وبلاگ فرتک

امروز پانزدهم January سال ۲۰۱۹ میلادی است. در این نوشتار قصد داریم به بهترین های سال ۲۰۱۸ در حوزه های نرم افزار، فیلم، گوشی های هوشمند، دوربین های تلفن هوشمند، اپلیکیشن های اندروید، لپ تاپ و سریال بپردازیم. با ما همراه باشید…

نرم افزار

فیلم

گوشی های هوشمند

دوربین های تلفن هوشمند

اپلیکیشن های اندروید

لپ تاپ

سریال

بهترین نرم افزار های سال ۲۰۱۸

در دنیای امروز انواع نرم افزار های کامپیوتری منتشر می شوند. بر اساس رتبه بندی وب سایت pcmag قصد داریم بهترین و ضروری ترین نرم افزار های سال ۲۰۱۸ را به شما معرفی کنیم. قبل از هر چیز لازم است بگوییم این نرم افزار ها مناسب کسانی است که با سیستم عامل ویندوز سروکار دارند.

مرورگر : google chrome

موزیک و ویدئو پلیر : PotPlayer

استریمر موزیک : Spotify

نرم افزار پاکسازی :  Ccleaner

آنتی ویروس : Bitdefender Antivirus Free

نرم افزار ریکاوری : Active File

نرم افزار دانلود : Internet Download manager

پشتیبان از فایل‌های مهم : Dropbox

مرورگر : google chrome

google chrome

بدون شک گوگل کروم بهترین مرورگر حال حاضر می باشد و استفاده از آن موجب سرعت بخشیدن به کارهایتان و همچنین صرفه جویی در وقت شما خواهد شد. یکی از قابلیت های مرورگر گوگل کروم قابلیت اتصال آن به جیمیل است. با متصل شدن این دو ابزار به هم، خواهید توانست تا تمامی پسوردهای ذخیره شده خود را بازیابی کنید.اضافه کردن وب سایت ها و صفحات مورد علاقه به قسمت Bookmark از دیگر قابلیت های این مرورگر می باشد.

موزیک و ویدئو پلیر : PotPlayer

PotPlayer

شاید از نظر برخی افراد برنامه های KMPlayer و Media player classic بهترین پلیر سال باشند. اما برنامه‌ Potplayer با رابط کاربری لذت بخش و سرعت بالاتر نسبت به دو نرم افزار قبلی، لیاقت کسب جایگاه اول را در این زمینه دارد. یکی از ویژگی های خوب این برنامه عدم داشتن تبلیغات بر خلاف برنامه‌ی Potplayer است. ساخت Playlist، پخش زیر نویس فارسی، سرعت بیشتر نسبت به media player classic و … از دیگر ویژگی های این برنامه است.

استریمر موزیک : Spotify

Spotify

دسترسی آنلاین به هر سبک از موسیقی از جمله: پاپ، جاز، راک، بی‌کلام، سنتی، کانتری و …  از طریق برنامه اسپاتیفای آسان تر خواهد بود. این برنامه دارنده بزرگترین مجموعه از آهنگ هاست. ناگفته نماند که این نرم افزار دو حالت پولی و رایگان دارد. در نسخه پولی امکان گوش دادن به آهنگ ها در حالت آفلاین نیز میسر خواهد بود.

نرم افزار پاکسازی :  Ccleaner

Ccleaner

شاید بتوان گفت یکی از ضروری ترین برنامه ها برای هر سیستم، برنامه پاکسازی فایل های اضافه و کش برنامه ها است. برنامه Ccleaner توسط وب سایت Cnet نمره ۵ از ۵ را کسب کرده است.

آنتی ویروس : Bitdefender Antivirus Free

Bitdefender Antivirus Free

ضروری ترین نرم افزار برای هر سیستم داشتن یک آنتی ویروس مناسب است. آنتی ویروس جزو ضروری‌ترین برنامه‌هایی است که باید حتما آن را داشته باشید در غیر این صورت کامپیوتر شما با مشکلاتی چون: کندشدن، خطر لو رفتن اطلاعات آن، پاک شدن اطلاعاتتان، خطا در اجرای برنامه‌ها و … مواجه است،ما در این بخش برنامه‌ی Bitdefender Antivirus Free را به شما معرفی می‌کنیم، همچنین این برنامه توسط وبسایت‌های معتبری چون: PCMag و techradar معرفی شده‌اند، این برنامه برخلاف آنتی ویروس‌های دیگر، رابط کاربری راحتی دارد. همچنین اگر این برنامه مورد قبول شما قرار نگرفت، برنامه‌ی Avast Free Antivirus را امتحان کنید.

نرم افزار ریکاوری : Active File

Active File

شاید بارها برای شما اتفاق افتاده باشد که به دنبال نرم افزاری برای ریکاوری فایل های خود باشید. برنامه‌ی Active File جزو برترین برنامه های ریکاوری فایل است. یکی از ویژگی های جالب این برنامه این است که می‌توانید، مسیری که فایلتان را به اشتباه پاک کرده‌اید را به برنامه بدهید تا آن را بازیابی کند.

