در عصر حاضر که عصر اطلاعات و عصر استفاده از رايانه و شبکههاي مبتني بر آن است، عصري که سرعت، دانش و مديريت پويا حرف اول را ميزند؛ شناخت فناوريهاي نوين و استفاده به موقع و صحيح از آن، ميتواند راه گشاي کشورهاي در حال رشد بوده و فرصت استفاده از اين امتياز پيش آمده در صحنه رقابت جهاني و ارائه خدمات به شهروندان را فراهم آورد.
امروزه رسیدن به سه هدف امنیت، رفاه و آسایش جزو مهمترین وظایف دولتها و سازمان ها و دغدغه بزرگان جوامع میباشد. مواجهه با آینده یکی از مهمترین دغدغههای انسان امروز است، آیندهای که بر پایه رسانههای ارتباطی نوین استوار بوده و در فضایی مبتنی بر آن به بلوغ میرسد.
شرکت فرتک (فکور رایانه توسعه کویر) از سال 1382 در حوزه طراحی سایت و پیاده سازی فروشگاه های اینترنتی فعالیت دارد و تا کنون بیش از 2000 وب سایت را طراحی نموده است.
محدوده وسیعی از صنایع و مشاغل، در رزومه فرتک مشاهده می گردد، از این جمله میتوان به پورتال های نهادهای دولتی، شرکت های بزرگ بخش خصوصی، کارخانجات صنعتی، مشاغل کوچک و سایتهای افراد و مشاهیر و اساتید حوزه و دانشگاه اشاره نمود.
این شرکت، تمرکز اصلی خود را بر برنامه نویسی در حوزه وب، و پیاده سازی سیستم مدیریت محتوای اختصاصی خود نموده است و با تشکیل تیم حرفه ای و مجرب شامل، برنامه نویس وب، مدیر پایگاه داده، گرافیست، کارشناس رابط کاربری، کارشناس امنیت، کارشناس سئو، کارشناس محتوا و... سعی دارد بالاترین حد از کیفیت را در اختیار مشتریان این حوزه قرار دهد.
نقش تعريف دقيق چشم انداز در موفقيت يک بنگاه اقتصادي، انکار ناپذير است. چشم انداز هر مجموعه اگر به صورت دقيق، جامع و آينده نگرانه تعريف شده باشد، می تواند مسير حرکت آن مجموعه را همواره هدفمند و جهت دار نمايد. آگهي کامل مديران مجموعه به چشم انداز سازمان، می تواند آنها را در تصميمات کليدي سازمان ياري دهد.
فرتک با توجه به محور اصلی کاربردهای تحت وب ،فعاليت چشم انداز خاصي را برای جهتدهي به مسير حرکت سازمان خود تدوین کرده است.
در این بخش با وجه تسمیه فرتک آشنا می شوید.
کلمه "فرتک" از سر واژه های نام شرکت یعنی"فکور رایانه توسعه کویر" شکل گرفته است. این کلمه شامل 2 بخش "فر" و "تک" میباشد که به معانی زیر میباشد.
