فرتک در یک نگاه - فرتک، طراحی سایت و پیاده سازی فروشگاه اینترنتی

​معرفی فرتک

در عصر حاضر که عصر اطلاعات و عصر استفاده از رايانه و شبکه‌هاي مبتني بر آن است، عصري که سرعت، دانش و مديريت پويا حرف اول را مي‌زند؛ شناخت فناوري‌هاي نوين و استفاده به موقع و صحيح از آن، مي‌تواند راه گشاي کشورهاي در حال رشد بوده و فرصت استفاده از ‌اين امتياز پيش آمده در صحنه رقابت جهاني و ارائه خدمات به شهروندان را فراهم آورد.

امروزه رسیدن به سه هدف امنیت، رفاه و آسایش جزو مهمترین وظایف دولت‌ها و سازمان ها و دغدغه بزرگان جوامع می‌باشد. مواجهه با آینده یکی از مهمترین دغدغه‌های انسان امروز است، آینده‌ای که بر پایه رسانه‌های ارتباطی نوین استوار بوده و در فضایی مبتنی بر آن به بلوغ می‌رسد.

شرکت فرتک (فکور رایانه توسعه کویر) از سال 1382 در حوزه طراحی سایت و پیاده سازی فروشگاه های اینترنتی فعالیت دارد و تا کنون بیش از 2000 وب سایت را طراحی نموده است.

محدوده وسیعی از صنایع و مشاغل، در رزومه فرتک مشاهده می گردد، از این جمله میتوان به پورتال های نهادهای دولتی، شرکت های بزرگ بخش خصوصی، کارخانجات صنعتی، مشاغل کوچک و سایتهای افراد و مشاهیر و اساتید حوزه و دانشگاه اشاره نمود.

این شرکت، تمرکز اصلی خود را بر برنامه نویسی در حوزه وب، و پیاده سازی سیستم مدیریت محتوای اختصاصی خود نموده است و با تشکیل تیم حرفه ای و مجرب شامل، برنامه نویس وب، مدیر پایگاه داده، گرافیست، کارشناس رابط کاربری، کارشناس امنیت، کارشناس سئو، کارشناس محتوا و... سعی دارد بالاترین حد از کیفیت را در اختیار مشتریان این حوزه قرار دهد.​

چشم انداز

نقش تعريف دقيق چشم انداز در موفقيت‌ يک بنگاه اقتصادي، انکار ناپذير است. چشم انداز هر مجموعه اگر به صورت دقيق، جامع و آينده‌ نگرانه تعريف شده باشد، می تواند مسير حرکت آن مجموعه را همواره هدفمند و جهت دار نمايد. آگهي کامل مديران مجموعه به چشم انداز سازمان، می تواند آنها را در تصميمات کليدي سازمان ياري دهد.

فرتک با توجه به محور اصلی کاربردهای تحت وب ،فعاليت چشم انداز خاصي را برای جهت‌دهي به مسير حرکت سازمان خود تدوین کرده است.

فرتک کاربردهای تحت وب را در دو دسته تقسیم بندی می کند:

