وبلاگ فرتک
بررسی الگوریتم اینستاگرام در سال 2020

بسیاری از مدیران دیجیتال مارکتینگ و کارشناسان شبکه های اجتماعی در حال حاظر به آنالیز اینستاگرام بسیار توجه دارند و این موضوع برای آن ها بسیار حیاتی است. شناخت الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۰، سبب خواهد شد شما نیز رفتاری متناسب با این الگو ها ارائه دهید. همچنین با این کار بیشترین بازدید و خروجی نمصیب شما خواهد شد. در آدینه با فرتک امروز قصد داریم به بررسی مهم ترین نکات مدیریت اینستاگرام اشاره کنیم. همراه ما باشید.

روابط شما

تمام اعضای خانواده اینستاگرام در حال حاظر از این موضوع اطلاع دارند که صفحه اکسپلور و فید صفحه اصلی اینستاگرام برای تمام مخاطبان نتایج یکسانی را نمایش نمی دهد و برای هر کسی شخصی سازی شده است. باید توجه داشته باشید که تعامل شما با بقیه دوستان و عکس مشترک با آن ها، سبب خواهد شد که پست شما بیشتر به بقیه نمایش داده شود. از طرف دیگر اینستاگرام برای تعامل و گفتگو با کاربران امتیاز ویژه ای قائل است و به معنای واقعی سعی در ساختن شبکه اجتماعی بر مبنای تعاملات انسانی دارد.

مطلب مرتبط: از سیر تا پیاز صفحه اکسپلور اینستاگرام

تحلیل رفتار گذشته شما

علاقه مندی های شما نیز موضوع دیگری است که توسط اینستاگرام بررسی می شود. برای مثال وقتی شما روی عکس یک کیک بیشتر مکث می کنید و چندین عکس کیک لایک شده در سابقه اینستاگرام شما وجود داشته باشد، هر عکس جدید دیگری مشابه با این موضوع را بلافاصله در فید و اکسپلور خود مشاهده خواهید کرد.

شادوبن

بررسی الگوریتم های اینستاگرام

برای موضوع شادوبن دو نکته وجود دارد.

نکته اول: در صورتی که پست های شما برای دوستانتان نمایش داده نمی شود، به دلیل نرخ تعامل پایین شما با بقیه افراد، انتشار پست های غیر محبوب و نرخ تعامل پایین پیج شما می باشد. در این حالت چیزی به اسم جریمه یا شدوبن وجود خارجی ندارد و شما باید روال پیج خود را عوض کنید.

نکته دوم: کمتر از یک سال پیش الگوریتم های اینستاگرام به صورت کلی تغییر کرد. تا قبل از آن کاربرانی که فعالیت های زیاد شامل فالو، آنفالو، لایک و … را داشتند، آزادنه به فعالیت می پرداختند. اما در حال حاظر اگر این موضوع از سوی کاربران رخ دهد با جریمه یا شدوبن مواجه خواهند شد. در صورت مواجه با این موضوع بهتر است تا تاریخ رفع این مشکل پست نگذارید و از طریق استوری با کاربران خود در ارتباط باشید.

مطلب مرتبط: ۱۵ راه برای افزایش فالور اینستاگرام بدون اختلاس

وریفای شدن و تیک آبی

چند وقتی است شایعه ای در فضای اینستاگرام از سوی برخی از کاربران منتشر شده است. این دسته از افراد عقیده دارند دریافت تیک آبی موجب افزایش لایک و کامنت می شود. اینستاگرام به صورت رسمی اعلام کرده است که این دو موضوع هیچ ارتباطی با یک دیگر ندارند و صرفا دریافت تیک آبی برای نشان دادن پیج اصلی و کمک به جستجوی کاربران میباشد.

تبلیغات اینستاگرام

تبلیغات هدفمند و مرتبط را فراموش نکنید. اگر این موضوع در جهت افزایش تعامل و فالور واقعی باشد، بسیار اثر گذار خواهد بود. دلیل این موضوع نیز مشخص است. شما با این کار محتوای مورد علاقه کاربران را با سرعت بیشتری به دست مخاطبین می رسانید. بر همین اساس افزایش فالور با روش های غیر معمول که عموما تاثیری بر نرخ تعامل پیج ندارند منجر به کمتر دیده شدن و ضرر زدن در بلند مدت خواهد شد.

مطلب مرتبط: رازهای شاخص های آماری اینستاگرام که باید بدانید!

بررسی الگوریتم های اینستاگرام

انواع محتوا

برای اینکه کاربران بر روی پست های شما چند ثانیه بمانند، از انواع محتوا مانند ویدئو، پادکست تصویری و اینفوگرافیک استفاده کنید. این نکته برای اینستاگرام بسیار جذاب است و نباید از آن غافل شوید.

لایو و استوری

بررسی الگوریتم های اینستاگرام

یکی از اشتباهات شرکت ها در مدیریت سوشال مدیا استفاده زیاد از لایو و استوری برای افزایش فالور و بازدید است. باید بدانید که این موضوع هیچ تاثیر مستقیمی روی افزایش تعامل کاربران جدید با شما ندارد و تنها برای راضی نگه داشتن کاربران قدیمی از آن باید استفاده شود. در واقع پیجی که استوری زیاد منتشر می کنید، از نظر اینستاگرام لزوما نباید جذاب باشد تا به کاربران پیشنهاد دهد.

نوتیفیکشن پست ها

همانطور که اشاره کردیم الگوریتم اینستاگرام چند وقت پیش تغییرات زیادی کرد. برای مثال در حال حاظر پست های مخاطبان شما در صفحه Home به ترتیب زمان نمایش داده نمی شود. در واقع این پست ها بر اساس نرخ تعامل کاربران مرتب می شود. بنابراین پیشنهاد می کنیم، کاربران خود را به فعال کردن نوتیفیکشن پست های خود ترغیب کنید. این موضوع سبب خواهد شد تا هر زمانی که شما پست گذاشتید، مخاطب سریعا از این موضوع مطلع شود.

مطلب مرتبط: طراحی مسابقه اینستاگرامی در نیم ساعت

علیرضا حیدری

۱ دیدگاه