وبلاگ فرتک

چگونه فروشگاه اینستاگرام را فعال کنیم؟

یکی از قابلیت های جدید اینستاگرام، برای برند ها ایجاد شده است. با استفاده از این امکان جدید، برند ها قادر به نمایش و فروش محصولات خود به مشتریان خواهند بود. این امکان ویژه Shopping Instagram نام گذاری شده است. در آدینه با فرتک امروز قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم.

قابلیت های فروشگاه اینستاگرام

نمایش قیمت محصولات همراه با لینک خرید از ویژگی های جذاب فروشگاه اینستاگرام است. در واقع با استفاده از این امکان، با ضربه زدن بر وی پست، قیمت محصول نمایش داده خواهد شد.

دیجی کالا نیز این ویژگی را برای اکانت تجاری خود فراهم ساخته است.

از دیگر قابلیت های فروشگاه اینستاگرام، نمایش لینک محصول در استوری است. مخاطب با لمس این لینک، به لندینگ پیج کوچکی منتقل خواهد شد. در این لندینگ پیج، مخاطب امکان مشاهده محصولات مشابه همراه با آدرس وب سایت و قیمت خواهد داشت.

نمونه یک محصول قرار داده شده در استوری دیجی کالا

لندینگ پیج داخلی اینستاگرام پس از کلیک بر روی استوری

ظاهر میشود و لینک سایت به همراه محصولات مشابه نشان میدهد.

طریقه راه اندازی فروشگاه اینستاگرام

اولین مرحله برای ایجاد فروشگاه اینستاگرام، تبدیل پیج شخصی به تجاری است. حتما اطلاع دارید که پیج های تجاری بر خلاف پیج شخصی اطلاعات و ابزارهای کاربردی زیادی مانند Insights، اضافه کردن دکمه تماس و… در اختیار شما قرار خواهد داد.

مراحل ایجاد اکانت شاپفای

بعد از انجام دادن اقدامات فوق:

  • در شاپفای ثبت نام کنید. (توجه کنید که قبل از ثبت نام در شاپفای، اکانت فیسبوک تجاری خود را به اینستاگرام متصل کنید.)
  • کاتالوگی از محصولات خود را در فیسبوک منتشر کنید.
  • مرحله بعد اتصال اکانت شاپفای با فیسبوک است. البته بعد از این مرحله، صلاحیت اطلاعات ورودی، توسط اینستاگرام چک خواهد شد.
  • بعد از طی این مراحل، قابلیت های اینستاگرام فروشگاهی و تگ قیمت ها اضافه خواهد شد.

با فیلتر شکن تردد کنید!!!

طبق معمولا به دلیل تحریم ها باید این سایت خارجی را نیز با فیلتر شکن باز کنیم. توجه داشته باشید که وب سایت شاپفای به مدت ۱۴ روز به صورت رایگان به شما سرویس خواهد داد. بنابراین برای استفاده طولانی مدت، باید یکی از بسته های آن را خریداری کنید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان هنگام ساخت فروشگاه، ارتباط شما از طریق فیلتر شکن قطع نشود. همچنین جهت اطمینان بیشتر، آدرس صفحه فیسبوک خود را نیز تغییر دهید.

نحوه ایجاد کاتالوگ محصولات در فیسبوک

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، یکی از شروط راه اندازی فروشگاه اینستاگرام، استفاده از کاتالوگ محصولات خود در فیسبوک است. مهم ترین موضوع در این مسئله این است که کاتالوگ باید معرفی کننده اجناس فیزیکی شما باشد. در واقع کاتالوگ های معرفی خدمات و … در این قسمت کاربرد نخواهد داشت.

جهت ساخت کاتالوگ به نکات زیر توجه کنید:

  • اولین اقدام قرار دادن صفحه فیسبوک به حالت published است.
  • در گام بعدی admin role صفحه خود را ایجاد کنید. همچنین قالب صفحه را بر روی shopping template قرار دهید.
  • برای ایجاد کانال فروش فیسبوک در شاپفای در بخش تنظیمات + SALES CHANNELS انتخاب کنید. سپس فیسبوک را به شاپفای متصل کنید.

در صورتی که تمام موارد فوق را انجام دهید، اکانت اینستاگرام شما طی چند روز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. البته در صورتی که حساب شما نیاز به بررسی بیشتر داشته باشد، ممکن است این زمان چند روزه تا یک ماه نیز افزایش پیدا کند. در صورتی که تمام مراحل را به درستی طی کرده باشید، اینستاگرام با ارسال یک نوتیفیکشن برای شما، از فعال شدن این قابلیت خبر خواهد داد. بعد از آن شما با لمس گزینه Get Started  به قسمت Shopping منتقل خواهید شد. بعد از انتقال به آن صفحه، گزینه Continue را بزنید. سپس کاتالوگ محصولات خود را انتخاب کنید و در پایان روی Done  بزنید. توجه داشته باشید، در صورتی که فروشگاه اینستاگرام برای شما فعال شده باشد، قادر خواهید بود در پست هایتان تک محصولات را اضافه کنید.

علیرضا حیدری

۱ دیدگاه