فرتک؛ آموزش‌ها و مقالات برتر تکنولوژی برای راه‌اندازی کسب و کار آنلاین
banner-markting

کتاب بازاریابی برایان تریسی در یک نگاه

امروز پنجشنبه به تاریخ بالای صفحه👆 روز جهانی کتاب و کتاب خوانی است و بنده قصد کردم یه کتاب به شما معرفی کنم که اسمش بازاریابی (Marketing)؛ اثری از برایان تریسی (Brian Tracy: نویسنده ی کتاب قورباغه را قورت بده…!) هست. ارزش داره که وقتی بذارید و این کتاب رو مطالعه کنید.

چون کسی نیست که به بازاریابی نیازی پیدا نکند. روزی میرسد که توانایی تولید محصولی را خواهید داشت و نیاز به فروش آن دارید. آنجاست که می گویید فلانی گفت و من گوش ندادم!

اصلا چرا باید کتاب بخوانیم؟

  • توانایی خواندن مان تقویت می­شود.
  • تمرکزمان را بهبود می بخشد.
  • مهارت های ارتباطی را بالا می­برد.
  • به بهبود روحیه کمک می­کند.
  • ما را مجبور می­کند که مودب باشیم.
  • سرگرمی ای قابل حمل است.
  • ذهن را آرام می­کند.
  • خلاقیت را افزایش می­دهد.
  • فعالیت اجتماعی مان را زیاد می کند.
  • استرس را کاهش می دهد.
  • افسردگی را از بین می برد.
  • راحت تر زبان خارجه را می توانیم یاد بگیریم.

آیا باز هم دلیلی برای نخواندن کتاب دارید؟      آیا باز هم به خواندن کتاب ایمان نیاورده اید؟

 

شما می توانید در کانال اینستاگرام، با منشن کردن دوستاتون؛ این کتاب رو هدیه بگیرید (روی تصویر زیر کلیک کنید!)

 

به طور کلی توصیه من به عنوان نویسنده ی این مطلب به شما این است که اگر می خواهید در اوقات فراغت وقت خود را تلف کنید، کتاب انتخاب مناسبی نیست...!

✅ اگربخواهیم در فروش محصول و ارائه ی خدماتمان به مشتریان موفق باشیم و این کار را به بهترین نحو انجام دهیم، باید علم بازاریابی و فروش را بدانیم. از طرفی یادگیری این علم چندان کار سختی نیست به شرطی که به سراغ کتاب های منبع برویم

. البته که تنها خواندن کتاب شما را به یک بازاریاب حرفه ای تبدیل نمی­کند. چرا که درعلم بازاریابی و فروش روز به روز راهکارهای جدیدتری ارائه می­شود. ولی برای فراگرفتن کلیت آن، کتاب بهترین گزینه است.

pic-book

این کتاب را چه کسانی بخوانند؟

  • افرادی که می خواهند محصولی که در اختیار دارند را به مرحله تجاری سازی رسانده و به فروش برسانند.
  • صاحبان کسب و کاری که محصولات خود را باید به مشتریان بفروشند.
  • کسانی که می­خواهند آقای خود باشند و کسب و کار خود را داشته باشند.
  • کسانی که در حال جذب مشتری هستند.(مثل ما که برای جذب مشتری از بازاریابی محتوا استفاده می کنیم)
  • و…

بعد از مطالعه این کتاب چه مهارت هایی را فرا می­گیرید؟

  • شناسایی و برآورده کردن نیاز های مشتری
  • فروش بیشتر + سود بیشتر
  • به دست آوردن قلمرو وسیعی از بازار کار
  • چگونه کالاها و خدمات خود را ارائه کنید که نیاز های مشتریان را برطرف سازد؟
  • راه اندازی کسب و کار
  • و…

 

این کتاب در مورد بازاریابی و فروش محصول صحبت می­کند و سعی دارد تا شما را با علم بازاریابی آشنا کند.

درآمدی بر نویسنده­ ی کتاب بازاریابی: برایان تریسی ( Brian Tracy)

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت برایان تریسی “اینترنشنال”  است. او این شرکت را در کانادا تاسیس کرد.

زمینه های فعالیت این شرکت ارائه راهکارو خدمات مشاوره ای در زمینه های مدیریت و رهبری، فروش و بازاریابی، اعتماد به نفس، هدف گذاری، روان شناسی موفقیت و…  است.

او نیز در سرمایه گذاری های کلان، ساخت و ساز، واردات و مشاوره ی مدیریتی فعالیت داشته است. از جمله تخصص های برایان تریسی می توان به مدیریت، مشاور فروش و ارائه انواع استراتژی برای کسب و کار اشاره کرد.

telegram fartech

خلاصه ای از فهرست کتاب بازاریابی برایان تریسی :

  • هدف از تجارت
  • چهار موضوع مهم در بازاریابی موفق
  • بازاریابی مشتری محور
  • چرا مردم خرید می کنند؟
  • ترکیب بازاریابی
  • انتخاب میدان برد
  • استراتژی اولین و بهترین
  • بازاریابی خلاق
  • و…

خلاصه ای از کتاب :

دلیل اصلی موفقیت یا شکست یک فعالیت تجاری با توجه به موفقیت یا شکست فعالیت های بازاریابی رقم می­خورد بازاریابی در اقتصاد رقابتی  پویای ما، یکی از وظایف هسته ای هر موسسه موفق به شمار می آید. بدون توجه به اینکه موضوع کسب و کار و تجارت شما چیست، کار شما تجارت بازاریابی است.

در این کتاب مفید و قدرتمند با ۲۱ دیدگاه کلیدی در مورد بازاریابی آشنا می شوید. بازاریابی انواع و روش های مختلف و تخصصی تری دارد که این کتاب به کلیات اشاره می­کند و پایه کار را به خورد شما می­دهد.

 

نتیجه ای که می­توان ازاین کتاب گرفت به شرح ذیل می باشد:

بازاریابی از هر ورزشی هیجان انگیزتر است. بازاریابی قلب تپنده ی همه تجارتهای موفق است.

راهکار تجارت در راهکار بازاریابی خلاصه می شود.سعی کنید فعالیت های خود را به روز کنید. این برای آینده تجارت شما ضرورت دارد. خوشبختانه بازاریابی آموختنی است. البته به تمرین . تجربه نیازدارد.

همچنین ممکن است اشتباهات  و خطاهای زیادی دراین زمینه صورت گیرد. این نکته را بدانید که هر راهکار بازاریابی با تمام خوبی هایش باز هم منسوخ و بلااستفاده می شود و باید راهکار جدید جایگزین شود.

 

دیگر کتاب های برایان تریسی

  • قورباغه را قورت بده…!
  • قدرت زمان
  • مهارت سخنرانی
  • پیروزی
  • جادوی جذابیت
  • قدرت بیان
  • برنامه پرواز
  • درآمد میلیونی
  • خلاقیت
  • رهبری
  • فروش موفق
  • قدرت برنامه ریزی
  • مدیریت بحران
  • تکنیک های مذاکره
  • و صد ها کتاب های ارزنده ی دیگر!

و در آخر…

اگر علاقه مند به خرید کتاب شدید این هم مشخصاتش:

مترجم : مهدی قراچه داغی

انتشارات : ذهن آویز

قیمت : ۹۰۰۰تومان

 

۲۴مین روز هر ماه!
منتظر معرفی کتاب های دیگر، در کتابخانه فرتک باشید!

مصطفی حسینی

۳ comments