وبلاگ فرتک
پول سازی شبکه های اجتماعی

۱۴ دلیل برای استفاده از بازاریابی مبتنی بر محتوا

امروزه تعدادی از صاحبان کسب و کار به این موضوع پی برده اند که بازاریابی محتوایی هم می تواند کمک زیادی به فروش کالا یا خدمات آن ها کند. اما تعدادی هم هستند که هنوز تردید دارند به این که آیا هزینه ای که برای تولید محتوای کسب و کار خود کنند به اندازه ی دیگر روش های بازاریابی برای آن ها بهره وری خواهد داشت یا خیر؟
در آدینه با فرتک این هفته قصد دارم تا به دسته ی دوم،  ۱۴ دلیل ارائه دهم تا با عمق وجودشان به اثر گذاری بازاریابی محتوایی پی ببرند. پس اگر حتی جز دسته ی اول هم هستید، باز هم با ما همراه شوید تا دلایل زیر را با هم بررسی کنیم.

  1. هزینه ای که کرده اید به زودی به جیبتان بر میگردد
  2. ترافیک بیشتری که به وبسایت تان سرازیر می شود خیره کننده است
  3. مشتریان خارج از کشور چطور شما را بشناسند؟
  4. مشکل کاربران خود را حل کنید
  5. خود را متخصص معرفی کنید
  6. مراحل خرید مشتریان را ساده کنید
  7. دلیلی برای ماندن بازدیدکنندگان در وبسایت خود ایجاد کنید
  8. برای SEO فکری کرده اید؟
  9. خیلی دوست دارید کمتر هزینه کنید؟
  10. هزینه های واحد فروش خود را کاهش دهید
  11. چرا فقط به مشتریان قدیمی کمک می کنید؟
  12. به رایگان کسب و کار خود را به اشتراک بگذارید
  13. ارتباطات صمیمانه شخصی را در فروش دست کم نگیرید
  14. ترافیک شبکه های اجتماعی خود را افزایش دهید

۱- هزینه ای که کرده اید به زودی به جیبتان بر میگردد

بازگشت سرمایه از طریق بازار یابی محتواییشاید با خودتان بگوئید هزینه ای که برای بازاریابی از طریق تبلیغات تلویزیونی و… میکنم به سرعت باز میگردد. چرا باید برای نوعی از بازاریابی هزینه کنم که بازگشت آن زمان می برد؟
جواب این تردید شما این است که بازاریابی محتوایی شاید زمان بیشتری طول بکشد تا بازگشت سرمایه داشته باشد ولی وقتی برمی گردد دیگر دائمی و جاری است و با گذشت زمان از بین نمی رود. زیرا تا زمانی که آن محتوا در وبسایت یا شبکه ی اجتماعی شما هست زنده است و ممکن است هر لحظه از شبانه روز بیننده و خواننده خود را داشته باشد.

۲- ترافیک بیشتری که به وبسایت تان سرازیر می شود خیره کننده است

اگر مداوم پست های وبلاگ جذاب و تاثیرگذار تولید کنید، با گذشت زمان ترافیک زیادی به وبسایت شما سرازیر می شود.  در واقع طبق تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته است، مشخص شده است شرکت هایی که بیش از ۱۶ پست وبلاگ در هر ماه منتشر می کنند تقریبا ۳.۵ برابر بیشتر از شرکت هایی که فقط ۴ پست یا کمتر پست منتشر می کنند بازدید کننده دارند.

حال خودتان حساب کنید که اگر شرکتی به هیچ عنوان تولید محتوا نکند چه می شود؟

۳- مشتریان خارج از کشور چطور شما را بشناسند؟

مشتریان خارج از کشورشاید شما هم محصول یا خدماتی داشته باشید که مشتریان خاص خود را در خارج از کشور داشته باشند. اگر وبسایتی نداشته باشید که محتوایی داشته باشد، آن ها چطور می توانند با شما و محصولات و خدماتی که ارائه می دهید آشنا شوند؟

آگاهی از برند یکی از مهم ترین مزایای بازاریابی محتوایی است. 

۴- مشکل کاربران خود را حل کنید

مشتریان شما یا حتی کسانی که جز مشتریان شما نیستند یکسری مشکلات و مسائل در حوزه ی محصولات و خدمات شما دارند که نمی دانند باید چطور آن ها را حل کنند. اگر این فرصت را از دست بدهید و درباره ی بزرگترین و مهم ترین مشکلات آنها محتوا تولید نکنید و به آن ها نشان ندهید که چقدر برایشان ارزش قائل هستید، خیلی زود آن ها را از دست خواهید داد و آن ها به سراغ رقبای شما خواهند رفت.

به سراغ کسانی می روند که مشکلات شان را حل کند.

۵- خود را متخصص معرفی کنید

برای اینکه به مخاطبین خود اعلام کنید که در حرفه ی خود تخصص دارید و برای خود اعتبار و اقتدار ایجاد کنید باید تولید محتوا را شروع کنید. با این کار مخاطبان همیشه منتظر این خواهند بود که شما آنها را راهنمایی کنید و در موارد زیادی با محتوایی که تولید می کنید آن ها را پشتیبانی کنید.

