وبلاگ فرتک
چک لیست سئو داخلی در سال 2019

چک لیست سئو داخلی در سال ۲۰۱۹

سلام در مطلب آدینه با فرتک این هفته قصد دارم تا در رابطه با چک لیست های سئوی داخلی در سال ۲۰۱۹ توضیح دهم. امیدوارم این مطلب بتواند در روند پیشرفت شما اثر مثبتی از خود به جا بگذارد.

شاید شما هم مثل ما برنامه و لیست مشخصی از کارهایی که باید انجام دهید، ندارید. یکی از ابزارهای کاربردی که در این مواقع بسیار مفید خواهد بود، استفاده از چک لیست است. چک لیستی شامل تمامی کارهایی که باید انجام شود و بر اساس آن برنامه ریزی های لازم صورت پذیرد.

سئو هم از این داستان مستثناء نیست. برای اینکه بدانیم برای بهبود رتبه وبسایت خود در موتورهای جستجو چه کارهایی را انجام داده ایم و چه کارهایی را باید انجام دهیم، بهترین ابزار، داشتن چک لیست سئو و بررسی وبسایت بر اساس آن می باشد.

قبل از شروع با چند مفهوم آشنا شویم:

سئو ی محلی

سئو داخلی (On-Page SEO) – سئو سایت (On-Site SEO)

سئو داخلی یا سئو داخلی صفحه، پروسه ای است جهت بهبود یک صفحه (یا هر صفحه) از وبسایت. سئو داخلی را با سئو سایت اشتباه نگیرید. سئو سایت، فعالیت هایی است جهت بهینه سازی کل وبسایت برای موتورهای جستجو. برای مثال، داشتن SSL یا دامین مناسب جهت بهبود سئو سایت و از طرفی دیگر، بهبود عناوین صفحات، لینک های داخلی، بهینه سازی تصاویر و… جهت بهبود سئو داخلی صفحه محسوب خواهند شد.

سئو داخلی (On-Page SEO) – سئو خارجی (Off-Page SEO)

سئو خارجی شامل دریافت سیگنال های مثبت از بیرون وبسایت شماست. خیلی وقت ها، سئو خارجی را به عنوان لینک بیلدینگ (Link Building) یا لینک سازی نیز مطرح می کنند. لینک بیلدینگ، مجموعه فرآیندهایی است جهت گرفتن بک لینک معتبر از سایت های دیگر که یکی از موثرترین عوامل در رتبه بندی وبسایت ها می باشد. در آینده بصورت کامل در این باره صحبت خواهیم کرد.

چک لیستی که در این مطلب ارائه خواهد شد، در راستای بهبود وضعیت سئو داخلی خواهد بود.

چک لیست کامل سئو داخلی

حالا زمانی است که باهم کارهایی را که قدم به قدم باید انجام دهیم، بررسی کنیم. فقط کافی است با ما همراه باشید:

 


 

  •  پیش نیازها

۱- آیا گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) را راه اندازی کرده اید؟

یکی از بهترین ابزارها برای بررسی و تحلیل وبسایت شما، گوگل آنالیتیکس می باشد. پس بهتر است قبل از هر کاری، آن را فعال نمائید.

برای بررسی فعال بودن یا نبودن گوگل آنالیتیکس، می توانید از gachecker.com استفاده کنید.

کلمات کلیدی

۲- کلمات کلیدی را شناسایی کرده اید؟

با چه کلمات و عباراتی می خواهید در صدر موتورهای جستجو قرار بگیرید؟!

برای اینکه مسیر مشخصی داشته باشید و برنامه بهتری برای آینده بچینید، باید کلمات کلیدی را به خوبی مشخص و شناسایی کنید. بهتر است عبارتی را مد نظر داشته باشید که مردم بیشتر آن ها را جستجو می کنند. برای متوجه شدن این موضوع، از گوگل ترند استفاده کنید.

