وبلاگ فرتک
۱۱ مورد از مواردی که باید از هشتگ ها در سال ۲۰۱۹ بدانید+هدیه

۱۱ مورد از مواردی که باید از هشتگ ها در سال ۲۰۱۹ بدانید+هدیه

اگر در شبکه های اجتماعی حضوری هرچند کوتاه دارید پس حتما نام هشتگ به گوشتان خورده است.علامت# که برای دسته بندی موضوعی مطالب به کار برده می شود.در این مطلب با این علامت،بیشتر آشنا می شویم و سعی می کنیم تا بهتر و بهینه تر از آن استفاده کنیم.در آخر نیز یک هدیه نیز برای شما خواهیم داشت.پس با ما همراه باشید.

۱-می توان هشتگ ها را فالو(دنبال) کرد.

علاوه بر افراد و شرکت ها،می توان هشتگ ها را نیز دنبال کرد.این به این معناست که شما می توانید در فید(feed) کاربران دیده شوید.حتی اگر آنها صفحه شما را فالو نکرده باشند.

برای مثال شما قبلا هشتگ #تبلیغات را دنبال کرده اید.امروز فرتک تصمیم می گیرد پستی با عنوان تبلیغات دهان به دهان به شیوه ی امروزی را با هشتگ #تبلیغات منتشر کند.شاید شما هم جز افرادی باشید که این پست را می بینید.

حتی اگر صفحه فرتک را دنبال نکرده نباشید،شاید با دیدن این پست اینستاگرامی فرتک،شما به سراغ پیج فرتک رفته و آن را فالو کنید.

فالوکردن هشتگ

۲-استفاده از هشتگ های نامربوط ممنوع!

اگر شما یک هشتگ را فالو کرده اید و پستی غیر مرتبط را می بینید می توانید گزینه “برای این هشتگ نشان داده نشود”(Dont show for this hashtag) را که در تصویر زیر مشاهده می کنید را انتخاب کنید.

پس وقتی میخواهید پستی را منتشر کنید فقط از هشتگ های مربوط به آن پست استفاده کنید.این که پست شما توسط افراد مناسب دیده شود،لایک شود و کامنت برای آن گذاشته شود،بسیار بهتر از این است که توسط همه دیده شود ولی هیچ واکنشی به آن داده نشود.

۳-استفاده از هشتگ های تکراری و یکسان ممنوع!

اگر لیستی از هشتگ ها آماده کرده اید و برای همه ی پست هایتان از آن ها استفاده می کنید؛دست از این کار بکشید و برای هر پست،هشتگ مرتبط با آن را استفاده کنید.این یک دستورالعمل است از طرف انجمن اینستاگرام که “ارسال نظرات یا مطالب تکراری”مجاز نمی باشد.

۴-میزان تاثیر گذاری هشتگ های خود را مشاهده کنید.

اگر پروفایل کسب و کار(بیزینسی) دارید،تعداد بازدید هایی که به واسطه هشتگ ها دریافت کرده اید را به شما نشان می دهد.برای این کار می توانید:

  1. از گوشه سمت راست پست روی مشاهده اطلاعات آماری کلیک کنید تا یکسری اطلاعات کلی را به شما نمایش دهد.
  2. برای مشاهده تمام آنالیزهای مربوط به این پست،صفحه را به بالا اسکرول کنید.

امار و ارقام

بعد از مدتی متوجه می شوید که کدام هشتگ ها تاثیر بیشتری برای پست مورد نظر شما دارند.

۵-استوری اینستاگرام را هشتگ گذاری کنید.

در صفحات هشتگ ها روی آیکون استوری کلیک کنید و استوری های افرادی که صفحات عمومی(public) دارند را مشاهده کنید.

هشتگ گزاری در استوری

استوری هایتان را هشتگ گذاری کنید تا افرادی که آن هشتگ را دنبال می کنند از استوری هایتان غافل نشوند.برای اینکه استوری هایتان شلوغ نشود هشتگ ها را کوچک کنید و یا پشت ایموجی ها،استیکرها یا GIFها پنهان کنید.

در هر استوری،فقط می توانید ۱۰ هشتگ بگذارید.

۶-درBio صفحه خود هشتگ بگذارید.

با این کار به کاربران خود اعلام می کنید که در این هشتگ ها حضور خواهید داشت و آن ها نیز می توانند با دنبال کردن این هشتگ ها به پست های شما نیز دسترسی داشته باشند.

هشتگ گزاری در بیو اینستاگرام

۷-فقط و فقط ۳۰ هشتگ!

