وبلاگ فرتک
شطرنج باز حرفه ای در اینستاگرام ۲

شطرنج باز حرفه ای در اینستاگرام ۲

آدینه با فرتک ۹ فروردین ماه در رابطه با اینستاگرام و نکاتی پیرامون این شبکه اجتماعی محبوب بود. امروز قصد داریم در ادامه به تکمیل مطلب ” شطرنج باز حرفه ای در اینستاگرام ” بپردازیم. در قسمت قبل ابتدا صحبت از نوع کسب و کار شد. بعد از آن به دلایل داشتن استراتژی در اینستاگرام، نحوه شناسایی مخاطب، راه جذب مخاطب و … پرداختیم. امروز قصد داریم در ادامه به پنج هدف مهم در این شبکه اجتماعی بپردازیم. با ما همراه باشید…

برند
Laptop in a coworking space

هدف اول:  معرفی برند

 

به نظرم برای شروع در فضای اینستاگرام اولین هدفتان معرفی کسب و کارتان باشد. می توانید از فعالیت های شرکت شروع کنید. آن ها را برجسته کنید. در واقع با این کار موجب تقویت Image Branding یا تصویر برند خواهید شد. یکی از جذاب ترین موارد در این بخش باخبر شدن مشتری از خبرهاست. بنابراین از اخبار کسب و کار، صنعت، نمایشگاه‌ها، آپدیت‌ها و… غافل نشوید. بدون شک با این کار کسب درآمد در اینستاگرام نصیب شما می‌شود!

شرکت شما مانند یک کشور خواهد بود، در صورتی که فرهنگ خود را ترویج دهید. قطعا با نشان دادن این فرهنگ به مخاطبان خود نزدیک خواهید شد. برای مثال ما در فرتک، درباره کتاب‌های مورد علاقه‌مان صحبت می‌کنیم. اگر به وبلاگ یا صفحه اینستاگرام فرتک بروید، می‌توانید مطالب و پست های ما را ببینید که در این رابطه معرفی کرده‌ایم.

دیگر موضوعی که در این بخش باید اشاره کنیم، مسئله نمایش تیم است. شاید برای شما اصلا این موضوع اهمیت نداشته باشد، اما جالب است بگوییم که این موضوع برای بسیاری از مشتریان حائز اهمیت است. این روش می‌تواند در موفقیت بسیاری از کسب و کارها موثر باشد. در واقع تجربه من ثابت کرده است که هرچه پست شما انسانی‌تر باشد، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. پس پست‌های پرسنل محور و مشتری محور را حتما مد نظر داشته باشید. تصاویری که دارای چهره هستند ۳۸ درصد لایک بیشتری دریافت می کنند.

ارتباط با مشتری

هدف دوم: ارتباط با مشتری

چندی پیش اینستاگرام با ارائه یک آپدیت، تغییراتی در صفحه Home کاربران به وجود آورد. اصل موضوع به این ترتیب است که پست‌های شما دیگر به ترتیب زمان انتشار برای فالوورهایتان نمایش داده نمی‌شوند، بلکه پستی که کاربران تعامل بیشتری با آن داشته باشند، زودتر به نمایش درمی‌آیند. بنابراین اگر لایک های شما به تازگی کم شده است، باید دلیل آن را در نحوه برقراری ارتباط با مخاطبانتان جستجو کنید. از امروز تولید محتوای چالش برانگیز را شروع کنید. پست‌هایی تولید کنید که فالوورهای شما را به تعامل وادار کند و آنقدر جذاب باشد که مخاطب مجبور شود شما را فالو کند، پست هایتان را لایک کند و برایتان کامنت بگذارد. برای اینکه فالوورهایتان را به حرف بیاورید تنها یک راه وجود دارد؛ بهانه دست آنها بدهید!

