وبلاگ فرتک
فرصت رقص با گوگل را از دست ندهید!

فرصت رقص با گوگل را از دست ندهید!

بله؛ درست خواندید!

رقصیدن با گوگل یک فرصت است که به هیچ عنوان نباید آن را از دست داد!

تا امروز گوگل هر سازی که زده است ما با آن رقصیده ایم ولی این بار گوگل دست به کار شده و فرصت رقصیدن با خودش را به ما و وبسایت هایمان داده است.

در آدینه با فرتک امروز، با رقص گوگل(Google Dance) و شیوه ی همراهی با آن بیشتر آشنا خواهیم شد. پس اگر عاشق گوگل و البته رقص با آن هستید، با ما همراه باشید تا عناوین زیر را با هم بررسی کنیم.

  • آیا رقص گوگل یک الگوریتم است؟
  • گوگل چگونه می رقصد؟
  • تاثیر دیگر الگوریتم های گوگل
  • تاریخچه گوگل دنس
  • رقصیدن با گوگل خوب است یا بد؟ (حلال است یا حرام؟)
  • مدت زمان رقصیدن گوگل چقدر است؟
  • چه وبسایت هایی بیشتر تحت تاثیر رقص گوگل قرار دارند؟
  • رقص آخر(سخن پایانی)

 

-آیا رقص گوگل یک الگوریتم است؟

هرچند رقص گوگل در خانواده الگوریتم های بزرگی مثل پاندا، مرغ مگس خوار و یا پنگوئن قرار نمی گیرد اما می توان آن را از نظر فنی الگوریتم به حساب آورد.

اینکه این حرکت گوگل، یعنی رقصیدن با وبسایت ها، خود یک الگوریتم است یا بخشی از یک الگوریتم بزرگتر اصلا مهم نیست. مهم این است که این فرصت را از دست ندهیم و با گوگل برقصیم. همین!

-گوگل چگونه می رقصد؟

خیلی ساده!

وبسایت شما و یا محتوای تازه شما را به طور موقتی به صفحات اول جستجو می کشاند و با ربات هایی که دارد واکنش کاربران به وبسایت شما را زیر نظر می گیرد. اگر کاربران از وبسایت شما راضی بودند وبسایت شما را کم کم به صفحات اول جستجو هدایت می کند و اگر کاربران ناراضی بودند آن را به جایگاه اول خود و حتی پایین تر هدایت می کند.

سرنوشت شما به نگاه تماشاگران به رقص شما و گوگل بستگی دارد.

کاربران چگونه سرنوشت وبسایت شما را تعیین می کنند؟ با

  • کلیک روی لینک
  • اسکرول کردن صفحه
  • زمان بیشتری ماندن در صفحه
  • نرخ پرش
  • و…

ایستاگرام فرتک

-آیا دیگر الگوریتم های گوگل تاثیر خود را از دست می دهند؟

خیر، به هیچ عنوان الگوریتم های دیگر گوگل تاثیر خود را از دست نداده و نخواهند داد بلکه رقص گوگل هم در کنار آنها کار خود را انجام خواهد داد.

برای مثال، تعدادی مطلب با کلیدواژه هشتگ های اینستاگرام در دنیای وب وجود دارد و گوگل قصد رتبه بندی این تعداد مطلب را دارد. الگوریتم های اصلی کار خود را شروع می کنند و رتبه بندی را بر اساس شاخص هایی که دارند انجام می دهند. ناگهان گوگل تصمیم به رقصیدن می گیرد و یکی از این وبسایت ها را برای مدت محدود و به تعداد محدودی کاربر در صفحات اول جستجو نمایش می دهد تا به وبسایت ها ثابت کند که اگر در صفحه اول دیده شوید چه وضعیتی خواهید داشت؟

-گوگل دنس از دیروز تا به امروز

گوگل دنس در قدیم هم وجود داشت اما نه به شکل امروزی! در قدیم هربار فهرست(index) کردن همه وبسایت ها و رتبه بندی آنها در سرورهای گوگل تقریبا به ۳۶ روز زمان نیاز داشت. به طوری که شاید وبسایتی در این دوره از رتبه بندی، در جایگاه دوم بود و در دوره ی بعدی با سقوطی ناگهانی به انتهای جدول رفته و رتبه ای ۳ رقمی به دست می آورد. در آن زمان به این حرکت گوگل، به اصطلاح رقص گوگل می گفتند.

از اواسط سال ۲۰۰۳میلادی تا همین چند وقت پیش که رقص جدید گوگل معرفی شد دیگر خبری از رقص به این شکل نبود.