بهتر است کلمات کلیدی مد نظر خود را در گوگل جستجو کنید و تعداد صفحات ایندکس شده و همچنین رقبای خود برای این کلمه کلیدی را شناسایی کنید. شاید بجای یک عبارت که میلیون ها رقیب برای آن وجود دارد، بتوانید عبارات دیگری استفاده کنید و بهتر و سریع تر به نتیجه مطلوب برسید!

صفحات ایندکس شده

 

۳- آیا صفحات وبسایت شما قابل جستجو شدن (crawlable) و قابل ایندکس شدن (indexable) می باشد؟

ممکن است شما به خزنده موتورهای جستجو، اجازه جستجو یا ایندکس شدن در صفحات خود را نداده باشید. با این حساب نباید منتظر رتبه گرفتن صفحات خود باشید. در فایل robots.txt و همچنین از طریق تگ Noindex می توان اجازه جستجو و ایندکس شدن صفحات را از موتورهای جستجو گرفت. پس حواستان به این موضوع باشد.

برای بررسی قابل جستجو بودن صفحات خود، از این ابزار استفاده کنید. کافی است لینک صفحه مد نظر خود را وارد کرده و دکمه Submit را بزنید. اگر “۲۰۰ OK” را دیدید، یعنی صفحه مورد نظر قابل جستجو شدن است.

برای فهمیدن قابل ایندکس بودن صفحات، بهترین و سریع ترین راه، این است که لینک صفحه خود را کپی کرده و در موتور جستجوی مورد نظر جستجو کنیم! اگر صفحه مورد نظر یافت شد، همه چیز درست است. اما اگر یافت نشد باید دنبال مشکل بگردید.

برای اولین قدم، در صورتی که از تگ Noindex در هدر سایت استفاده کرده اید، آن را حذف کنید.

بعضی از مواقع، وبسایت شما خیلی خیلی بزرگ است و شاید خزنده موتور جستجو، برخی از صفحات را ایندکس نکرده باشد، در این مواقع، شما می توانید در سرچ کنسول، از قسمت “Fetch as Google” استفاده کرده و لینک صفحه مورد نظر را وارد کنید تا گوگل آن را ایندکس کند.

سرچ کنسول

 

۴- آیا سرچ کنسول گوگل (Google Search Console) را برای وبسایت خود فعال کرده اید؟

از دیگر ابزاری که گوگل جهت کمک به ما در امر سئو ارائه داده است، سرچ کنسول می باشد. در سرچ کنسول می توانید فعالیت های زیادی نظیر: معرفی نقشه سایت خود جهت سرعت دهی به ایندکس صفحات و آپدیت صفحات ایندکس شده در گوگل، شناسایی خطاهای احتمالی در صفحات، ایندکس دستی صفحات، حذف صفحات ایندکس شده و… را انجام دهید.

قبل از هرچیز، مطمن شوید که صفحاتی که به گوگل معرفی می کنید، کامل و جامع باشد. این بدین معنی است که بهتر است بجای قرار دادن ده ها صفحه بدون محتوا در وبسایت خود، تعداد صفحه کمتر ولی با محتوای کامل و مفید قرار دهید. البته این کار را بصورت مداوم و همیشگی انجام دهید و نگذارید تاریخ مصرف وبسایت شما به پایان برسد.

 


  • کلمات کلیدی (Keywords)

۵-  آیا کلمات کلیدی اصلی را در تگ عنوان (Title Tag) صفحه استفاده کرده اید؟

سئو داخلی را با تگ عنوان شروع کنید!

برای صفحات خود، از عناوین مناسب و مرتبط با محتوای آن صفحه استفاده کنید. ضمن اینکه بخاطر داشته باشید که تگ عنوان شامل کلمات کلیدی مد نظر شما باشد.

