وبلاگ فرتک

چند نمونه از بهترین ویرایشگرهای متن و سورس كد آنلاین!

بذارید بجای ویرایشگر متن و سورس كد بگم code editor !! باور كنيد راحت ترم!
یك code editor خوب، با كارایی بالا، میتونه زندگی یك طراح سایت رو ساده تر كنه! درسته كه یك code editor بزرگ، شما رو به یك برنامه نویس بزرگتر تبدیل نمیكنه، ولی استفاده صحیح از امكانات و ابزار مناسب، به شما كمك میكنه تا در كارهاتون و برنامه نویسیتون سرعت و كارایی بیشتری داشته باشید.
شاید بارها و بارها واستون اتفاق افتاده باشه بخواهید یك تكه كد رو ویرایش كنید یا بنویسید ولی بجز notepad محیط مناسبی برای نوشتن در دسترس نداشته باشید. اما اگه به اینترنت دسترسی دارید به راحتی میتونید از code editor های آنلاین و تحت وب استفاده كنید.
این ویرایشگرها، اغلب دارای امكانات متعددی هستند كه شما را در برنامه نویسی كمك میكنند. اكثرا قابلیت اتصال به FTP دارند، بدین معنی كه شما میتونید سورس كدهای وبسایتتون رو از هرجا و در هرلحظه به راحتی بروز كنید.
توی این پست به چندتا از بهترین نمونه از code editor های موجود اشاره میكنم، البته اگه ایراد یا اشكالی بود، حتما كامنت بزنید.

1. Kodingen
Kodingen

واسه اولین مورد به وبسایت Kodingen.com اشاره میكنم. شما میتونید كدهای خود را بنویسید و یا از طریق FTP به وبسایتتون متصل بشید و كدهاتون را آنلاین ویرایش كنید.

2. AmyEditor
AmyEditor

از دیگر وبسایت هایی كه یكی از بزرگترین ویرایشگرها رو ارائه میده، AmyEditor.com هست كه محیطی شبیه به سیستم عامل قدیمی MAC داره و توانایی تنظیم فرورفتگی و نظم كدها، همچنین مشخص كردن syntax ها رو هم داره.

3. CodeAnywhere
CodeAnywhere

قبل از PHP ، CodeAnywhere.com برای كدنویسی آنلاین خیلی از زبان های برنامه نویسی استفاده میشد. و الان میتونه با FTP هم كار كنه و با اكثر دستگاه های تحت سیستم عامل های مختلف مانند اندروید، iPhone و… سازگاری داره كه میتونید در هرلحظه و هرجایی كه هستید برنامه نویسی كنید!

4. CodeRun
CodeRun

CodeRun.com یك پلتفرم آنلاین، بر پایه IDE هست كه كاملا رایگانه و از مناسب برای كدنویسی برنامه هایی نظیر C#, ASP.NET, PHP, JavaScript, HTML و… میباشد. حتی امكان اجرا و debug رو هم به شما میده.

5. ShiftEdit
ShiftEdit

ShiftEdit.NET به شما این امكان رو میده كه سورس كد چندین وبسایت رو باهم مدیریت كنید! دارای قابلیت های تشخیص خطاها، تب بندی، و اتصال از طریق FTP و…
بهترین مزیت این code editor آنلاین اینه كه امكان بازیابی كدهای قبلی تا محدوده زمانی مشخصی رو هم میده.

امیدوارم جایی گیر افتادید و code editor لازم داشتید، این پست به كارتون بیاد!

محمد کوچکی

اضافه کردن دیدگاه