نرم افزار دانلود : Internet Download manager

Internet Download manager

بدون شک از محبوب ترین برنامه دانلود با ساده ترین رابط کاربری حتما استفاده کرده اید یا اسم آن را شنیده اید. با استفاده از این برنامه قادر به دانلود هرگونه فایلی با بالاترین سرعت از دنیای اینترنت خواهید بود.

پشتیبان از فایل‌های مهم : Dropbox

Dropbox

کمپانی آمریکایی Dropbox ارائه دهنده خدمات میزبانی است. با استفاده از سرویس ارائه شده این شرکت، میتوانید قابلیت ذخیره سازی فایل هایتان تا حجم ۲ گیگابایت را به صورت رایگان داشته باشید. همچنین می توانید با نصب اپلیکیشن این برنامه روی تلفن هوشمندتان، از طریق گوشی نیز به فایل ها دسترسی داشته باشید.

برترین فیلم های سال ۲۰۱۸

در قسمت دوم این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین فیلم های سال گذشته بپردازیم.

Black Panther

Ready Player One

A Quiet Place

Avengers: Infinity War

Deadpool 2

The Incredibles 2

Ant-Man and the Wasp

Venom

Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald

Aquaman


Black Panther

Black Panther

“پلنگ سیاه” یکی از پر فروش ترین فیلم های سال ۲۰۱۸ بود. Black Panther فیلمی ابر قهرمانی است که در عین موفقیت تجاری توانست نظر منتقدان را هم به خود جلب کند. مقابله با دشمنان سرسخت برای تصاحب پادشاهی داستان اصلی این فیلم است.


Ready Player One

Ready Player One

داستان اصلی این فیلم از رمانی که در سال ۲۰۱۱ نوشته شده پیروی می کند. “بازیکن شماره یک آماده” داستان نوجوانی است که در سال ۲۰۴۵ زندگی می کند و جدالی میان این نوجوان و همراهانش با یک شرکت بزرگ برای بردن بازی و تصاحب برنامه است.


A Quiet Place

A Quiet Place

اگر عاشق فیلم های درام ترسناک هستید، به هیچ وجه تماشای A Quiet Place را از دست ندهید. داستان این فیلم با موجوداتی که زمین را به تسخیر خود در آورده اند در آمیخته شده است. A Quiet Place روایتگر خانواده ای است که باید زندگی خود را در پناهگاهی بدون ایجاد کوچکترین صدایی بگذرانند. این فیلم کم بودجه توانست بیش از ۱۵ برابر رقمی که صرف تولید آن شده بود را بفروشد.


Avengers: Infinity War

Avengers: Infinity War

در سال ۲۰۱۸ گیشه هالیوود به تسخیر فیلم “انتقام‌جویان: جنگ ابدیت” در آمد. این فیلم عنوان پر فروش ترین فیلم جهان در سال ۲۰۱۸ را به خود اختصاص داده است.


Deadpool 2

Deadpool 2

“ددپول ۲” در ادامه فیلم “ددپول” است که در سال ۲۰۱۶ ساخته شده بود. در این فیلم وید ویلسون (ددپول) وظیفه حفاظت از پسر نوجوانی که دارای توانایی های ماورا الطبیعی است را بر عهده دارد.


The Incredibles 2

The Incredibles 2

“شگفت‌انگیزان ۲” روایتگر ماموریتی برای نجات جهان است. در گیرودار نجات جهان باب پار (آقای شگفت‌انگیز) از جک-جک مراقبت می کند. این انیمیشن ابر قهرمانی دقیقا از نقطه پایانی قسمت قبلی آغاز می شود.


Ant-Man and the Wasp

Ant-Man and the Wasp

فیلم Ant-Man and the Wasp در ادامه فیلم Ant-Man (ساخته سال ۲۰۱۵) ساخته شد. این فیلم به عنوان بیستمین اثر در جهان سینمایی مارول شناخته

می شود.


Venom

Venom

“ونوم” شخصیتی است که دشمن اصلی اسپایدرمن به حساب می آید. این فیلم ابرقهرمانی توسط روبن فلیشر کارگردانی شده است.


Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald

Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald

اگر فیلم “جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها” را تماشا کرده اید، پیشنهاد میکنم فیلم Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald را نیز ببینید. این فیلم درام خیال پردازانه در ادامه فیلم قبلی است. کارگردان این درام دیوید ییتس است.


Aquaman

Aquaman

فیلم “آکوامن” بر اساس شخصیتی با همین نام در کامیک‌های دی‌سی ساخته شده است. به جرات می توان گفت این فیلم اولین اثر بلند است که با تمرکز بر شخصیت آکوامن ساخته شده است. کارگردان این فیلم جیمز وان است که مشهورترین اثر او فیلم سینمایی فوق العاده ترسناک «اره» ساخته سال ۲۰۰۴ است.