فروش محصول

هدف سوم: محصولاتتان را بفروشید

تا به حال پیج اینستاگرام شرکت اپل را دیده اید؟ این کمپانی تا بحال حتی یک عکس هم از محصولات خود در اینستاگرام منتشر نکرده است، اما با این حال ۹.۹ میلیون فالوور دارد! بنابراین نباید برای کسب درآمد از اینستاگرام از محصولاتتان عکس بگیرید و به صورت قطاری منتشر کنید. اما کمپانی اپل چرا در اینستاگرام موفقیت میلیونی بدست آورده است؟ این شرکت در حساب اینستاگرام خود عکس‌هایی را منتشر می‌کند که کاربران اپل با آیفون خود گرفته‌اند. اگر کمی به پیج این شرکت توجه کنید، اپل دارد با این حرکت یک چیزی را به شما القا می کند:

فروشنده موفق کالا نمی‌فروشد، رابطه می‌فروشد.

بنابراین برای کسب درآمد در اینستاگرام، رابطه ایجاد کنید. در کنار عکس‌هایی که از محصولاتتان منتشر می‌کنید، تجربۀ محصول را نیز به نمایش بگذارید.

 

هدف چهارم: اطلاعات بدهید

برای آموزش در اینستاگرام برنامه ویژه ای داشته باشید. از دو جنبه مبحث آموزش برای شما مفید خواهد بود.

۱- زمانی که چیزی را به کسی یاد می‌دهید، آن شخص به شما اعتماد می‌کند و هر زمان که با سوال مواجه شود، یاد شما می‌افتد. در واقع این موضوع باعث افزایش فالوور و تعامل می‌شود. از طرفی ارائه اطلاعات درست باعث می‌شود فالوورهایتان، شما را در این زمینه یک متخصص بدانند.

ایستاگرام فرتک

۲- فایده دوم آن، بروز ماندن شما است. برای اینکه بتوانید به طور مداوم تولید محتوا کنید، باید همیشه در حوزه تخصصیتان مطالعه کنید و آپدیت باشید.

هدف پنجم: تبلیغ کنید

بزرگترین اشتباه، تمرکز بر کیفیت بدون تبلیغات است. شاید شما بهترین پیج با بالاترین کیفیت را داشته باشید، اما تبلیغاتی نداشته باشید، بنابراین انتظار مخاطبان زیاد نیز، انتظار بی جایی خواهد بود.

کیفیت خیلی مهم است، اما اگر کسی نداند که شما وجود دارید، چطور می‌تواند شما را به فرد دیگری معرفی کند؟! بنابراین همزمان با تولید محتوای با کیفیت، تبلیغات مناسب را نیز فراموش نکنید. برای شروع یک بنر تبلیغاتی شگفت‌انگیز طراحی کنید! تبلیغ خود را به یک صفحه مرتبط و شلوغ بدهید. البته می توانید تبلیغ خود را به یک اینفلوئنسر نیز بدهید.

telegram fartech

( اینفلوئنسر به کسانی می‌گویند که در اینستاگرام تاثیر گذار هستند و تعداد فالوورهای آنها نیز سر به آسمان می‌گذارد.) در این میان برگذاری مسابقه را نیز فراموش نکنید. اگر مسابقه‌تان هیجان‌انگیز باشد و جایزه‌تان هم آدم را وسوسه کند، فالوورهایتان شما را به دوستانشان معرفی می‌کنند. مطمئن باشید می‌‎توانید در یک مدت کوتاه افزایش فالوور پیدا کنید. ولی خواهش می‌کنم خوش‌قول باشید و برای ارسال جایزه فالوورهایتان را زجرکش نکنید.

سخن پایانی

به عنوان سخن پایانی پیشنهاد میکنم مقاله ” از سیر تا پیاز صفحه اکسپلور اینستاگرام ” را نیز مطالعه کنید. اگر به کار در حوزه اینستاگرام و کسب درآمد از آن علاقمند هستید، این مقاله را از دست ندهید.

هفته ی آینده هم منتظر #آدینه_با_فرتک باشید.
جمعه ها، ساعت ۲۰

علیرضا حیدری

اضافه کردن دیدگاه