این نکته را مد نظر داشته باشید که منظور ما تگ عنوان سایت نیست! منظور تگ عنوان هر صفحه از سایت شماست. چرا که هر صفحه در گوگل، بصورت جداگانه و مستقل از سایر صفحات، رتبه خواهد گرفت. در واقع این صفحات سایت شما هستند که ایندکس شده و رتبه می گیرند و نه وبسایت شما!

۶- آیا تگ عنوان صفحات شما ارزشمند است؟

بعد از اینکه مطمئن شدید از کلمات کلیدی و عبارات کلیدی خود در تگ عنوان به خوبی بهره برده اید، باید یک معیار دیگر را نیز بررسی کنید. نرخ کلیک یا CTR از معیارهای بسیار موثر دیگر در سئو داخلی محسوب می شود.

CTR مخفف و کوتاه شده عبارت Click Through Rate می باشد. زمانی که کاربران اینترنت در موتور جستجو اقدام به جستجوی عبارت خود می کنند، نتایج مختلفی را مشاهده خواهند کرد و تصمیم خواهند گرفت که روی کدامیک از آن ها کلیک کنند. نرخ کلیک درصدی از کاربران است که در نتایج جستجو بر روی لینک سایت شما کلیک کرده اند.

تعداد نمایش صفحه شما به کاربران (impression) تقسیم بر تعداد کلیک آنها بر روی لینک شما را CTR می نامیم.

مقدار نرخ کلیک برای هر کلمه کلیدی و برای هر صفحه متفاوت است. برای مثال ممکن است نرخ کلیک شما برای عبارت “طراحی سایت” ، ۱۰ درصد، ولی برای عبارت “طراحی سایت فروشگاهی” ۹۰ درصد باشد.

نرخ کلیک را می توانید در سرچ کنسول و در قسمت ” Performance” مورد بررسی قرار دهید.

همچنین می توانید در تگ عنوان از کلماتی نظیر “بهترین، برترین و…” و یا سال و اعداد مانند “۱۳۹۷ ، ۲۰۱۹ و…” استفاده کنید. شاید بتوانید نتیجه بهتری بگیرید!

۷- قوانین تگ عنوان را رعایت کرده اید؟

علاوه بر موارد فوق، مطمئن شوید که تگ عنوان صفحه شما بین ۵۰ تا ۶۰ کاراکتر باشد! اگر می خواهید از نام برند خود نیز در تگ عنوان استفاده کنید، سعی کنید عنوان صفحه در ابتدای عنوان بوده و سپس نام برند را به آن اضافه کنید. برای نمونه، “ راه اندازی کسب و کار آنلاین | فرتک

ایستاگرام فرتک

۸- آیا عنوان سرتیتر صفحه شما در تگ H1 قرار دارد؟

همه صفحات شما باید یک تگ H1 داشته باشد. این مورد را حتما به خاطر داشته باشید و رعایت کنید. بهتر و عاقلانه تر این است که این عبارت داخل تگ H1 همان عنوان صفحه و مطلب شما باشد.

سوالی که اینجا مطرح می شود این است که، آیا می توان در صفحه بیش از یک تگ H1 هم داشت؟!

پاسخ این است که، بله! ولی بهتر است این تگ یکی و آن هم مهمترین عبارت مد نظر شما باشد. سایر عبارات را می توانید در تگ های H2 تا H6 قرار دهید.

۹- از کلمات کلیدی در تگ توضیحات (meta description) استفاده کرده اید؟

گوگل معمولا بصورت خودکار و پیش فرض، تگ توضیحات را با استفاده از پاراگراف اول متن، بازنویسی کرده و نمایش می دهد. اما بهتر است شما، خودتان آن را با استفاده از هدفی که از صفحه مورد نظر دارید و با استفاده از کلمات کلیدی، تکمیل کنید.

۱۰- قوانین تگ توضیحات را رعایت کرده اید؟

تگ توضیحات بین ۷۰ تا ۱۶۰ کاراکتر باشد! فاصله نیز یک کاراکتر محسوب می شود! مطمئن شوید که تگ توضیحات صفحات مختلف سایت شما، تکراری نباشد. بهینه بودن تگ های توضیحات صفحات سایت خود را می توانید در سرچ کنسول گوگل بررسی کنید.