بهترین گوشی های هوشمند سال ۲۰۱۸

در بازار تلفن های هوشمند سال ۲۰۱۸ بر خلاف سال های گذشته شاهد نو آوری خاصی نبودیم. با این حال شرکت ها محصولاتشان را با تغییرات کوچکی روانه بازار کردند. قطعا می توان گفت اپل، سامسونگ و هواوی بهترین برند های سال بودند. برند هایی همچون شیاومی و وان پلاس نیز با تولید گوشی هایی، دل بسیاری از عاشقان تکنولوژی را ربودند. قطعا در اینده ای نزدیک از این دو شرکت مخصوصا شیاومی  در حوزه تلفن های هوشمند و … خبرهای بیشتری خواهیم شنید. از طرفی سونی، اچ تی سی، ال جی و … نیز با تولید محصولاتی سعی در جذب مخاطب داشتند که بعد از سه شرکت مطرح این حوزه یعنی اپل، سامسونگ و هواوی جای میگیرند. انتخاب بهترین تلفن هوشمند سال کار بسیار سختی است، چرا که نظرات شخصی متفاوتی در این زمینه وجود دارد. به عقیده همکاران ما بهترین گوشی های هوشمند سال عبارتند از :

Apple iPhone XS Max

Apple iPhone XS Max

Apple iPhone X

Apple iPhone X

Apple iPhone 8 Plus

Apple iPhone 8 Plus

Samsung Galaxy Note 9

Samsung Galaxy Note 9

Samsung Galaxy S9 Plus

Samsung Galaxy S9 Plus

Huawei Mate 20 Pro

Huawei Mate 20 Pro

Huawei Mate 10 Pro

Huawei Mate 10 Pro

Huawei P20

Huawei P20

Google Pixel2 XL

Google Pixel2 XL

Xiaomi Mi MIX 3

Xiaomi Mi MIX 3

Xiaomi Mi Mix 2

Oneplus 6T

Oneplus 6T

+HTC U11

+HTC U11

LG V30

LG V30

Sony Xperia XZ Premium

Sony Xperia XZ Premium

برترین دوربین های تلفن هوشمند سال ۲۰۱۸

یکی از نکات مهم در انتخاب تلفن های هوشمند، دوربین است. دوربین تلفن های هوشمند نقش ویژه ای در زندگی امروزمان دارند. ثبت لحظات زیبای زندگی با استفاده از این لنز های کوچک به بخشی از زندگیمان تبدیل شده است. وب سایت تخصصی dxomark لیست بهترین دوربین های سال را منتشر کرده است. بر اساس تحلیل های این وب سایت، در حال حاضر بهترین دوربین گوشی های هوشمند متعلق به Huawei P20 Pro با ۱۰۹ امتیاز می باشد. لیست کامل این رتبه بندی به شرح ذیل است:

۱۰۹ امتیاز ||| Huawei P20 Pro

Huawei P20 Pro Huawei P20 Pro

۱۰۵ امتیاز ||| Apple iPhone XS Max

Apple iPhone XS Max

۱۰۳ امتیاز ||| +HTC U12

+HTC U12

۱۰۳ امتیاز ||| Samsung Galaxy Note 9

Samsung Galaxy Note 9

۱۰۳ امتیاز ||| Xiaomi Mi MIX 3

Xiaomi Mi MIX 3

۱۰۲ امتیاز ||| Huawei P20

Huawei P20

۱۰۱ امتیاز ||| Apple iPhone XR

Apple iPhone XR

۱۰۱ امتیاز ||| Google Pixel 3

Google Pixel 3

۹۹ امتیاز ||| Samsung Galaxy S9 Plus

Samsung Galaxy S9 Plus

۹۹ امتیاز ||| Xiaomi Mi 8

Xiaomi Mi 8

بهترین اپلیکیشن های اندروید

شاید بسیاری از شما کاربران هم از گوشی های اندرویدی استفاده کنید. سیستم عامل محبوب اندروید با اختلاف بسیار زیادی نسبت به بقیه سیستم عامل ها، پرطرفدارترین سیستم عامل دنیا محسوب می شود و بیش از ۲ میلیون اپلیکیشن برای آن در گوگل پلی وجود دارد. انتخاب بهترین اپلیکیشن در تمامی حوزه های کاری بسیار سخت و دشوار است. در این مقاله قصد داریم به بهترین اپلیکیشن های اندروید اشاره کنیم.

۱. اپلیکیشن‌های ضروری

بهترین مرورگرها (جایگزین‌های کروم)

Brave / Dolphin / Firefox / Opera

Brave / Dolphin / Firefox / Opera

بهترین اپلیکیشن برای وب گردی با اختلاف بسیار زیاد نسبت به رقبا گوگل کروم است. اما اگر از استفاده از این مرورگر خسته شده اید به بقیه مواردی که ما معرفی کردیم نیز نگاهی بیندازید. اپلیکیشن Brave تازه نفس است و از موتور کرومیوم و ویژگی های نسبتا مفیدی بهره میبرد. از ویژگی های دیگر این مرورگر میتوان به سبک بودن آن اشاره کرد. Brave از پس انجام کارهای اصلی برمی آید. دیگر اپلیکیشن های شاخص این بخش شامل Dolphin، فایرفاکس و اپرا هستند که هر کدام از این موارد ویژگی های شاخصی دارند. قابلیت هایی چون مدیریت تب‌ها، حالت ناشناس، حالت تاریک و افزونه های مفید از مواردی است که این اپلیکیشن ها ارائه می دهند.