می توان این رقص را یک فرصت برای همگان دانست تا خودی نشان دهند.

-رقصیدن با گوگل خوب است یا بد؟(حلال است یا حرام؟)

رقصیدن از نظر عده ای خوب و جذاب و از نظر عده ای دیگر کاری بد و بیهوده است. از نظر عده ای حلال و از نظر عده ای دیگر حرام است! باید دید رقصیدن گوگل چگونه است؟ پاسخ به این سوال را با یک مثال تشریح میکنیم!

فرض کنید شما میخواهید یک فروشگاه راه اندازی کنید و به سراغ راه اندازی فروشگاه اینترنتی می روید. فروشگاه خود را به بهترین شکل ممکن از نظر پشتیبانی، قیمت، محتوا، سئو و… راه اندازی می کنید. چند ماه از شروع کار شما می گذرد و شما همچنان در تلاش هستید تا دیده شوید ولی همچنان در صفحه چهارم گوگل هستید و بزرگان بازار در صفحه اول جا خوش کرده اند. حال اگر شما از رقص گوگل خبر نداشته باشید شاید همین جا دست از کار کشیده، فروشگاه اینترنتی خود را بسته و به سراغ مغازه ای سر چهارراه رفته و کار خود را شروع کنید.

اگر اصول اولیه سئو را رعایت کرده اید، این مشکل که هنوز دیده نشده اید می تواند حامل خبری خوب یا بد باشد.

telegram fartech

خبر خوب اینکه فروشگاه شما همیشه در صفحه چهارم نخواهد ماند و گوگل همانطور که به رقبای قدیمی بازار فرصت دیده شدن داده است به شما هم این فرصت را خواهد داد که به صفحه اول آمده و شما را توسط کاربران محک بزند.

خبر بد اینکه شاید در ماه های گذشته چندین بار با گوگل رقصیده اید بدون اینکه خود، متوجه این موضوع شده باشید. کاربران اعلام کرده اند که به فروشگاه شما علاقه ای ندارند و شما به صفحه چهارم برگشته اید.

در این حالت به سراغ اشکالات رفته و سریعا برای رفع آن تلاش کنید.

توجه:در همان ابتدای کار از ابزارهای آنالیز استفاده کنید تا از رقص گوگل با خبر شوید. تغییرات موقتی(حدود چند روز) و پرنوسان ناشی از رقص گوگل است

-مدت زمان رقصیدن گوگل چقدر است؟

از چند روز تا چندماه طول می کشد. هیچ عدد و رقم دقیقی درباره مدت زمان یا تعداد دفعات آن وجود ندارد. اگر از رتبه ی فعلی محتوای وبسایت خود ناراضی هستید کافی است آن محتوا را بروز رسانی کنید و منتظر خزنده های گوگل باشید تا به سراغ وبسایت شما آمده و رقصیدن با وبسایت شما را دوباره آغاز کنند.

هرچه تعداد دفعات بروزرسانی، بک‌لینک‌سازی، تازگی محتوا و به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی بیشتر باشد، نوسان رتبه بیشتر خواهد بود.

-چه وبسایت هایی بیشتر با گوگل می رقصند؟

گوگل و متخصصان آن درباره ی رقص گوگل هم مثل خیلی از الگوریتم های دیگر اطلاعات دقیقی ارائه نمی هند. اما تجربه وبمسترها و کارشناسان سئو نشان می دهد که موارد زیر می تواند در رقص گوگل تاثیر گذار باشد:

  • وبسایت هایی که محتوایی با کلمات کلیدی جدید و با رقیب کم منتشر می کنند.
  • وبسایت هایی که لینک سازی سریع و ناگهانی انجام داده اند.
  • وبسایت هایی که تازه راه اندازی شده اند و سرعت توسعه شان از وبسایت های دیگر بیشتر است.

-رقص آخر

حالا که در مورد رقص گوگل و نحوه ی رقصیدن با آن بیشتر می دانید؛ فرصت رقصیدن با آن را از دست ندهید و اگر وبسایتی دارید که از آخرین بروز رسانی آن خیلی وقت است که می گذرد، دست به کار شده و آن را بروز رسانی کنید و لذت رقصیدن با گوگل را از دست ندهید. لذت استفاده از فرصتی که گوگل به شما داده است را از دست ندهید.

و در آخر اگر سوالی دارید خوشحال می شویم همین جا و یا از صفحه ارتباط با فرتک با ما و کارشناسان ما در میان بگذارید!

هفته ی آینده هم منتظر #آدینه_با_فرتک باشید.
جمعه ها، ساعت ۲۰

محمدرضا وفانژاد

۱ دیدگاه

سه × 1 =