وبلاگ فرتک
افزایش فالور اینستاگرام

۱۵ راه برای افزایش فالور اینستاگرام بدون اختلاس

اینستاگرام؛ شبکه ای اجتماعی با میلیون ها کاربری که روز به روز هم به تعداد آن ها افزوده می شود. همین جمله کافی است تا ما هم به این شبکه اجتماعی اهمیت بیشتری دهیم و در مورد آن بیشتر بنویسیم.

در هفته های قبل و در آدینه با فرتک های قبلی در مورد این شبکه اجتماعی و موضوعات مختلف آن مطالبی را برایتان نوشته ایم. اما امروز قصد داریم تا روش هایی را برای افزایش فالور، Follow کردن و محبوبیت در این شبکه اجتماعی را به طور خلاصه برایتان بنویسیم. هر جا که نیاز به توضیحات بیشتری بود، به مطالب قبلی مان سری می زنیم و اگر نیاز به نوشتن مطلب جدیدی بود، می نویسیم.

نگران نباشید.

۳۰ دقیقه، وقت بگذارید و با ما همراه باشید. مطمئن باشید که ضرر نمی کنید.

 

۱- همیشه فعال باشید

چطور در محیط واقعی، تعداد بیشتری از افراد شما را خواهند شناخت؟ بیرون از خانه باشید و با دیگران ارتباط کلامی برقرار کنید تا شما را بشناسند. در محیط مجازی و اینستاگرام هم همینطور است.

اولین و مهم ترین کاری که باید برای افزایش فالورهایتان انجام دهید این است که همیشه در اینستاگرام حضور داشته باشید و پست بگذارید. این که چه تعداد و در چه ساعت هایی پست بگذارید، کاملا بستگی به خود شما و کاربرانی که شما را دنبال می کنند دارد.

در گذاشتن پست ها به شدت منظم باشید!

 

۲- در وبسایت یا وبلاگ خود از کاربران دعوت کنید

در وبسایت یا وبلاگ خود، دکمه هایی قرار دهید تا کاربران را به سمت صفحات شما در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام هدایت کند. بهترین جایی که می توانید این دکمه ها را قرار دهید در پایین مقالات است. البته در صورتی که مقاله را  آنقدر زیبا نوشته باشید که کاربر بخواهد در جاهای دیگر هم دنبال شما بگردد.

دعوت از کاربران

 

۳- در وبسایت خود یک اسلایدر از اینستاگرام بگذارید

در میان اسلایدرهای وبسایت خود، تصویری اضافه کنید و روی آن کاربران وبسایت تان را دعوت کنید تا از صفحه شما در اینستاگرام دیدن کرده و شما را Follow  (فالو) کنند.

 

۴- ایمیل ها را نادیده نگیرید

در ایمیل هایی که برای مشتریان یا کاربران خود ارسال می کنید، لینک اینستاگرام خود را قرار دهید و آن ها را تشویق کنید تا شما را Follow  (فالو) کنند.

 

۵- چرا دوستان خود را در عکس هایتان تگ نمی کنید؟

وقتی عکسی دو نفره یا دسته جمعی با دوستان یا خانواده می گیرید، پیج آن ها را روی عکس تگ کنید. با این کار دو اتفاق می افتد:

  1. در بخش عکس های تگ شده ی آن ها قرار می گیرید.
  2. احتمال اینکه آن ها عکس شما را استوری کنند، زیاد است.

در هر صورت دوستان آن ها با شما آشنا می شوند و شما را Follow (فالو)  می کنند و این جمله ی عمو پورنگ اینجاست که خودش رو نشان می دهد.

 

دوست تو دوست داره با دوست من که دوست داره با دوست تو دوست بشه دوست بشه

 

۶- بخش بیوگرافی (Bio ) خود را به روز کنید

بیوگرافی خودتون رو هر چند وقت یک بار به روز کنید.

  • اگر عکس جدیدی گرفتید که خیلی دوستش دارید، روی پروفایل تون قرار بدید تا بقیه هم ببینند.
  • به دیگران بگید که چه چیزهایی دوست دارید.
  • اگر هشتگ اختصاصی دارید یا هشتگ خاصی را دنبال می کنید، با دیگران به اشتراک بگذارید.
  • لینک دیگر شبکه های اجتماعی یا مطلبی که تازه نوشته اید را از دیگران دریغ نکنید.
  • ایمیل و شماره تلفن تون رو با امکانات جدیدی که اینستاگرام در اختیارتون گذاشته، منتشر کنید.

بیوگرافی اینستاگرام

 

۷- چه اشکالی دارد که کسانی که مثل خودتان هستند را دنبال کنید؟

دست به کار شوید و افرادی که هم رشته و همکار شما هستند یا مثل شما فکر می کنند را پیدا کنید. این کار را می توانید با جستجوی هشتگ های مرتبط انجام دهید. این کار باعث می شود تا کسانی که آن ها را دنبال می کنند با کمک الگوریتم های اینستاگرام، شما را نیز پیدا کرده و Follow کنند.