بهترین اپلیکیشن‌های هواشناسی

The Weather Channel / AccuWeather / Weather Underground

The Weather Channel / AccuWeather / Weather Underground

اپلیکیشن های هواشناسی نیز تعداد بسیار زیادی دارند. در این میان هیچ کدام بی نقص نیستند. در حقیقت بعضی از آن ها از لحاظ گرافیکی و بعضی دیگر از جهت دقیق بودن اطلاعات  قابل مقایسه هستند. برنامه The Weather Channel در پیش بینی باران بالاترین دقت را دارد. اپلیکیشن AccuWeather نیز از لحاظ پیش بینی دما عملکرد مناسبی دارد و برای پیش بینی باران دقت کمتری نسبت به The Weather Channel دارد. در صورتی که در مناطق ساحلی و پربارش زندگی میکنید توصیه ما استفاده از اپلیکیشن DarkSky است.

Yahoo Weather / DarkSky

Yahoo Weather / DarkSky

استفاده از برنامه Weather Underground در خصوص اطلاع از پیش بینی دما مناسب است. همچنین پیش بینی میزان بارش این اپلیکیشن بالاتر از حد متوسط است. برنامه Yahoo Weather دارای رابط کاربری ساده و جذابی است که معمولا پیش بینی هایی با دقت بالا انجام می دهد.

اپلیکیشن‌های ایمیل

Microsoft Outlook / Blue Mail / Email by EasilyDo / Nine

Microsoft Outlook / Blue Mail / Email by EasilyDo / Nine

اولین گزینه در این بخش به اپلیکشن شرکت گوگل یعنی جیمیل تعلق می گیرد. اما اگر به هر دلیلی از این برنامه رضایت ندارید می توانید از سایر برنامه ها استفاده کنید. برنامه Outlook بهترین رقیب جیمیل نامیده می شود که دارای قابلیت های جذاب و رابط کاربری مناسبی است. اپلیکیشن Blue Mail نیز دست کاربر را برای سوئیچ و جابه جایی سریع بین انواع ایمیل‌ها و اکانت‌های مختلف باز می‌گذارد. برنامه Email نیز دارای رابط کاربری بسیار ساده ای است و برای افراد علاقمند به رابط کاربری ساده توصیه می شود. همچنین در صورتی که بسیار پرمشغله هستید استفاده از اپلیکیشن ۱۰ دلاری Nine را توصیه کنیم که از قابلیت‌های پیشرفته زیادی بهره می‌برد.

اپلیکیشن‌های تقویم

Google Calendar / DigiCal

Google Calendar / DigiCal

پشنهاد میکنیم در خصوص برنامه تقویم از سرویس فوق العاده شرکت گوگل به نام Google Calendar استفاده کنید. ویژگی های جذاب زیاد، دسترسی از طریق پلتفرم های مختلف و رایگان بودن از مزایای این برنامه است. در مقابل DigiCal مانند Google Calendar ویژگی های متعدد را دارا نمی باشد و در عوض قابلیت های شخصی سازی زیادی دارد. البته برای استفاده از نسخه حرفه ای آن باید مبلغ ۵ دلار را پرداخت نمایید.

اپلیکیشن‌های زنگ هشدار (آلارم)

Timely / AlarmMon

Timely / AlarmMon

اپلیکیشن Timely یکی از بهترین برنامه های زنگ هشدار است. این برنامه در ابتدا زنگ هشدار را به آرامی پخش می کند و رفته رفته صدا را افزایش می دهد. تنظیم آلارم های تعیین شده در گجت های مختلف و سینک کردن آن ها از دیگر ویژگی های این برنامه است. جالب تر از اپلیکیشن Timely، برنامه AlarmMon است. هنگامی که زنگ هشدار به صدا در می آید فقط با انجام بازی کوتاه می توانید از دست آن خلاص شوید. 

اپلیکیشن‌های کیبورد

Gboard / SwiftKey

Gboard / SwiftKey

شاید بتوان گفت تمام کاربران دنیای اندروید با برنامه Gboard آشنایی دارند و انتخاب اول خیلی هاست. همچنین در این زمینه اپلیکیشن SwiftKey هم طرفداران زیادی دارد. از ویژگی های این برنامه می توان به قابلیت های شخصی سازی، ارائه تم های فراوان و پشتیبانی از بیشتر زبان ها اشاره کرد.

