وبلاگ فرتک
instagram

آموزش صفر تا صد اینستاگرام (قسمت چهارم)

در قسمت قبل از مقاله مربوط به معرفی بخش های اصلی اپلیکیشن اینستاگرام به بررسی گزینه سوم (آیکون قلب) ، گزینه چهارم (آیکون آدمک) و به بررسی منوی تنظیمات پرداختیم. در ادامه قصد داریم به بقیه موارد از منوی تنظیمات بپردازیم.

Edit Profile

برای ویرایش اطلاعات حساب خود میتوانید از طریق این گزینه اقدام کنید. مواردی که دسترسی به ویرایش آن ها خواهید داشت شامل نام ، آی‌دی ، بیوگرافی ، عکس پروفایل ، لینک سایت ، ایمیل ، شماره تلفن و‌… خواهد بود.

Two-Factor Authentication

اگر امنیت حساب اینستاگرام برایتان مهم است با ورود به این بخش ورود دو مرحله ای را برای اکانت خود فعال کنید. با فعالسازی این گزینه از این به بعد هنگام لاگین علاوه بر ورود رمز عبور باید کدی که به شماره شما پیامک خواهد شد را نیز وارد کنید.
Post You’ve liked : امکان جالبی که در این صفحه برای شما در نظر گرفته شده است که می توانید تمامی پست هایی که در طول استفاده از اینستاگرام لایک کرده اید را یک جا ببینید و به آن ها دسترسی داشته باشید.

Blocked Users

در این قسمت خواهید توانست به مشاهده لیست کاربرانی که بلاک کرده اید بپردازید تا در صورت نیاز آن ها را آنبلاک کنید.

Switch To Business Profile

برای تبدیل اکانت خود به یک اکانت تجاری میتوانید از طریق این صفحه اقدام کنید. در صورت تبدیل پیج خود به یک پیج تجاری خواهید توانست به مشاهده‌ آمار دقیق از بازدید پست‌ها، ساعات شلوغی پیج، اضافه کردن گزینه‌ی تماس یا آدرس و‌… از مواردی هستند که با تبدیل پیج عادی به پیج تجاری به اکانت شما اضافه خواهند شد.

Private Acc

با فعال کردن این گزینه افراد تنها در صورت تایید شما قادر به مشاهده پست های شما خواهند بود. در واقع تا قبل از آنکه حساب شما خصوصی باشد تمامی افراد به پست های شما و لیست following و followers حساب شما دسترسی خواهند داشت اما با فعال کردن حالت خصوصی حساب تنها در صورت تایید شما قادر به مشاهده این اطلاعات خواهند بود.

Linked Acc

برای اتصال اکانت فیسبوک ، توییتر و … میتوانید از طریق این گزینه اقدام کنید. از مزایای اتصال حساب ها به یک دیگر میتوان به بازیابی رمز عبور و همگام سازی پست های ارسال شده بین اکانت ها اشاره کرد.

Contacts

از طریق این گزینه شما مجوز اسکن شماره تلفن های موجود در گوشی خود را به اینستاگرام خواهید داد تا دوستان شما را که در اینستاگرام عضو هستند برای شما نمایش دهد. البته تنها در صورتی این اتفاق خواهد افتاد که مخاطبان شما هنگام ثبت نام از طریق شماره تلفن ثبت نام کرده باشند ، در غیر اینصورت حتی اگر دوستان شما در اینستاگرام حضور داشته باشند به دلیل عدم ثبت شماره به شما نمایش داده نخواهند شد.

Language

با مراجعه به این بخش می توانید زبان برنامه را تغییر دهید.

Push Notification

در این قسمت می توانید نوتیفیکیشن ها (اعلان های برنامه) را با اختیار خود خاموش یا روشن کنید.

Celluar Data Use

برای کاهش حجم مصرفی اینستاگرام می توانید از این قسمت اقدام کنید. هر چند که با فعال کردن این گزینه تجربه کاربری اینستاگرام برای شما کمی ناخوشایند خواهد بود و مدت زمان بیشتری را صرف لود پست ها خواهید کرد.

Comments

اینستاگرام علاوه بر امکان بستن کامنت در پست ها از امکان دیگری برای سانسور کامنت ها با کلمات خاص نیز استفاده گرده است. اگر تمایل به بستن کامل کامنت ها ندارید می توانید با تعریف کلماتی خاص کامنت های شامل این کلمات را به صورت خودکار سانسور کنید. این سانسور ها می تواند شامل برخی کلمات رکیک، نژادپرستانه، سیاسی و‌… باشد.

Upload Quality

این مورد در رابطه با کیفیت پست هایی است که ارسال می کنید و بهتر است دست نخورده باقی بماند.

Save Original Photo And Video

با فعال کردن این دو گزینه یک نسخه از عکس و ویدیو هایی که به صورت زنده (live) با مخاطبان خود به اشتراک می گذارید در گالری تلفن همراهتان ذخیره خواهد شد. در صورتی که این دو گزینه فعال نشود فایل های منتشر شده در گوشی همراهتان ذخیره نخواهند شد.

Add Account

در صورتی که بیش از یک اکانت اینستاگرام دارید میتوانید از طریق این گزینه اقدام کنید.

علیرضا حیدری

۳۰ comments

4 × یک =