وبلاگ فرتک
الگوریتم کبوترگوگل

کبوتر!ارتباطی هوشمندانه،سریع و ارزان

الگوریتم کبوترگوگل

کبوتر!

پرنده ای که امروزه دیگر کمتر نامه ها را به دست او میسپارند تا به مقصد برساند.اما از آنجا که گوگل حیوانات را دوست دارد ، وارد عمل شده و الگوریتمی طراحی کرده که ویژگی های کبوتر را دارد.

سئوی محلی یا local seo مدت هاست که مورد توجه موتورهای جستجوی بزرگی همچون گوگل بوده و هست. دراین الگوریتم برخلاف الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن و… که هدفشان مبارزه با اسپم هست،هدف بهبود نتایج بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربر وتجارت ها میباشد.

و اما چگونه؟

فرض کنید که شما عبارت <رستوران> را جستجو میکنید.تا قبل از معرفی الگوریتم کبوتر ممکن بود بعد از جستجوی این کلمه گوگل تمام نتایج مربوط به رستوران را درهرشهری و با هرموقعیتی را به شما نمایش دهد اما الان که این الگوریتم معرفی شده است دیگر اینطور نیست.اگر شما به عنوان مثال در تهران زندگی میکنید گوگل فقط وفقط رستوران هایی را به شما نمایش میدهد که درتهران وجود دارند.اما چون این الگوریتم به تازگی و در مرداد ماه۱۳۹۳معرفی شده است هنوز برای زبان های غیر انگلیسی نظیر فارسی راه اندازی نشده است،پس توصیه میشود تا قبل از راه اندازی این الگوریتم برای زبان فارسی وبسایت خود را با این الگوریتم سازگار کنید.

برای اینکار میتوانید نوشته  سئوی محلی،چرا وچگونه؟ را از همین وبلاگ مطالعه کنید.

 

 

 

محمدرضا وفانژاد

۱ دیدگاه