اپلیکیشن‌های فیلتر نور آبی

Twilight / Blue Light Filter

Twilight / Blue Light Filter

بر اساس تحقیقات نور آبی نمایشگر بر روی مغز تاثیر گذاشته و موجب بی خوابی می شود. اپلیکیشن Twilight با تغییر دمای رنگ نمایشگر و پایین آوردن روشنایی، نور مطلوبی را ایجاد می کند. چنین نوری هنگام تماشای فیلم یا تصویر اصلا مناسب نیست اما برای مطالعات شبانه بسیار مفید خواهد بود. همچنین اپلیکیشن Blue Light Filter نیز با رابط کاربری جذاب و قابلیت های شخصی سازی فراوان پیشنهاد می گردد.

۲. اپلیکیشن‌های شخصی‌سازی

بهترین لانچر اندروید

Nova Launcher

Nova Launcherاپلیکیشن Nova Launcher با اختلاف زیاد نسبت به رقبا بهترین لانچر برای سیستم عامل اندروید محسوب می شود. از ویژگی های این لانچر می توان به روان بودن و سرعت مناسب در گوشی های کم توان اشاره کرد.

گزینه‌های جایگزین

Microsoft Launcher | Google Now | Apex Launcher

Microsoft Launcher | Google Now | Apex Launcher

مایکروسافت لانچر یکی از جایگزین های برنامه Nova Launcher است. این برنامه دارای رابط کاربری ساده ای است. همچنین با ضربه به یک دکمه، می توانید پس‌زمینه گجت که از بین تصاویر برگزیده سایت Bing انتخاب می‌شود را تغییر دهید. تعبیه انواع و اقسام ویجت ها از دیگر ویژگی های این برنامه است. همچنین با سوایپ به بالا، می‌توانید منویی مشابه کنترل سنتر آیفون را اجرا کنید.

اپلیکیشن Google Now نیز ظاهری مشابه اندروید خالص را برای شما به ارمغان خواهد آورد. در اپدیت جدید این برنامه قابلیت عادی سازی آیکون ها اضافه شده است تا از این لحاظ نیز با یکدیگر تفاوت محسوسی نداشته باشند. دیگر ویژگی این لانچر استفاده از گوشی در حالت افقی است. سومین لانچر جایگزین Nova Launcher اپلیکیشن Apex است. این برنامه مدت هاست به عنوان جایگزین Nova Launcher معرفی می شود و مانند آن از امکانات شخصی سازی زیادی بهره می برد.

اپلیکیشن‌های آیکون پک

Pixel Icon Pack / Belle UI / Delta / Polycon
Immaterialis / Simpax

Pixel Icon Pack / Belle UI / Delta / Polycon

تغییر شکل و شمایل آیکون ها با استفاده از برنامه ها نیز در دنیای اندروید امکان پذیر است. در صورت استفاده از کاستوم لانچرها می توانید برای تغییر آیکون ها از طریق پلی استور اقدام کنید و آیکون‌ پک‌ های موردنظر خود را دانلود کنید که معمولاً بسیاری از آن‌ها نیز رایگان هستند. در این میان آیکون پک Pixel آیکون‌های اندروید نوقا را ارائه می‌دهد. به غیر از آن سه گزینه دیگر نیز مطرح کرده ایم که می توانید از آن ها نیز استفاده کنید. 

بهترین اپلیکیشن‌های تغییر پس‌زمینه

Wallpapers by Google / Muzei / Wallp

Wallpapers by Google / Muzei / Wallp

اپلیکشن Wallpapers شرکت گوگل به صورت خودکار تصاویر جذابی را به عنوان پس زمینه انتخاب می کند و آن ها را تغییر می دهد. برنامه Muzei نیز توسط یکی از مهندسان گوگل توسعه یافته و از قابلیت های آن می توان به مات کردن تصاویر پس زمینه (مات کردن تصاویر برای مشاهده آیکون برنامه ها اتفاق می افتد تا با مشکل مواجه نشوید.) اشاره کرد. برنامه Wallp نیز تصاویر پس زمینه پیش فرض انواع و اقسام گوشی ها را در یک جا جمع کرده است.

۳. عکس و ویدیو

گالری عکس

Google Photos / QuickPic

ویرایش عکس

Snapseed / VSCO / Prisma / Facetune / Hypocam

اسکن

PhotoScan / CamScanner

PhotoScan / CamScanner

با ارائه اپلیکیشن Google Photos انقلاب کوچکی در زمینه ذخیره سازی و اشتراک تصاویر رخ داد. این برنامه ظرفیت نامحدودی برای عکس هایی که حداکثر رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل داشته باشند ارائه می دهد. از امکانات بسیار خوب این برنامه ارائه آن در پلتفرم های مختلف است که کار را برای کاربران بسیار ساده تر کرده است. از دیگر ویژگی های این برنامه می توان به دسته بندی تصاویر در شاخص های متنوع اشاره کرد. برنامه QuickPic در زمینه ساده سازی سازماندهی تصاویر توصیه می شود. رابط کاربری ساده و مرتب کردن آسان تصاویر از ویژگی های این اپلیکیشن است. 

