وبلاگ فرتک
سوپرماریو؛یک نوستالوژی در دنیای امروز

سوپرماریو؛یک نوستالوژی در دنیای امروز

امروز به مناسبت روز جهانی سوپرماریو یا همون قارچ خور(سکو بازی)ما ایرانی ها،قصد دارم شما رو بیشتر با این یار قدیمی بچه های ایرانی آشنا کنم.

این بازی ویدئویی که به سبک سکوبازی طراحی شده،در سال ۱۹۸۵ در ژاپن و آمریکای شمالی منتشر شد و مثل همیشه که ما ایرانی ها چند سال بعد یک تکنولوژی جهانی رو تجربه میکنیم این بازی هم از این قاعده مستثنی نبود.

ایستاگرام فرتک

این بازی برای کنسول های ان ای بی اس که در ایران به اشتباه به این کسنول ها میکرو گفته میشه طراحی شده بود.شخصیت این بازی بر اساس نماد شانس بیار طراحی شد.شانس بیار یعنی جسم یا عروسکی که در فرهنگ های اروپایی به عنوان سمبل خوش یمنی شناخته میشود.مثل نماد چشم زخم در ایران که امواج منفی چشم را گرفته و از خود خیر و برکت بر جای میگذارد.

شاید بتوان دلایل ادامه دار بودن و تعدد نسخه های این بازی را این دانست که این بازی تا آپریل سال ۲۰۱۱، ۲۶۲ میلیون نسخه در سراسر جهان فروخت و حتی رکود دو ساله فروش بازی در ایالات متحده آمریکا را شکست.این بازی در کتاب گینس به عنوان بازی که توانست بیش از ۲۰ سال بین عنوان های پرفروش بازی باشد ثبت شد.همچنین این بازی توانست در سال ۲۰۱۷ در صدر جدول پرفروش ترین بازی های سایت آمازون قرار گیرد.

telegram fartech

حال کمپانی سازنده این بازی قرار است در سال ۲۰۲۲ انیمیشن Super Mario Bros را با همکاری کمپانی سازنده آن منتشر کند ولی هنوز تاریخ دقیقی از زمان انتشار آن در دسترس نیست.باید تا سال ۱۴۰۱ شمسی صبر کنیم و ببینیم آیا انیمیشن این بازی هم خواهد توانست مخاطبین زیادی را به خود جذب کند و فروش زیادی داشته باشد؟

نظر شما چیه؟

محمدرضا وفانژاد

اضافه کردن دیدگاه

دو × 4 =