۱۱- کلمات کلیدی شما در لینک صفحه (URL) وجود دارد؟

تجربه نشان داده است که استفاده از کلمات کلیدی در لینک صفحه، نتایج بسیار خوب و مثبتی را در بر خواهد داشت. استفاده از عنوان صفحه برای لینک صفحه، می تواند گزینه خوبی باشد.

برای مثال:

عنوان صفحه:طراحی و پیاده سازی وبسایت فروشگاهی

لینک: طراحی-و-پیاده-سازی-وبسایت-فروشگاهی

همانطور که مشاهده می کنید، بهتر است برای جدا کردن کلمات از همدیگر، از خط فاصله ( – ) استفاده کنید. همچنین حواستان به کوچک بودن لینک صفحه نیز باشد. استفاده از عبارت انگلیسی بجای فارسی نیز می تواند گزینه خوبی باشد. با این کار در اشتراک لینک در شبکه های اجتماعی، با مشکل یونیکد کاراکترهای فارسی، مواجه نخواهید شد.

۱۲-  آیا از کلمات کلیدی در پاراگراف اول و آخر متن استفاده شده است؟

در مطالب پیشین نیز اشاره شد که مهمترین قسمت متن، پاراگراف اول و آخر متن می باشد. در مورد دهم از همین مطب نیز گفته شد که گوگل بصورت پیش فرض، پاراگراف اول متن را به عنوان تگ توضیحات صفحه انتخاب می کند. در حقیقت پاراگراف اول، نمایی از مطلب پیش رو، و پاراگراف آخر، نتیجه و خلاصه ای از کل مطلب است. پس حواسمان به این پاراگراف ها باشد و سعی کنید از کلمات کلیدی مد نظر خود در این پاراگراف ها استفاده کنید.

۱۳- از کلمات مشابه و هم معنی با کلمات کلیدی (LSI keywords) استفاده کرده اید؟

LSI keywords یا Latent Semantic Indexing Keywords به عبارات و کلمات هم معنی هر کلمه گفته می شود. برای مثال “سئو” و “بهینه سازی برای موتورهای جستجو”. به وسیله همین امکان است که موتورهای جستجو تفاوت “شیر” در وبسایت های مربوط به حیوانات را با “شیر” در وبسایت های لوازم بهداشتی یا لبنیاتی متوجه می شوند.

پس به خاطر داشته باشیم که از این عبارات هم معنی، در متن خود استفاده کنیم. با این کار، مطلب شما به عنوان پاسخ به جستجوی خیلی از عبارات جستجو شده، نمایش داده خواهد شد.

 


 

  • محتوا (Content)

۱۴- آیا صفحات تولید شده به اندازه کافی بهتر و متفاوت تر از صفحات مشابه رقیب هستند؟

یک قانون کلی وجود دارد: به روز بودن و منحصر بودن مطلب، بهتر از طولانی بودن آن است!

هر صفحه از وبسایت شما (صفحاتی که قصد دارید رتبه بالایی به دست آورند) به یک جدول زمان بندی جهت بروزرسانی مطالب آن دارد. این بروز بودن می تواند در آپدیت محتوای آن صفحه باشد، یا در تغییر ساختار و ظاهر صفحه!

از غلط های املائی غافل نشوید. بازنگری و مرور مطالب می تواند در این امر، شما را یاری دهد. شاید ابزارهایی هم برای شناسایی غلط های املائی و نگارشی وجود داشته باشد. اگر آن ها را یافتید، به ما هم معرفی کنید.

سعی کنید مطالب نوشته شده، به اندازه کافی قابل درک توسط عموم باشد. از لغات و عبارات پیچیده استفاده نکنید.