برنامه Snapseed نیز همان اپلیکیشنی است که چند سال قبل توسط گوگل خریداری شد. این برنامه در میان برنامه های اندرویدی در زمینه ویرایش تصویر از امکانات قابل توجهی برخوردار است. رابط کاربری جذاب و ساده در کنار انواع و اقسام ابزارهای هیجان انگیز از ویژگی های این اپلیکیشن است. در کنار این ویژگی ها باید اشاره کرد که این برنامه کاملا رایگان بوده و هیچ تبلیغی در آن وجود ندارد. همچنین این اپلیکیشن همواره در میان بهترین های اندروید در زمینه ویرایش عکس بوده است. برنامه VSCO Cam نیز به خاطر دارا بودن فیلتر های جذاب شهره است. اگرچه این اپلیکیشن هم از ابزارهای خوبی برای ویرایش عکس بهره می‌برد، ولی بسیاری از کاربران برای کلکسیون فیلترهای جذاب که بسیاری از آن‌ها پولی هستند، از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند.

در حوزه اسکن مدارک بهترین اپلیکیشن CamScanner است. این برنامه به سادگی این وظیفه را انجام می دهد. تبدیل اسکن مدارک به pdf از دیگر ویژگی های این برنامه است.

بهترین اپلیکیشن‌های ویرایش ویدیو

Quik / Magisto

Quik / Magisto

شرکت معروف GoPro ارائه دهنده اپلیکیشن Quick است. این برنامه با بهره گیری از تصاویر و ویدیو های مورد نظر کاربر، در عین سادگی و زیبایی ویدیو های کوتاه و بلندی را تولید می کند. همچنین برنامه Magisto نیز با قابلیت کنترل موسیقی و افکت های متنوع حرف زیادی برای گفتن دارد.

بهترین ویدیو پلیر

VLC / MX Player

VLC / MX Player

نرم افزار VLC در بین کاربران کامپیوتر های دسکتاپ معروف است. این اپلیکیشن قابلیت پخش انواع و اقسام فرمت ها را داراست. بعد از سال ها این اپلیکیشن از حالت Beta و آزمایشی بیرون آمده است. برنامه MX Player نیز در میان اپلیکیشن های اندروید جایگاه ویژه ای دارد. رابط کاربری سوایپ محور از ویژگی های این برنامه است.

۴. موسیقی

استریم موسیقی

Spotify

Spotify

اپلیکیشن Spotify شهره است و نیازی به معرفی ندارد. با پرداخت اشتراک ماهانه امکان دسترسی به بیش از ۲۰ میلیون آهنگ از سرتاسر جهان را خواهید داشت. نسخه رایگان این برنامه دارای تبلیغات و محدودیت هایی است.

اپلیکیشن برش آهنگ

Lexis Audio Editor

Lexis Audio Editor

معروف ترین اپلیکیشن برش آهنگ Lexis Audio Editor است. این برتامه با دارا بودن رابط کاربری بسیار ساده بسیار محبوب می باشد.

۵. ابزارهای امنیتی و بهره‌وری

مدیریت باتری

AccuBattery / Greenify

AccuBattery / Greenify

برنامه AccuBattery در زمینه مدیریت باتری حرف های زیادی برای گفتن دارد. این اپلیکیشن رابط کاربری ساده ای دارد و دارای نسخه رایگان و پولی است. برنامه Greenify نیز یک اپلیکیشن دیگر در زمینه مصرف بهینه باتری است. این برنامه جلوی مصرف بی رویه انرژی دیگر اپلیکیشن ها را می گیرد. 

بهترین اپلیکیشن‌های آنتی‌ویروس

BitDefender / Norton / Avast

BitDefender / Norton / Avast

پیش از هر چیزی باید به این نکته اشاره کنیم ؛در صورتی که از اپلیکیشن ها و فایل های مشکوک استفاده نمی کنید، نیازی به استفاده از آنتی ویروس ندارید. ولی اگر نگران برنامه های مخرب هستید می توانید از اپلیکیشن Bitdefender استفاده کنید. تمامی خدمات این برنامه رایگان نیست اما از قابلیت های زیادی بهره می برد. اپلیکیشن Norton نیز یک برنامه رایگان است که برای دسترسی به خدمات پیشرفته آن باید مبلغی را پرداخت کنید. در نهایت به اپلیکیشن Avast نیز نگاهی بیاندازید، چرا که حرف های زیادی برای گفتن دارد.

سرویس ذخیره‌سازی ابری

Google Drive / Dropbox

Google Drive / Dropbox

اپلیکیشن Google Drive برای کاربران گزینه ایده آلی محسوب می شود. نسخه رایگان این برنامه ۱۵ گیگابایت فضا در اختیار کاربر قرار می دهد. تنها با پرداخت ماهیانه ۲ و ۱۰ دلار می توانید این فضا را به ۱۰۰ گیگابایت و ۱ ترابایت افزایش دهید. برنامه Dropbox نیز یکی از برنامه های خوب در این حوزه است. با پرداخت سالانه ۱۰۰ دلار می توانید فضای ۱ ترابایتی در اختیار داشته باشید.