فر | در اوستا این کلمه به صورت خورنه یا خورننگْه آمدهاست. صورت پهلوی آن خورّه xwarrah و به معنی شکوه و خوشبختیاست. در نوشتههای مانوی این واژه به صورت آشناتر farrah (با املای frh یا prh) آمدهاست. در اواخر دوران ساسانی معنی فرّ تحول یافته و تبدیل به بخت شده بود. مهرداد بهار این تحول را به خاطر شرایط و فشار طبقاتی ساسانیان میداند که به موجب آن ورزیدن درست خویشکاریها (چنانکه از مفهوم ابتدایی فر بر میآید) باعث به دست آوردن فرّه نمیشدهاست و نیز دستکشیدن از انجام خویشکاریها موجب از دست دادن فرّه. |
تک | سرواژه تکنولوژی میباشد و به این نکته اشاره دارد که حوزه کاری شرکت در زمینه IT(Information Technology) و ICT (Information & Communication Technology) میباشد. |
لوگوی شرکت شامل سرواژه های F وT از بخش های فرتک میباشد. این دو حرف با رنگ های آبی روشن و مشکی مشخص شده اند که روانشناسی این دو رنگ و همسویی آن با اهداف شرکت به شرح زیر میباشد:
رنگ |
روانشناسی رنگ |
اهداف فرتک |
رنگ آبیآبی یکی از سه رنگ اصلی میباشد، افرادی که تمایل به پوشیدن لباس آبی دارند، به عنوان افرادی باهوش ، مستقل و مسئولیت پذیر شناخته می شوند |
آرامش خاطر و اطمینان درونی |
ایجاد آرامش و اطمینان خاطر در مشتریان با ایجاد محصولات و خدمات با کیفیت |
اعتماد به نفس |
با اتکا به توان و تجربه نیروی انسانی با اعتماد به نفس قدم در بازار این حوزه گذاشته ایم |
|
وسعت (آسمان و اقیانوس) |
ما هیچگاه خود را محدود به مکان یا زمان خاص نمیدانیم. پروژه هر چه بزرگتر باشد رغبت ما برای انجام آن بیشتر است. |
|
جوانی |
نیروی فنی فرتک، متشکل از تیمی جوان و کارآمد میباشد. |
|
رنگ مشکیرنگ سياه قويترين و مقتدرترين رنگ است. نور را جذب ميكند. احساس قاطعيت، الزام و رسميت را به وجود ميآورد. |
قدرت و توانایی |
با ایجاد زیرساخت های قوی، سعی داریم بهترین و بالاترین کیفیت را در قیاس با رقبا ارائه کنیم. |
هوشمندی |
ارائه راهکارهای هوشمند فن آواری اطلاعات |
|
جدیت و وقار |
با پشتکار و تلاش شبانه روزی، در راه رسیدن به اهدافمان قدم برمیداریم. |
|
رسمی و مدرن |
استفاده از آخرین فن آوری های روز دنیا |
شعار شرکت فرتک، کیفیت رمز ماندگاری میباشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.
fantech.ir
fantech.net
faratechdp.com
faratechdp.com
faratek.co
faratech-eng.com
faraledco.com
faratech.blogfa.com
داده پردازی فراتک
شرکت مهندسی فراتک
شرکت فرتک (فکور رایانه توسعه کویر) شعار خود را "کیفیت، رمز ماندگاری" انتخاب نموده است.
با توجه به اینکه، فرتک، سیاست های فروش خود را بر اساس مشتری محوری گذاشته است، و مهمترین ویژگی کیفیت پیوند آن با مشتری می باشد، چرا که رضایت مشتری بستگی به کیفیت کالا و خدمات عرضه شده دارد.
نخستین شکل استفاده از کیفیت را بابلی ها به کار گرفتند، آنها از واحدهای استاندارد برای توزیع و یا اندازه گیری کالاها به صورت توافقی استفاده می کردند.
همچنین در قرن 11 میلادی، در غرب انگلیسی ها به بازرسی کیفیت کالاهای ساخته شده توسط بازرسان کار می پرداختند تا با تولیدکنندگانی که محصولات آنها مطابق با کیفیت نبوده برخورد و برای آنان جریمه تعیین کنند و بر کالاهای مرغوب مهر تایید بزنند.
به دلیل گسترش کسب و کارها در حوزه های مختلف و ایجاد جو رقابتی سنگین، امروزه، صرف تولید یا ارائه محصول یا خدمت خاص، تضمین کننده حضور آن کسب و کار در بازار نمی باشد. کیفیت در دنیای امروز با رقابت همراه است و به همین منظور این مقوله نیز مانند سایر منابع و امکانات باید مدیریت شود، زیرا بر اساس تحقیقات انجام شده ارتباط معنی داری بین مدیریت بهینه و بهبود کیفیت وجود دارد. کیفیت حاصل شانس و اقبال نیست، بلکه به مدیریت عالمانه نیازمند است.
طراحی با در لابراتور خلاقیت فرتک