۱۵-  کپی رایت مطالب را رعایت کرده اید؟

برای رساندن تعداد کلمات مطلب به ۲۰۰۰ کلمه، دست به کپی از سایت های دیگر نزنید. مطالب را خودتان، با دانش و معلومات خودتان و با مطالعه سایت های مختلف بنویسید. ترجمه از مطالب با زبان های دیگر نیز پیشنهاد خوبی است!

۱۶- آیا پاراگراف ها به اندازه کافی کوتاه و مختصر هستند؟

اینکه محتوای هر پاراگراف به اندازه کافی مختصر و مفید باشد، بسیار مهم است. سعی کنید مطلب را با پاراگراف های مختلف از هم جدا کرده و هر پاراگراف را زیاد طولانی نکنید. استفاده از تصویر برای هر بخش، پیشنهاد خوبی است.

همچنین برای لیست کردن عناوین می توانید از شماره گذاری و یا bullet points استفاده کنید.

 


 

  • تصاویر (Images)

۱۷- از تگ های H در متن استفاده کرده اید؟

در مورد استفاده از تگ H1 صحبت کردیم. از تگ های H2 تا H6 نیز به خوبی در طول متن استفاده ببرید. حتما می دانید که از تگ H1 تا H6، اهمیت کمتر می شود. این نکته را نیز مد نظر داشته باشید.

۱۸- از تصاویر استفاده کرده اید؟

استفاده از تصاویر خوب و منحصر به فرد در مطالب، مطلب شما را زیباتر و جذاب تر کرده و باعث می شود تا مطلب بیشتر مورد توجه کاربران قرار گیرد.

۱۹- آیا کپی رایت در تصاویر را رعایت کرده اید؟

همانند مطالب، بهتر است تصاویر نیز از خودتان باشد. پس دست به کار شوید و خودتان شروع به طراحی تصاویرتان کنید. این کار به معرفی بهتر برند شما نیز کمک خواهد کرد.

۲۰- آیا تصاویر از کیفت لازم برخوردار هستند؟

گذاشتن تصاویر آن هم از نوع یکتا و منحصر به فرد مرحله اول بود. مرحله دوم، کیفیت خوب آن است. تصاویری که کیفیت لازم را ندارند، نتیجه عکس خواهند داد.

۲۱- از فرمت های صحیح تصاویر بهره برده اید؟

سعی کنید تصاویر طراحی شده در فرمت های ” PNG ، JPEG یا GIF ” باشند. البته این مورد شاید در سئو، آنچنان تاثیری نداشته باشد، منتهی می تواند در بارگذاری سریعتر صفحات شما، موثر باشد.

۲۲- آیا تصاویر شما سایز مناسب و حجم مناسب را دارند؟

اندازه یا سایز تصاویر نیز در مطالب، مهم می باشند. تصاویر نه باید آنقدر کوچک باشند که دیدن آن ها سخت باشد و نه آنقدر بزرگ که صفحه را بهم بریزند.

همچنین مطمئن شوید که تصاویر استفاده شده، در عین داشتن کیفیت، کم حجم و فشرده باشند. تصاویر نباید حجم بالایی داشته باشند تا مانع باز شدن سریع صفحات شوند.

۲۳- آیا از عنوان مناسب برای تصاویر استفاده کرده اید؟

تصاویر استفاده شده، بصورت مجزا ایندکس خواهند شد. این بدین معناست که باید یکسری موارد را برای آن ها رعایت کرد. عنوان هر تصویر نمایشگر محتوای آن است. پس در انتخاب عنوان برای تصاویر دقت کنید. می توانید از کلمات کلیدی استفاده کنید!

۲۴-آیا تصاویر استفاده شده، تگ ALT دارند؟

تگ ALT تصاویر، بسیار حائز اهمیت می باشد. در این تگ بصورت خیلی کوتاه و در حد چند کلمه، تصویر خود را شرح دهید.