۶- مراحل خرید مشتریان را ساده کنید

خرید سادههمه ی ما هدف مان از خرید یک محصول یا خدمت این است که چالش خاص زندگی خود را رفع کنیم. اگر منزل مان کثیف شده است و دیگر جاروبرقی خوب کار نمی کند پس چالشی جدید ایجاد شده است. اینجاست که دست به کار می شویم و به دنبال راه هایی می گردیم تا این چالش را رفع کنیم. شاید چالش ما با کمی تمیز کردن لوله های جاروبرقی رفع شود، شاید هم نه. اما در هر صورت اگر در این میان شما اولین شرکتی باشید که چالش وی را حل کرده است، احتمال اینکه اولین شرکتی هم باشید که جاروبرقی جدید را از شما خریداری کند زیاد است.

۷- دلیلی برای ماندن بازدیدکنندگان در وبسایت خود ایجاد کنید

تحقیقات نشان داده است که زمان ماندن بازدید کننده در وبسایت هایی که محتوای خاصی ندارند فقط و فقط ۱۲ ثانیه است. پس هر چه مطالب جذاب تر و مفید تری را در وبسایت خود ارائه دهید دلایل بیشتری را برای ماندن بیشتر بازدید کنندگان در وبسایت خود ایجاد خواهید کرد و هرچه بازدید کننده در وبسایت شما زمان بیشتری را سپری کند، بیشتر هم به سمت صفحه محصولات شما هدایت خواهد شد.

۸- برای SEO فکری کرده اید؟

بسیاری از مصرف کنندگان وقتی به دنبال محصول یا خدمتی خاص هستند، اولین کاری که می کنند این است که به سراغ موتورهای جستجو مانند google می روند و جستجوی خود را از آنجا شروع می کنند. هرچه محتوای بیشتر و البته با کیفیت تری داشته باشید سئو وبسایت شما بهتر خواهد بود و بیشتر در دید مصرف کنندگان قرار خواهید گرفت.

۹- خیلی دوست دارید کمتر هزینه کنید؟

بازاریابی محتوایی از بسیاری از روش های سنتی بازاریابی مقرون به صرفه تر است و طبق تحقیقات موسسه بازاریابی محتوایی، این نوع از بازاریابی ۶۲ درصد کمتر از دیگر روش های بازاریابی هزینه دارد.

۱۰- هزینه های واحد فروش خود را کاهش دهید

هزینه های واحد فروش

یکی دیگر از مزایای قدرتمند بازاریابی محتوایی این است که تماس های ورودی به واحد فروش شما را کم می کند و به بسیاری از سوالات مشتریان پیرامون محصولات شما پاسخ می دهد. مشتریان زیادی هستند که وقتی محتوای شما را می خوانند یا می بینند، دیگر برای اطمینان بیشتر با واحد فروش تماس نمی گیرند و خودشان مستقیم محصول مورد نظر را خریداری می کنند.

۱۱- چرا فقط به مشتریان قدیمی کمک می کنید؟

مشتری قدیمی

شاید یکی از ضعف های ما در بازاریابی این باشد که فقط مشتریان قدیمی خود را راهنمایی و کمک کنیم تا محصول بهتر و مناسب تری را خرید کنند. اما در این روش از بازاریابی شما این امکان را دارید تا به همه ی مشتریان در این زمینه کمک کنید و مشتریان جدید را بهتر جذب کنید.

۱۲- به رایگان کسب و کار خود را به اشتراک بگذارید

 

یکی از بهترین راه های دیده شدن بیشتر توسط کاربران این است که به طرق مختلف، کسب و کار شما به اشتراک گذاشته شود. شما می توانید به راحتی با تولید یک محتوای خوب کاری کنید تا کاربران آن ها را به اشتراک بگذارند.
فرض کنید کاربری ایمیل ارسالی شما را بخواند و بپسندد، در این میان اولین کاری که خواهد کرد این خواهد بود که آن را با همکار خود نیز به اشتراک بگذارد و این چرخه ادامه پیدا خواهد کرد تا افراد زیادی این ایمیل را بخوانند.

۱۳- ارتباطات صمیمانه شخصی را در فروش دست کم نگیرید

وقتی شما در شبکه های اجتماعی ویدئوی  خود را به اشتراک می گذارید، در حالی که در آن شخصا از رفع مشکل مشتریان صحبت می کنید، در واقع در حال ایجاد ارتباط صمیمانه ی شخصی هستید که در نهایت منجر به فروش بیشتر خواهد شد.

۱۴-ترافیک شبکه های اجتماعی خود را افزایش دهید

رسانه های اجتماعی راهی قدرتمند برای ایجاد روابط طولانی مدت با مشتریان قدیمی و جدید هستند و نباید به هیچ عنوان آن ها را دست کم گرفت. هرچه محتوای بیشتری تولید کنید، بیشتر می توانید آن ها را در شبکه های اجتماعی با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد می کنم به دنبال دلیل دیگری نباشید و همین هفته مقدمات بازاریابی محتوایی کسب و کار خود را فراهم کنید و اگر در این راه نیاز به مشاوره داشتید، کارشناسان ما در خدمت شما هستند و به صورت رایگان به شما مشاوره می دهند.

هفته ی آینده هم منتظر #آدینه_با_فرتک باشید.
جمعه ها، ساعت ۲۰

محمدرضا وفانژاد

۳ comments