در یک پست فقط می توانید از ۳۰ هشتگ استفاده کنید.اگر قصد دارید از همه ی ظرفیت (۳۰ هشتگ) استفاده کنید،بهتر است ۵ هشتگ را در کپشن(caption) پست بگذارید و بقیه را در کامنت اول بگذارید.با این کار تمرکز خواننده فقط و فقط روی کپشن خواهد بود و نه چیزی دیگر.

توجه داشته باشید که مجموع هشتگ های کپشن و کامنت اول نباید از ۳۰ عدد بیشتر باشد.درغیراینصورت اینستاگرام جلوی انتشار پست شما را خواهد گرفت!

 

تعداد استاندارد هشتگ ها

۸-بیشترین بازدید با ۹ هشتگ!

طبق آنالیزی که شرکت trackmaven انجام داده است،پsت های تگ شده با ۹ هشتگ بیشترین بازدید را داشته اند.اما این بدان معنا نیست که شما ملزم به رعایت این عدد هستید.باز هم در اینجا تاکید میکنم که هشتگ های مرتبط با پستی که تولید می کنید را قرار دهید.

-#من_را_فالو_کنید .

با استفاده از هشتگ های به اصطلاح محبوب مثل #من_را_فالو_کنید(followme#) شاید چند فالور جدید نصیب تان شود ولی این افراد سودی به شما نمی رسانند.ضمن اینکه ممکن است آنها اسپمر(spammer) باشند و یا به دنبال افزایش فالورهای خود باشند.

از هشتگ های محبوب می توانید با توجه به نکاتی که در انتهای مقاله خواهیم گفت استفاده کنید.

۱۰-سعی کنید از هشتگ های خاص یا مشخص استفاده کنید.

سعی کنید از هشتگ هایی استفاده کنید که مشخص تر باشند.به این معنی که اگر به دنبال علاقه مندان طراحی سایت شرکتی هستید بهتر است از هشتگ #طراحی_سایت_شرکتی به جای هشتگ#طراحی_سایت استفاده کنید.با این کار فالورهای بهتر و بیشتری را جذب صفحه ی خود خواهید کرد.به این نکته توجه داشته باشید که پست شما حتما با طراحی سایت شرکتی مرتبط باشد.

 

۱۱-برای خودتان هشتگ برند داشته باشید.

هشتگ برند هشتگی است که فقط مختص شخص،شرکت،برند،کسب وکار و یا حتی کمپین تبلیغاتی شماست.این هشتگ می تواندشعار تبلیغاتی شما،نام شرکت شما و…مخصوص شما باشد.

برای مثال ما در فرتک با هشتگ #کتابخونه_فرتک مطالب مربوط به مسابقات کتابخوانی فرتک را در صفحه اینستاگرام شرکت دسته بندی کردیم.یا با هشتگ #آدینه_با_فرتک مطالبی را که در وبلاگ مان برای روزهای جمعه با فرتک در نظر گرفته بودیم را دسته بندی کردیم.

هشتگ برند

به این نکته توجه داشته باشید که هشتگ های برندی که می سازید کوتاه و پرمعنی باشد.

 

و اما هدیه…

چه هدیه ای از این بالاتر که هشتگ های محبوب اینستاگرام و نحوه ی استفاده از آن ها را بشناسید.

همانطور که قبلا گفتیم از هشتگ هایی مانند#like4like که درخواست لایک و فالو می کنند،هرچند که در دسته ی هشتگ های محبوب قرار می گیرند استفاده نکنید.استفاده از این هشتگ ها فقط باعث جذب ربات ها،اسپم ها و کاربرانی می شود که هیچ ارتباطی با برند شما ندارند.

اما همه ی هشتگ های محبوب هم بد نیستند و نباید به خاطر چند هشتگ بقیه را نادیده گرفت.

هشتگی مانند TBT با بیش از ۴۸۰ میلیون پست تگ گذاری شده،یکی از پرکاربردترین هشتگ های انگلیسی است و فرصتی برای بازاریابی نوستالوژیک محسوب می شود.

در اینجا باهم چند هشتگ محبوب فارسی و انگلیسی اینستاگرام را با هم بررسی می کنیم.

#instagood:اگر عکسی گرفته اید که از نظر خودتان خیلی خاص است با این هشتگ آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

#instamood:اگر دوست دارید حس و حال خود را به اشتراک بگذارید از این هشتگ استفاده کنید.

#monicmonday:اگر تصویری دارید که نشان می دهد هفته ی شلوغی در پیش دارید از این هشتگ استفاده کنید.

#nofilter:برای عکس هایی استفاده کنید که در آن ها از فیلتر استفاده نکرده اید و عکس خام است.

#selfie:همانطور که از نام آن پیداست برای عکس هایی استفاده می شود که شما از خودتان گرفته اید.

هفته ی آینده هم منتظر #آدینه_با_فرتک باشید.
جمعه ها، ساعت ۲۰

محمدرضا وفانژاد