 


 

  •  ویدئو (Video)

۲۵- در مطالب خود از ویدئو استفاده کرده اید؟

استفاده از ویدئو، سیگنال های خوب و مفیدی را به سمت موتورهای جستجو خواهد فرستاد و باعث خواهد شد تا موتورهای جستجو، صفحه مورد نظر را بزرگ و مفید بدانند.

۲۶- آیا کپی رایت را در ویدئو رعایت کرده اید؟

تمام مواردی که برای کپی رایت تصاویر گفته شد، برای ویدئو نیز صادق است!

۲۷- آیا ویدئو استفاده شده، سازگار با نسخه موبایل است؟

از ویدئو طوری استفاده کنید که قابل نمایش در دستگاه های موبایل نیز باشد. منظور قابلیت پخش و همچنین سایز و ابعاد آن می باشد.

می توانید از ویدئوهای خود در سایر وبسایت ها، نظیر یوتیوب یا آپارات یا… استفاده کنید.

۲۸-آیا ویدئو استفاده شده، بهینه است؟

منظور از بهینه بودن، شامل بهینه بودن عنوان، توضیحات، حجم و سایز آن است که قبلا برای تصاویر نیز گفته شد. ویدئو ها را کوتاه، مختصر و مفید تولید کنید.

 


 

  •   لینک ها (Links)

۲۹- از لینک های داخلی به خوبی استفاده شده است؟

اینکه بتوانید کاربر را در وبسایت خود نگه داشته و از طریق لینک به صفحات دیگر هدایت کنید نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. سعی کنید از این قابلیت، به خوبی استفاده نمائید.

حواستان به تغییر آدرس ها باشد. با تغییر دامین، لینک ها نیز باید تغییر کنند. البته از redirect 301 نیز می توانید استفاده کنید!

۳۰- متنی که لینک شده است مناسب است؟

مهم است که چه کلمات و عباراتی را لینک می کنید! سعی کنید عباراتی را لینک کنید که مرتبط به صفحه لینک شده باشد و همچنین تا حد امکان کلمات کلیدی مد نظر شما باشد.

۳۱- آیا لینک های استفاده شده از نظر اولویت لینک دهی (First link priority) بهینه هستند؟

فرض کنید که در یک صفحه دو لینک به یک صفحه دارید اما عبارات مختلف. به فرض “سئو” و “بهینه سازی برای موتورهای جستجو” را به یک صفحه مشابه لینک کرده اید. در این موارد، لینک اول، از اولویت بالاتری برخوردار است. دانستن این موضوع بسیار مهم است.

۳۲- آیا صفحه شما، برد کرامپ (breadcrumbs) دارد؟

برد کرامپ، متن لینک داری است که به کاربر و همچنین موتورهای جستجو اعلام می کند کجای وبسایت هستند! پس از آن حتما استفاده کنید.

telegram fartech

۳۳- از لینک های خارجی استفاده کرده اید؟

در مطلب خود، کلماتی که نیاز به توضیح دارند را می توانید به منابع مورد اعتماد لینک کنید. نگران اینکه شما باعث پیشرفت رتبه وبسایت آن ها خواهید شد، نباشید. این کار به مطلب شما اعتبار می بخشد. برای لینک های خارجی از تگ NoFollow استفاده کنید.

۳۴- آیا لینک های خارجی در تب یا پنجره جدیدی از مرورگر باز می شوند؟

هدف این است که کاربران را در وبسایت خود حفظ کنید. پس لینک های خارجی را به پنجره ی جدید هدایت کنید.

۳۵-  آیا لینک های شکسته (broken links) دارید؟

لینک شکسته یا ناقص، لینکی است که با کلیک روی آن به صفحه ای بدون محتوا، یا صفحه ۴۰۴ و ناموجود وارد می شوید.مراقب باشید تا در صفحه خود، از این لینک ها نداشته باشید.