 

۸- چرا از هشتگ ها استفاده نمی کنید؟

وقتی پست می گذارید از هشتگ های مرتبط با آن استفاده کنید تا افراد بیشتری پست های شما را ببینند و اگر پست های شما را پسندیدند، Follow (فالو) کنند. ناگفته نماند که در صورتی شما را خواهند پسندید که متفاوت تر از دیگرانی باشید که در این حوزه هستند.

اگر دوست دارید در مورد هشتگ ها بیشتر بدانید مطلب ” ۱۱ مورد از مواردی که باید از هشتگ ها در سال ۲۰۱۹ بدانید ”  را مطالعه کنید.

 

۹- کیفیت عکس و فیلم ها جذب کننده است

هر انسانی عاشق زیبایی است و زیبایی را می پسندد. پس سعی کنید که تصاویر و ویدئوهایی با کیفیت بالا و زیبا به اشتراک بگذارید و مخاطبین بیشتری را به خود جذب کنید.

صفحه خود را از عکس پر نکنید و گاهی، ویدئو هم منتشر کنید تا مخاطب خسته نشود.

 

۱۰- از خودتان مایه بگذارید

کپی از دیگران را فراموش کنید و خودتان، محتوا تولید کنید. این کار به دیگران نشان خواهد داد که شما در زمینه ی خودتان خاص هستید و ارزش Follow (فالو)  کردن دارید.

برای دوری از کپی، می توانید یک لیست از موضوعاتی که برایتان جذاب است تهیه کنید و به کمک این لیست، محتوا تولید کرده و محتواهای دیگران را به اشتراک بگذارید. اگر هم نمی دانید که چطور محتوای خوب تولید کنید، مطلب ” ۷ راه برای تولید محتوای اینستاگرام” را از دست ندهید.

 

۱۱- از هر طریقی با مردم ارتباط برقرار کنید

ارتباط با مردم

 

  •  در بحث های صفحات پر بازدید، شرکت کرده و کامنت بگذارید.
  • کارت ویزیت خود را به دیگران هدیه دهید. ( آدرس پیج اینستاگرام خود را در آن قرار دهید.)
  • در همایش ها، مهمانی ها، دورهمی ها یا هر رخداد عمومی دیگر شرکت کنید.

در موارد دوم و سوم باید حواستان به رفتاری که دارید باشد. چرا که اگر رفتارتان خوب باشد، احتمال فالو کردن تان بیشتر می شود.

 

۱۲ – تشکر کنید

وقتی از دیگران بابت کاری که کرده اند تشکر می کنید، باعث می شود بیشتر از قبل از شما حمایت کنند. پس زمانی که دیگران پیام های شما را لایک می کنند، در نظرات از شما تشکر می کنند یا از نام و نام کاربری شما یاد می کنند. شما هم همین کار را در قبال آن ها انجام دهید و تاثیرات آن را ببینید.

 

۱۳- صف دنبال کنندگان اینستاگرام را از دیگران جدا کنید

پیشنهاد های ویژه ای برای دنبال کنندگان اینستاگرامتان در نظر بگیرید. این کار را شرکت های بزرگی مثل کوکاکولا، ردبول، دیجی کالا و… هم انجام می دهند. به طوری که تخفیف های ویژه ای را فقط در اینستاگرام خود قرار داده و دیگران را تشویق می کنند به اینستاگرام آن ها سری زده و از این پیشنهادات ویژه لذت ببرند.

فالور

۱۴- رقابت بیافرینید

یکی دیگر از مواردی که باعث می شود شما برند شوید و فالورهایتان افزایش یابد، ایجاد رقابت است. پس مسابقات و رقابت هایی در پیج خود ایجاد کنید و مخاطبان را به رقابت تشویق کنید.

در همین راستا می توانید مطلب ” طراحی مسابقه اینستاگرامی در نیم ساعت ”  را مطالعه کنید و با اصول راه اندازی مسابقات اینستاگرامی آشنا شوید.

 

۱۵- از فیسبوک غافل نشوید

روش هایی وجود دارد تا به فیسبوک متصل شوید و به راحتی پیام ها و پست های اینستاگرام خود را در فیسبوک نیز به اشتراک گذاشته و به این شکل ارتباطات خود را گسترش دهید.

 

 

در آخر خوشحال می شویم اینستاگرام ما را دنبال کنید و اگر شما هم روش هایی را می شناسید که می توان با آن ها فالورهای اینستاگرام را افزایش داد، با ما و دیگران به اشتراک بگذارید. منتظرتون هستیم.

 

هفته ی آینده هم منتظر #آدینه_با_فرتک باشید.
جمعه ها، ساعت ۲۰

محمدرضا وفانژاد

اضافه کردن دیدگاه