وبلاگ فرتک
Comment_Marketing

بازاریابی مبتنی بر نظرات کاربران (Comment Marketing)

یکی از فاکتورهای بسیار مهم گوگل در سئو سال ۲۰۱۸ میزان رضایت کاربران از محتوای صفحه است. بازاریابی مبتنی بر دیدگاه کاربران یا Comment Marketing به معنی افزایش بازدید کننده سایت، افزایش فروش و بهبود جایگاه از طریق نظرات کاربران در نتایج جستجوی گوگل است. در حال حاظر اکثر سایت ها، فضایی برای ارسال نظرات کاربران در نظر گرفته اند، اما فقط داشتن این بخش به معنای یک کامنت مارکتینگ موفق نیست. در این مقاله سعی داریم به اهداف کامنت مارکتینگ بپردازیم و از چگونگی تاثیر این فرایند بر سئوی سایت بگوییم.

اهداف Comment Marketing چیست؟

به طور کلی اهداف بازاریابی دیدگاه یا کامنت مارکتینگ را می توان به سه دسته تقسیم کرد. در این قسمت به صورت اجمالی به توضیح این موارد خواهیم پرداخت.

کسب بک لینک از طریق کامنت گذاری

بسیاری از فعالان حوزه سئو عقیده دارند که کامنت مارکتینگ راهی برای کسب بک لینک رایگان و فعالیت در فروم ها و سایت های مختلف است. اما به تازگی گوگل از الگوریتم های جدیدی رونمایی کرده است که اعتبار بک لینک هایی که از این طریق به دست آمده است را کاهش داده است. این مسئله به معنای فراموش کردن این تکنیک نیست بلکه باید تلاش کنیم مسیر بهتری را جایگزین آن کنیم.

بهبود سئو سایت با پاسخ گویی به نظرات کاربران

یکی دیگر از روش هایی که میتوان از طریق آن به بهبود سئو سایت کمک کرد، بهره بردن از نظرات کاربران است. سایت شما زمانی برای گوگل ارزش خواهد داشت که کاربران از سایت شما رضایت داشته باشند. در واقع گوگل اهمیت زیادی به فعالیت کاربران در سایت شما می دهد و وجود نظرات، یکی از نشانه های مثبت از رضایت کاربران از محتوای سایت است. با افزایش دیدگاه ها، عملا محتوای صفحه نیز بیشتر می شود. با توجه به اینکه دیدگاه کاربران همراه با سوالات و اصطلاحات رایج در آن حوزه است، شانس شما را برای کسب جایگاه در عبارات طولانی تر به شدت افزایش می دهد.

Comment_Marketing

افزایش فروش با هدف گذاری در بخش نظرات سایت

از تکنیک های رایج در کامنت مارکتینگ افزایش فروش یا اعتماد سازی برای مشتریان است. زمانیکه یک کاربر وارد صفحه محصول شما می شود، با مطالعه نظرات کاربران از پشتیبانی خوب و کیفیت محصول شما مطمئن شده و رغبت بیشتری برای خرید از سایت خواهد داشت.

Comment_Marketing

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به بیان یکی از نکات مهم سئو بپردازیم. همانطور که اشاره کردیم هدف گذاری در بخش نظرات سایت یکی از مهم ترین راه های افزایش رتبه سایت شما خواهد بود. به عنوان سخن پایانی باید به این نکته اشاره کنیم که در صورتی که می خواهید سایت شما برای گوگل و کاربران ارزش داشته باشد، با تولید محتوا های مناسب و ارزشمند، مخاطبان را جذب سایت خود کنید و در نتیجه رتبه خود را در نتایج جستجوی گوگل افزایش دهید. در قسمت های بعدی در مورد ” افزایش فروش با هدف گذاری در بخش نظرات سایت” صحبت خواهیم کرد.با ما همراه باشید…

علیرضا حیدری

۳ comments