وبلاگ فرتک

معرفی بخش های اصلی اپلیکیشن اینستاگرام

در این قسمت قصد داریم در رابطه با نوار ابزاری که در پایین صفحه قرار دارد صحبت کنیم. این نوار ابزار از ۵ قسمت تشکیل شده است که با لمس گزینه میانی می توانید به قسمت ارسال پست جدید بروید. برای ارسال پست بعدا مفصلا توضیح خواهیم داد. حال قصد داریم به بررسی گزینه اول و دوم بپردازیم.

گزینه اول (آیکون خانه)

در این قسمت پست های ارسال شده توسط کسانی که شما دنبال کرده اید نمایش داده خواهد شد. کارکرد این بخش همانند صفحه Home Page اپلیکیشن فیسبوک است. در ابتدا پست ها به ترتیب زمان در این صفحه نمایش داده می شدند اما در اقدامی عجیب از سوی مدیران اینستاگرام پست ها به‌صورت کاملا Random نمایش داده می‌شوند.

گزینه دوم (آیکون ذره بین)

یکی از مهم ترین بخش های اینستاگرام قسمت اکسپلور ( آیکون ذره بین) است.  با نگاهی به این صفحه می بینیم اولین بخشی که در بالای صفحه قرار گرفته ، مربوط به بخش جستجو است. با نگاهی دقیق تر میبینیم که در این قسمت چهار تب متفاوت (Top – People – Tags – Places) وجود دارد. بخش Top ترکیبی از آی‌دی‌ها، هشتگ‌ها و مکان‌ها است و زمانی که کلمه‌ای را در کادر جستجو وارد ‌کنید می‌توانید در تب Top تمامی موارد مهم را اعم از هشتگ و… مشاهده کنید. اگر شما در قسمت اکانت ها People جستجو کنید صفحه های مربوط به آن و اگر در قسمت Tags به جستجو بپردازید تمامی پست هایی که با هشتگ جستجو شده شما منتشر شده باشند برای شما به نمایش در خواهند آمد.

دومین بخش در صفحه اکسپلور نوار باریکی است که در آن می توان به مشاهده ویدیو های زنده و محبوب ترین استوری ها پرداخت. در ادامه به بررسی مفاهیم “ویدیو های زنده” و “استوری” خواهیم پرداخت. در بخش سوم خواهید توانست عکس و ویدیو هایی از پیج هایی که فالو نکرده اید را به صورت اتفاقی مشاهده کنید. در مقاله ” از سیر تا پیاز صفحه اکسپلور” به طور کامل به ویژگی های این صفحه پرداختیم. اما به طور خلاصه میتوانیم بگوییم در واقع پست هایی که در این صفحه برای شما نمایش داده می شوند به صورت اتفاقی نیست و از الگوریتم های خاصی پیروی می کنند. در واقع می توان گفت که تمامی این انتخاب ها بر اساس سلایق شما صورت می گیرد. اینستاگرام با آنالیز افرادی که شما فالو کرده اید و تصاویری که لایک می کنید ، عکس‌ها و ویدیوهایی که احتمالا برای شما جالب است را در این بخش برای شما نمایش می‌دهد.

علیرضا حیدری

۳ comments

بیست + هفده =