۳۶- آیا لینک های شما به خوبی در متن مشخص هستند؟

این نکته مهم است که لینک به خوبی مشخص شده باشد. معمولا این مشخص بودن را با تغییر رنگ متن لینک شده انجام می دهند. اینکه در برخی از وبسایت ها، لینک ها دقیقا مانند سایر عبارات هستد، نکته خوبی نیست!

 


 

  •  رابط کاربری (UX)

۳۷-آیا صفحه شما در کمتر از ۳ تا ۵ ثانیه بارگذاری می شود؟

اگر سرعت بارگذاری بیشتر از ۵ ثانیه است، نیاز به بازنگری در وبسایت، هاست و سرور، تصاویر و… دارید.

۳۸- آیا صفحات شما ریسپانسیو و سازگار با نسخه موبایل است؟

جهت تست ریسپانسیو بودن صفحات از این ابزار استفاده کنید:

ابزاری آنلاین جهت تست ریسپانسیو

 

۳۹- آیا SSL را برای وبسایت خود فعال کرده اید؟

قبلا درباره SSL، مزایا و نحوه راه اندازی آن در این مطلب صحبت کرده ایم: “به زبان ساده و قابل فهم: گواهینامه SSL چیست؟

۴۰- آیا فونت ها و اندازه های استفاده شده در مطلب، در عین زیبایی، خوانا هستند؟

مهم است که کاربران بتوانند به راحتی و بدون خسته شدن، مطالب را مطالعه کنند. پس در انتخاب فونت، رنگ و سایز مطالب، دقت کنید. همچنین سایز نوشته ها را به اندازه ای انتخاب کنید که در دستگاه های مختلف، به راحتی قابل خواندن باشند.

 


 

  •  سئوی محلی (Local)

۴۱- آیا وبسایت و صفحات شما برای سئوی محلی بهینه سازی شده است؟

برای آشنایی با این مبحث، این مطلب را بخوانید: سئوی محلی یا Local Seo چیست؟

 

۴۲- آیا آدرس شما در صفحات وجود دارد؟

اگر می خواهید در منطقه و شهر خود رتبه خوبی داشته باشید، آدرس و موقعیت خود را در صفحات قرار دهید. می توانید از آن در فوتر سایت استفاده کنید.

 


 

  •  ساختار داده ها (Structured Data)

۴۳- آیا در صفحات شما از Structured Data ها به خوبی استفاده شده است؟

برای اینکه متوجه استفاده یا عدم استفاده از آن شوید، از ابزار گوگل استفاده کنید:

https://search.google.com/structured-data/testing-tool/u/0

 


 

  • گرافیک و طراحی مناسب (UI)

۴۴- آیا وبسایت شما مدرن، بروز و استاندارد است؟

برخی از وبسایت ها برای شروع و موفقیت در راه سئو، باید بازنگری و بازطراحی شوند. استانداردهایی در طراحی وبسایت وجود دارد که شاید بازطراحی آن خیلی به صرفه تر و موثرتر از این باشد که بخواهید آن ها را روی وبسایت فعلی خود پیاده سازی کنید.

در این رابطه می توانید روی کمک ما حساب کنید.

 


 

در این مطلب سعی شد تا چک لیستی جامع و کامل برای بهینه سازی صفحات وبسایت شما ارائه گردد. ممکن است مواردی از قلم افتاده باشد که با کمک و همراهی شما دوستان عزیز، در آینده کامل و کامل تر خواهد شد.

پس هر از چند گاهی به این مطلب سر بزنید تا در جریان آخرین تغییرات آن باشید. مطئمن باشید با داشتن برنامه مشخص و چک لیست کامل برای سئو، به زودی موفق به بدست آورن رتبه های اول گوگل خواهید شد.

در صورتی که نیاز به راهنمایی و کمک داشتید، کافی است با ما تماس بگیرید.

هفته ی آینده هم منتظر #آدینه_با_فرتک باشید.
جمعه ها، ساعت ۲۰

محمد کوچکی

۲ comments

هجده + 6 =