اپلیکیشن‌های مدیریت فایل

Files Go
Asus File Manager / File Explorer / Astro File Manager

Files Go Asus File Manager / File Explorer / Astro File Manager

در زمینه مدیریت فایل اپلیکیشن Files Go شرکت گوگل عملکرد قابل توجهی دارد. رابط کاربری ساده در کنار جابه جایی آسان فایل های سنگین بین دو گجت از ویژگی های این برنامه است. برای سبک کردن حافظه داخلی نیز می توانید از این برنامه استفاده کنید. برنامه Asus File Manager از دیگر اپلیکیشن های اندرویدی در این زمینه است. قابلیت های متنوع در کتار رایگان بودن از ویژگی های این برنامه است. برنامه های File Explorer و Astro کاندیدای دیگری در این حوزه هستند. این دو برنامه با وجود تفاوت های اندک نسبت به بقیه، عملکرد بسیار خوبی دارند.

انتقال بی‌سیم فایل از گوشی به کامپیوتر دسکتاپ

AirMore / AirDroid

AirMore / AirDroid

تا چند ماه پیش اپلیکیشن AirDroid از نگاه کارشناس بهترین برنامه در این حوزه بود. اما اخیرا مشخص شد که این برنامه از لحاظ امنیتی پایین تر از حد انتظار عمل کرده است. امروز انتخاب اول ما برنامه AirMore است. این برنامه از عملکرد قابل توجهی برخوردار است و دارای رابط کاربری ساده ای است.

مدیریت رمز عبور

Last Pass / ۱Password

Last Pass / ۱Password

وظیفه برنامه LastPass ذخیره سازی رمز عبور و اطلاعات شخصی شما در جایی امن است. از قابلیت های این برنامه می توان به پر کردن خودکار رمز عبور اپلیکیشن ها و سایت ها، ایجاد رمز عبور های بسیار ایمن و … اشاره کرد. برای دسترسی به رمز ها باید رمز عبور ورود به اپلیکیشن را به خاطر بسپارید. برنامه دیگری که در این حوزه وجود دارد ۱Password است که تا حد زیادی مشابه LastPass عمل می کند. در صورتی که امنیت برای شما مقوله مهمی است می توانید از این برنامه ها استفاده کنید و رمز های عبور با امنیت بالا برای خود بسازید که به این راحتی‌ها قابل حدس زدن و شکسته شدن نیستند.

اپلیکیشن برای دانلود از تورنت

Flud

Flud

در صورتی که از اپلیکیشن محبوب تورنت استفاده می کنید، استفاده از برنامه Flud را پیشنهاد می کنیم. ظاهر ساده و جذاب، عدم محدودیت در زمینه آپلود و دانلود، انتخاب فایل های مورد نظر موجود در فایل تورنت و اولویت بندی فایل ها و پوشه ها تنها برخی از ویژگی های اپلیکیشن Flud است.

۶. سلامتی و تندرستی

ورزش سبک

Runkeeper / ۷-minute Workout

Runkeeper / ۷-minute Workout

اگر اهل ورزش باشید و از سیستم عامل محبوب اندروید هم استفاده کنید هیچ کم و کسری از لحاظ اپلکیشن های ورزشی نخواهید داشت. برنامه های Runkeeper و ۷-Minute Workout مناسب کسانی است که می خواهند در عرض چند دقیقه ورزش های کوتاهی را انجام دهند.

قدم شمار

Moves

Moves

اپلیکیشن Moves در زمینه برنامه های قدم شمار فوق العاده است. این برنامه دارای رابط کاربری ساده ای است. کافیست یک بار این برنامه را نصب و فعال کنید تا در پس زمینه قرار گیرد. بعد از آن هر اقدام شما از جمله قدم زدن، رانندگی، دوچرخه سواری و دویدن توسط این اپلیکیشن مورد محاسبه قرار خواهد گرفت. ویژگی دیگر این برنامه نمایش فعالیت های روزانه شما روی نقشه است.

یادآوری مصرف دارو

Medisafe Meds and Pills Reminder

Medisafe Meds and Pills Reminder

اپلیکیشن شرکت Medisafe امکان تنظیم زمان مصرف انواع و اقسام دارو ها را برای شما فراهم کرده است.

۷. یادگیری و سرگرمی

یادگیری زبان‌های جدید

Duolingo / Memrise

Duolingo / Memrise

با عرضه اپلیکیشن Duolingo انقلابی در برنامه های یادگیری زبان جدید به وجود آمد. این برنامه با رویکردی متفاوت و انواع و اقسام تکرارهای مختلف باعث شده کاربر صرفا از طریق تلفن همراه هوشمند خود، راحت تر از قبل بتواند مهارت های خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن در یک زبان جدید را یاد بگیرد. اپلیکیشن Memrise نیز رقیب سرسختی برای برنامه Duolingo به شمار می آید.

