وبلاگ فرتک
compound_effect_darren_hardy

اگرخودت و موفقیتت برایت مهم است؛اثرمرکب را بخوان!

حتما تا الان دیگه میدونین که ۲۴ آبان روز جهانی کتاب و کتاب خوانی هست وقطعا این رو هم میدونین که ما هم بر همین اساس در فرتک تصمیم گرفتیم که بیست و چهارم هرماه یک کتاب رو معرفی کنیم.تا الان کتاب های بازاریابی، چهاراثر و شازده کوچولو رو معرفی کردیم و امروز هم که ۲۴ بهمن هست قصد داریم در کتابخونه فرتک شما رو با کتابی آشنا کنیم تا شما رو هرچه بیشتر به سمت موفقیت ببره.

compound_effect_darren_hardy

دارن هاردی که بود؟

دارن هاردی یه نویسنده بزرگ آمریکایی هست که در سطح جهانی شناخته شده است. وی سخنران انگیزشی، مشاور و ناشر سابق مجله موفقیت هم هست. البته نه مجله موفقیت ایرانی با مدیریت دکتر احمد حلت بلکه نسخه خارجی اون یعنی SUCCESS .

دارن در ۲۶ فوریه سال ۱۹۷۱در ایالات متحده آمریکا به دنیا اومد.یعنی الان که من این مطلب رو مینویسم و درباره  کتابش صحبت میکنم اون در آستانه ی ۴۸ سالگی قرار داره.او در سن ۱۸ سالگی و در حالی که فقط یه ترم از کالج رو تموم کرده بود،دانشگاه رو رها کرد و به سمت موفقیت پیش رفت تا بالاخره در سن ۲۷ سالگی به یک میلیونر تبدیل شد.

کتاب بی نظیر اثر مرکب رو در سال ۲۰۱۰ نوشت و ۵ سال بعد کتاب فوق العاده ی قطار کارآفرینی رو به رشته ی تحریر در آورد.کتابی که به کار آفرینان کمک میکنه تا مشکلاتی که در این مسیر ممکنه براشون پیش بیاد رو بهتر بشناسن.

بیشتر از این در مورد دارن تعریف نمیکنم چون اونقدری شخصیت بزرگی هست که نیازی به تعریف و تمجید نداره!

درآمدی بر کتاب اثر مرکب

لازم دونستم تا همین اول کار تحسین برایان تریسی بزرگ رو در مورد این کتاب براتون نقل قول کنم تا کاملا با این کتاب قدرتمند آشنا بشین!

اثرمرکب،کتابی قدرتمند و عملی است که بر اساس سال ها تجربه های اثبات شده و مفید نگاشته شده است و به شما آموزش می دهد که چگونه از استعدادهایتان استفاده کنید تا از فرصت هایی که شما را احاطه کرده اند در بیشترین حد ممکن بهره بگیرید.اثر مرکب گنجینه ای از ایده ها برای رسیدن به موفقیتی است که تا کنون فکر نمی کردید امکان پذیر باشد.

برایان تریسی-سخنران و نویسنده کتاب راه ثروت

خب حالا که تحسین برایان تریسی رو خوندین بریم سراغ مقدمه کتاب که من به صورت خلاصه براتون مینویسم.

این کتاب درباره موفقیت است و آنچه باید انجام داد تا آن را کسب کرد.اما به هیچ عنوان به خود اجازه ندهید که از این کتاب انتظار داشته باشید تا شما را یک شبه به موفقیت برساند.مثل خیلی از تبلیغات و مواردی که ادعا می کنندمی توانند وزن شما را در یک هفته ۱۰ کیلو کاهش دهند و یا روابط زناشویی شما را با یک قرص بهبود بخشند.همه این تبلیغات باعث شده اند برداشت ما از تلاش برای رسیدن به موفقیت دچار اختلال شود.این کتاب کمک می کند تا این سردرگمی ها در مورد موفقیت تمام شده و در مسیر اصلی قرار گیرید.

حتما شنیده اید که <<می توانید هرآنچه را در ذهن دارید به دست آورید>>می توانید،اما به شرط اینکه دستورات این کتاب را مو به مو عمل کنید.

در این کتاب،هاردی تئوری صحبت نکرده و از موفقیت های خود به عنوان الگوهایی عملی برای شما قرار داده است.

و در آخر…

در آخر با هم بخشی از فصل اول این کتاب را با عنوان اثر مرکب در عمل میخوانیم:

بدون تردید این اصطلاح را شنیده اید:<<کسی که آهسته و پیوسته حرکت می کند،همیشه برنده می شود.>>آیا داستان خرگوش و لاک پشت را شنیده اید؟آقایان و خانم ها، من مثل آن لاک پشت هستم!اگر به من زمان کافی بدهید هرکسی را در هر زمان و مسابقه ای شکست خواهم داد،چرا؟ نه به خاطر این که از همه بهتر،باهوش تر یا سریع تر هستم.من برنده خواهم بود،چون عادت های مثبتی دارم که آن ها را ایجاد کرده ام و در به کارگیری شان ثابت قدم هستم.نمونه آشکاری هستم که نشان می دهد ثبات قدم ،تنها کلید موفقبت است.همچنان این موضوع،بزرگترین تله برای افرادی است که در راه رسیدن به اهداف شان تلاش می کنند.بیشتر مردم نمی دانند چگونه ثبات قدم شان را حفظ کنند.من آن را می دانم و از پدرم بابت این موضوع سپاسگزار هستم.او اولین مربی من برای به کارگیری قدرت اثر مرکب بود.وقتی ۸ ساله بودم والدینم از هم جدا شدند. پدرم آن زمان هدایت تیم فوتبال دانشگاه را بر عهده داشت.او برای کسب موفقیت،خیلی به من سخت می گرفت.به خاطر پدرم،هر روز ساعت ۶ صبح زنگ ساعت به صدا در می آمد؛نه با نواختن ضربه ای به شانه ام یا حتی صدای رادیو.هر روز صبح با صدای برخورد مکرر وزنه آهنی به کف سیمانی گاراژ مجاور اتاقم از خواب بیدار می شدم.

امیدوارم که با مطالعه این کتاب به قول جفری گیتومتر،نویسنده کتاب دایره المعارف فروش،پله های موفقیت را دوتا یکی بالا بروید.

محمدرضا وفانژاد

۱ دیدگاه