وبلاگ فرتک
all-thing-about-instagram

آموزش صفر تا صد اینستاگرام

در طی چند مقاله سعی داریم به آموزش تمامی بخش ها ، ترفندها و ابزارهای موجود در اینستاگرام بپردازیم. این اپلیکیشن در حال حاظر یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی دنیاست که در سال‌های اخیر رشد فوق‌العاده‌ای در جذب کاربران به خود داشته و توانسته است در کشورهای بسیاری از جمله ایران، به محبوب‌ترین شبکه‌ی اجتماعی تبدیل شود. کاربران اینستاگرام در جهان حدود ۸۰۰ میلیون است که چیزی در حدود ۲۰ میلیون نفر ( ۲۵ درصد جمعیت ایران ) از این تعداد را ایرانیان تشکیل می دهند و هر روز بر این تعداد افزوده می شود. برخی از افراد برای دنبال کردن صفحات هنر پیشه ها و ستاره ها ، اطلاع از آخرین اخبار روز دنیا و برخی دیگر صرفا برای ارتباط با دوستان یا به اشتراک عکس های روزمره خود عضو این اپلیکیشن شده اند. اما برخی دیگر نیز از اینستاگرام به عنوان ابزاری برای برگذاری کمپین های تبلیغاتی دیجیتال و ارتباط با مخاطبان خود استفاده می کنند. با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی آموزش صفر تا صد اینستاگرام بپردازیم.

all-thing-about-instagram

ثبت نام در برنامه

اینستاگرام یکی از راحت ترین روش ها را برای ثبت نام کاربران خود در نظر گرفته است. در مرحله اول برای ثبت نام باید گزینه Sign Up را لمس کنید و سپس با فشردن گزینه Signup with email or phone number وارد صفحه ساخت اکانت خواهید شد.

all-thing-about-instagram

در صورتی که بخواهید از طریق ایمیل اکانت خود را بسازید ، بدون تایید لینک فعال سازی وارد صفحه خود خواهید شد. اما در صورتی که گزینه ساخت اکانت از طریق شماره تلفن را لمس کنید باید پیامک حاوی کد تاییدیه را دریافت کنید و با وارد کردن اعداد در صفحه برنامه حساب کاربری خود را بسازید. در مرحله بعد باید نام دلخواه انتخابی خود و رمز عبور مناسبی را وارد کنید. با لمس گزینه Next به مرحله بعدی خواهید رفت که باید نام کاربری یا آی دی خود را تعیین کنید.

all-thing-about-instagram

در این مرحله آیدی خود را وارد کنید و در صورت آزاد بودن نام کاربری مورد نظر به مرحله بعد خواهید رفت. اینستاگرام در این بخش به شما پیشنهاد خواهد داد در صورتی که تمایل دارید دوستان احتمالی خود را پیدا کنید اکانت اینستاگرامتان را به اکانت فیسبوک خود وصل کنید. در صورتی که تمایل به این کار ندارید گزینه Skip تا وارد آخرین مرحله ثبت نام شوید. اسکن مخاطبان شما توسط اینستاگرام بخش بعدی ثبت نام است. هر کدام از دوستان شما که اکانت اینستاگرام داشته باشند و شماره تلفن خود را در اینستاگرام ثبت کرده باشند به شما معرفی خواهند شد تا در صورت تمایل آن ها را دنبال (follow) کنید. اینستاگرام نیز پیشنهادات خود را در تب جداگانه ای به شما نمایش خواهد داد تا به مروز زمان محبوب ترین پیج های این شبکه را دنبال کنید. کار ساخت اکانت اینستاگرام به پایان رسید. حال شما وارد محیط برنامه شده اید. برای انتخاب عکس اکانت خود ، به پروفایل خود مراجعه کنید و با لمس طولانی عکس خام فعلی یا با مراجعه به بخش Edit You Profile  عکس مورد نظرتان را انتخاب و آپلود کنید. با ما همراه باشید تا در قسمت های بعدی به آموزش قسمت های مختلف برنامه اینستاگرام بپردازیم.

علیرضا حیدری

۹ comments