وبلاگ فرتک
رنگ سال 2019

مرجانی زنده به عنوان رنگ سال ۲۰۱۹

کمتر از ۲۰ روز دیگر تا پایان سال ۲۰۱۸ فرصت باقی مانده است. در #آدینه_با_فرتک این هفته قصد داریم به بررسی رنگ سال ۲۰۱۹ بپردازیم. بدون شک معرفی رنگ سال، برای بسیاری از افراد جذاب بوده و هر ساله با معرفی آن، دنیای مد و تبلیغات دگرگون می شود!

رنگ سال، دریچه ای رو به دنیایی جدید

شاید شما نیز یکی از علاقمندان دنیای مد، فشن، رنگ مو، لباس، رنگ مبلمان و دکوراسیون منزل باشید. از ماه ها قبل علاقمندان به این حوزه منتظر اعلام رنگ سال ۲۰۱۹ توسط موسسه معروف pantone بودند. مشابه هر سال، در ماه December، رنگ سال توسط این موسسه معرفی شد.

این موسسه با اعلام رنگ سال بر روی محصولات، تصمیمات خرید در صنایع مختلف، از جمله مد، مبلمان خانگی و طراحی صنعتی، و همچنین محصول، بسته بندی، و طراحی گرافیکی تأثیر داشته است.

موسسه پانتون، حدود ۲۰ سال است که در این حوزه فعالیت می کند. در سال ۲۰۱۸ نیز بنفش اولترا به عنوان رنگ سال انتخاب شد.

color2019

مرجانی زنده، بیانگر زندگی زیر دریا

رنگ مرجانی زنده (living coral) به عنوان رنگ سال ۲۰۱۹ انتخاب شده است.

این رنگ به زندگی زیر دریاها تمرکز کرده و بیانگر رنگی شاد و سرزنده است. صورتی مرجانی، مرجانی زنده یا مرجانی سایه سرخ با کد رنگی #FA7268 (رنگ عناوین همین مطلب!! 🙂 ) ، یکی از طیف های زنده رنگ نارنجی است که ته رنگ طلایی نیز در خود دارد. در واقع، رنگ مرجانی زنده، منعکس کننده گرما و قدرت موجود در صخره‌های مرجانی زیر دریا است که زیبایی و شکوه خاصی دارند.

با اعلام موسسه پانتون، رنگ مرجانی زنده، نمادی از شادی و خوش بینی بوده و عاملی برای برقراری گرما و صمیمیت در بین افراد است. از طرفی، صورتی مرجانی، بیانگر اهمیت توجه به منابع طبیعی و زندگی زیر دریا نیز می‌باشد. حفظ زندگی زیر دریا با صخره های مرجانی میسر خواهد بود و این صخره ها اهمیت خاصی دارند.

موسسه پانتون، با توجه به تغییرات اقلیمی و تهدیدهای موجود در مقابل محیط زیست، رنگ مرجانی زنده را به عنوان رنگ سال ۲۰۱۹ انتخاب کرده است.

Pantone

موسسه پانتون چه می گوید؟

نائب رئیس موسسه پانتون پیش از انتخاب رنگ سال ۲۰۱۹ درباره این رنگ می گوید:

“ما الگوی استفاده از رنگ‌ها را در جوامع و در میان مردم دنبال می‌کنیم و با توجه به نظریه “تمرکز”، پیش‌بینی می‌کنیم که در هر سال، و خصوصا سال ۲۰۱۹، مردم به چه رنگی تمایل بیشتری پیدا خواهند کرد. به خاطر تنوع بی‌شمار رنگ‌ها در عصر حاضر، ما باید پیش‌بینی کنیم که جامعه به چه رنگی سوق پیدا می‌کند تا بتوانیم صنعت مد‌ را با توجه به رنگ هر سال و به سوی آینده‌ای رنگارنگ و خلاقانه طراحی کنیم.”

telegram fartech

سخن پایانی

بدون شک استفاده از این رنگ در تبلیغات، بازاریابی، طراحی، بسته بندی و … برای جذب مخاطب بیشتر تاثیر خواهد داشت. پیشنهاد ما، بهره گیری از این رنگ است.

در صورتی که علاقمند به دنیای رنگ ها هستید، مطالعه مطلب “به صدای رنگ ها گوش کنید” را از دست ندهید.

 

هفته ی آینده هم منتظر #آدینه_با_فرتک باشید.
جمعه ها، ساعت ۲۰

 

علیرضا حیدری

۲ comments