اطلاعات فیلم‌های سینمایی

iMDB

iMDB

اگر از عاشقان دنیای سینما باشید قطعا با iMDB مهم ترین پایگاه فیلم های سینمایی جهان آشنایی دارید. اپلیکیشن اندروید iMDB همانند وب سایت آن شامل انواع و اقسام اطلاعات مربوط به فیلم ها و صنعت سینما است. ظاهر جذاب در کنار رابط کاربری ساده از ویژگی های این اپلیکیشن فوق العاده است. 

برترین لپ تاپ های سال ۲۰۱۸

برترین لپ تاپ های سال ۲۰۱۸ توسط متخصصین سایت TechRadar انتخاب شدند. یکی از نکات جالب برای این انتخاب ها، گران قیمت و لوکس بودن محصول نیست بلکه توانایی محصولات آزمایش شده است. لیست این محصولات به شرح ذیل است:

Huawei MateBook X Pro ||| بهترین لپ تاپ برگزیده در جهان

Huawei MateBook X Pro

Dell XPS 13 |||تا به امروز یکی از بهترین لپ تاپ هایی است که تولید شده

Dell XPS 13

Asus ZenBook Flip S UX370 ||| یک لپ تاپ واقعا فوق‌العاده و بی‌نظیر ۲ در ۱

Asus ZenBook Flip S UX370

Apple Macbook Pro with Touch Bar 13-inch 2018 ||| بهترین Macbook Pro تاکنون، ارتقاء یافته در سال ۲۰۱۸

Apple Macbook Pro with Touch Bar 13-inch 2018

MSI GS65 Stealth ||| بهترین لپ تاپ مخصوص بازی در سال ۲۰۱۸

MSI GS65 Stealth

Acer Predator Helios 300 ||| یک لپ تاپ با عملکرد شاهکار مخصوص بازی و تقریبا به صرفه

Acer Predator Helios 300

Asus Chromebook Flip ||| لپ تاپ اقتصادی و برای کاربرد اداری

Asus Chromebook Flip

Microsoft Surface Book 2 13.5-inch ||| قوی‌ترین لپ تاپ ۲ در ۱ جهان

Microsoft Surface Book 2 13.5-inch

Acer Switch 3 ||| یک رقیب فوق‌العاده برای لپ تاپ Surface Book 2 با قیمتی نصف قیمت آن

Acer Switch 3

Google Pixelbook ||| یک Chromebook فوق‌العاده که هرچند گران است ولی ارزشش را دارد

Google Pixelbook

Lenovo Yoga 920 ||| یک لپ تاپ قابل توجه ۲ در ۱ دیگر

Lenovo Yoga 920

Acer Swift 3 ||| بودجه‌ی کم برای خرید یک Ultra book بهتر از چیزی است که فکرش را می‌کنید

Acer Swift 3

Samsung Notebook 9 ||| یک جایگزین زیبا MacBook Pro

Samsung Notebook 9

منظور از لپ تاپ های دو در یک این است که شما هم به عنوان لپ تاپ و هم به عنوان تبلت می‌توانید از آن محصول استفاده کنید.

بهترین سریال های سال ۲۰۱۸

The Haunting of Hill House (پروژه‌‌ نت‌فلکیس)

۸.۹ امتیاز در iMDB

The Haunting of Hill House

Tom Clancy’s Jack Ryan (جک رایان)

۸.۳ امتیاز در iMDB

Tom Clancy's Jack Ryan

Patrick Melrose (پاتریک ملروز)

۸.۲ امتیاز در iMDB

Patrick Melrose

Sharp Objects (شارپ آبجکت – چیزهای تیز)

۸.۲ امتیاز در iMDB

Sharp Objects

Altered Carbon (کربن تغییر یافته)

۸.۲ امتیاز در iMDB

Altered Carbon

The Terror

۸.۱ امتیاز در iMDB

The Terror

Maniac

۸.۰ امتیاز در iMDB

Maniac

Castle Rock (کسل راک)

۷.۹ امتیاز در iMDB

Castle Rock

The Alienist (روانشناس)

۷.۸ امتیاز در iMDB

The Alienist

Impulse

۷.۶ امتیاز در iMDB

Impulse

۹-۱-۱

۷.۵ امتیاز در iMDB

۹-۱-۱

The Crossing

۷.۳ امتیاز در iMDB

The Crossing

Electric Dreams

۷.۳ امتیاز در iMDB

Electric Dreams

Homecoming (بازگشت‌ به خانه – هوم‌کامینگ)

۷.۳ امتیاز در iMDB

Homecoming

Lost in Space (گمشده در فضا)

۷.۳ امتیاز در iMDB

Lost in Space

Siren (سایرن)

۷.۱ امتیاز در iMDB

Siren

Mosaic (موزاییک)

۶.۴ امتیاز در iMDB

Mosaic

Me, Myself & I

۶.۳ امتیاز در iMDB

Me, Myself & I

علیرضا حیدری

اضافه کردن دیدگاه

11 − پنج =