وبلاگ فرتک

10 پیشنهاد برای اینکه آی پی شما به لیست سیاه نرود

Email-Marketing-Service

اگر شما در حوزه بازاریابی ایمیل (Email Marketing) فعالیت دارید یا میل سرور شما مدام وارد لیست سیاه DNSBL ها میشود، 10 نکته زیر را رعایت کنید.

  1. هرگز به دنبال جمع آوری آدرس های ایمیل از سطح وب نروید.
  2. از هیچ کس بانک آدرس های ایمیل (انبوه) نخرید.
  3. به هیچ کس بانک آدرس های ایمیل (انبوه) نفروشید.
  4. هیچ وقت از طریق سروری که ادمین آن اجازه ارسال ایمیل را به شما نداده، ایمیل ارسال نکنید.
  5. اگر شما یک لیست ایمیل دارید و قصد ارسال ایمیل انبوه (خبرنامه، ایمیل تبلیغاتی،…) دارید حتما قبل از ارسال از هر یک از کاربران تائیدیه  CONFIRM-OPT-IN  بگیرید.
  6. اگر سرور شما در هنگام ارسال ایمیل به یک آدرس از لیست ایمیل، خطای delivery failure مانند 550 دریافت میکند، به صورت اتوماتیک آن آدرس ایمیل را از لیست ایمیل خود خارج (unsubscribe) کنید.
  7. هیچگاه به فکر این نباشید که خودتان اقدام به ارسال تائیدیه عضویت یا Opt-out باشید. در بسیاری از کشور ها این کار، غیرقانونی میباشد.
  8. اگر شما قصد دارید یک ایمیل را به بیش از یک نفر ارسال کنید، آدرس ایمیل های بعدی را در قسمت TO یا CC قرار ندهید. حرفه ای عمل کنید و آن را در BCC قرار دهید یا ایمیل ها را جداگانه ارسال کنید. در اینصورت هر یک از مخاطبان شما، از سایر دریافت کنندگان اطلاعی نخواهند یافت.
  9. اگر شما قصد ارسال ایمیل از طریق کامپیوتر شخصی خود را دارید، جهت ارسال ایمیل از طریق میل سروری که ISP سرویس دهنده برای شما در نظر گرفته است استفاده کنید.
  10. ارسال ایمیل های تبلیغاتی بی رویه و بدون اطلاع کاربر یک بیزنیس نیست. اینگونه موارد هیچ آینده ای ندارد.

 

 

اضافه کردن دیدگاه