جایگاه و آمار بازدید هر صفحه را پیش و پس از انجام تغییرات مقایسه کنید. فاکتور هایی مانند بهبود رتبه در کلمات کلیدی هدف، افزایش نرخ CTR و افزایش زمان حضور کاربران در صفحه فاکتورهایی هستند که میتوانند برای شما حائز اهمیت باشند. به عنوان نکته پایانی باید توجه داشته باشید که بهبود و به روزرسانی محتوا باید به صورت مستمر انجام شود تا تاثیر تغییرات را مشاهده کنیم.

بازاریابی محتوایی

علیرضا حیدری

۱ دیدگاه

2 × دو =