وبلاگ فرتک
کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین

چهار اثر از فلورانس اسکاول شین (florence scovel shinn)

۲۴ آبان مصادف با روز جهانی کتاب و کتاب خوانی بود. ماه قبل تصمیم گرفتیم تا ۲۴ ام هر ماه یک کتاب را معرفی و مسابقه کتابخونه فرتک را در اینستاگرام شروع کنیم. در اولین شماره به معرفی کتاب بازاریابی (Marketing)؛ اثری از برایان تریسی پرداختیم. امروز قصد داریم به معرفی کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین بپردازیم.

فلورانس اسکاول شین که بود؟

خانم فلورانس اسکاول شین هنرمند (نقاش)، مشاوره امور و نویسنده آمریکایی بود که در ۲۴ سپتامبر ۱۸۷۱ در کامدون نیوجرسی به دنیا آمد. مسیر زندگی خانم فلورانس به ناگه از میانه عمر تغییر کرد. پس از این تحول، زندگی ایشان به سمت و سویی رفت که همراه با خودش، زندگی هزاران نفر دیگر نیز تحت تأثیر قرار گرفت. اسکاول شین با پیوستن به فرقه اندیشه نو به عنوان نویسنده ای متافیزیکی، با نوشتن کتاب روانشناسی و موفقیت در راه ترویج دیدگاه‌های این فرقه تلاش می‌کند. تعداد زیادی از افراد در کلاس های او شرکت می کردند و فلورانس اسکاول شین از طریق پیام های معنوی، خود را به گروه بیشماری معرفی کرد. همچنین سخرانی های ایشان موجب شد تا هزاران تن از مردم در گشودن گره‌ها و از بین بردن مشکلات زندگی‌شان موفق شوند.

فلورانس اسکاول شین فردی غیر رسمی، معمولی، مهربان و شوخ طبع بود. شاید همین موارد بزرگ ترین راز موفقیتش باشد. ایشان هرگز به دنبال این نبود که خود را شخصی رسمی، ادیب و با ابهت جلوه دهد. کتاب های ایشان نه تنها در آمریکا، بلکه در سراسر دنیا با تیراژ بالایی منتشر شدند. جالب است بدانید که کتاب چهار اثر در ایران از چاپ شصتم نیز فراتر رفته است.

درآمدی بر کتاب چهار اثر

همانطور که از نام کتاب مشخص است، این کتاب مجموعه‌ی چهار نوشته‌ی اسکاول ‌شین است که عبارتند از: « بازی زندگی و چگونگی انجام آن »، «کلام تو همان عصای توست»، «رمز و راز موفقیت» و «قدرت کلام». آموزه های اسکاول شین حاوی چه نکاتی است که آنقدر در دل مردم اثر کرده؟ در ادامه قصد داریم به بررسی دو بخش از کتاب بپردازیم.

بازی زندگی و چگونگی انجام آن

خانم فلورانس اسکاول شین در اولین بخش از کتاب به دنبال اثبات این است که هر آنچه ما در خیال خود تصور کنیم، روزی در زندگی‌مان به حقیقت خواهد پیوست. ذهن از ۳ بخش نیمه هشیار، هشیار و هشیاری برتر تشکیل شده است. او بر اساس این تقسیم‌بندی معتقد است هر کلام زیبایی با ذهن نیمه هشیار خود باعث سعادت انسان می‌شود. در نتیجه مرگ و زندگی ما در گرو قدرت زبان است. زبانی که می‌تواند فلاکت یا خوشبختی به بار آورد.

رمز و راز موفقیت

در بخش بعدی از کتاب نویسنده به این موضوع اشاره می کند که رسیدن به موفقیت در گرو تدارک دیدن برای آن است. در واقع اگر کسی در پی موفقیت است ولی انتظار شکست دارد، شکست خواهد خورد. در این راه پیش از موفقیت اندیشه‌های منفی به سراغمان می‌آیند، پس باید به آن ها غلبه کنیم.

مسابقه کتابخونه فرتک

علیرضا حیدری

۲ comments