  • طراحی وب سایت: در دهه اخیر همواره شرکت ها و سازمان های مختلف به دنبال راه اندازی پایگاه های خود در اینترنت بوده اند تا بتوانند خود را به دیگران معرفی کرده و یا کسب و کار خود را در این بستر ارتباطی فراهم نمایند. فرتک با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا سیستم های مدیریت وبسایت را طراحی نموده تا واسط کاربری کاربران را با پایگاه اینترنتی خود برقرار نمایند. از دیدگاه ما افتتاح یک وب سایت مزایای زیر را در بر دارد:
    • شما علاوه بر تلفن و آدرس پستي يك راه ارتباطي ديگر به نام ایمیل با مشتريان خود داريد.
    • فعالیت ها و نمايشگاه محصولات شما هميشه با كمترين هزينه برپاست.
    • کاربران در جستجوهای خود در حوزه کاری مرتبط با سازمان، شما را خواهند دید.
    • مشتریان شما را بهتر به خاطر خواهند سپرد و در دفعات بعدی مراجعات آسانتری به شما خواهند داشت.
    • اظهار نظر در محيط شبكه براي شما نسبت به گفتگوي تلفني يا نوشتن نامه آسان تر خواهد بود.
    • تجارت شما همواره در جریان خواهد بود.
  • نرم افزارهای تحت وب: امروزه دیگر نمی توان نقش نرم افزارها را در افزایش کارایی شرکت و سازمان های مختلف انکار کرد. شاید به جرات می توان گفت در سازمان های پیشرفته امروزی دیگر کاغذ نقشی نداشته و جای خود را به کلیدهای سیاه رنگ صفحه کلید کامپیوتر داده اند. کاربران بسیار از کار با شرکت راضی بوده و هوشمندی آنها و سرعت کامپیوتر نیز سازمان را به بالاترین سطح کارایی رسانده است. فرتک با ايجاد يک بستر نرم افزاري با قابليت نصب محصول، مجتمع سازي محصولات، نصب رابط کاربر، پشتيباني از بسترهاي وب و موبايل، قابل توسعه اطلاعاتي و ساختاري توسط مشتري این رسالت را به خوبی آغاز نموده و با نمونه های ارائه شده موفق سعی در افزایش بهره وری نرم افزارهای خود دارد.

بر این اساس سند چشم انداز فرتک به شرح ذیل تدوین شده است:

  • آشنایی با علوم پیشرفته کامپیوتر و توانایی در بکارگیری آن در جهت تولید نرم افزار
  • توانایی در بکارگیری بسترهای ارتباطی مختلف در جهت سهولت هرچه بیشتر مشتریان
  • توانایی در راه اندازی سازمان های الکترونیک در جهت تحقق سیاست های دولت الکترونیک و برنامه توسعه پنجم
  • پیاده سازی بالاترین سطح امنیت در محیط اینترنت با استفاده از برترین تکنولوژی های سخت افزاری و نرم افزاری
  • تعامل سازنده و موثر با جامعه بر اساس اصول علوم و فناوری های شناختی
  • ایجاد محیط سازنده بر اساس مفهوم مشتری مداری و رسیدن به سطح بالای ارائه سرویس های با کیفیت
  • ارائه یک محیط کاملا مطمئن جهت حریم خصوصی و اطلاعات مشتریان

وجه تسمیه

در این بخش با وجه تسمیه فرتک آشنا می شوید.

ریشه شناسی فرتک

کلمه "فرتک" از سر واژه های نام شرکت یعنی"فکور رایانه توسعه کویر" شکل گرفته است. این کلمه شامل 2 بخش "فر" و "تک" میباشد که به معانی زیر میباشد.

فر در اوستا این کلمه به صورت خورنه یا خورننگْه آمده‌است. صورت پهلوی آن خورّه xwarrah و به معنی شکوه و خوشبختی‌است. در نوشته‌های مانوی این واژه به صورت آشناتر farrah (با املای frh یا prh) آمده‌است. در اواخر دوران ساسانی معنی فرّ تحول یافته و تبدیل به بخت شده بود. مهرداد بهار این تحول را به خاطر شرایط و فشار طبقاتی ساسانیان می‌داند که به موجب آن ورزیدن درست خویشکاری‌ها (چنانکه از مفهوم ابتدایی فر بر می‌آید) باعث به دست آوردن فرّه نمی‌شده‌است و نیز دست‌کشیدن از انجام خویشکاری‌ها موجب از دست دادن فرّه.
تک سرواژه تکنولوژی میباشد و به این نکته اشاره دارد که حوزه کاری شرکت در زمینه IT(Information Technology) و ICT (Information & Communication Technology) میباشد.

لوگوی فرتک

لوگوی شرکت شامل سرواژه های F وT از بخش های فرتک میباشد. این دو حرف با رنگ های آبی روشن و مشکی مشخص شده اند که روانشناسی این دو رنگ و همسویی آن با اهداف شرکت به شرح زیر میباشد:

رنگ

روانشناسی رنگ

اهداف فرتک

رنگ آبی

آبی یکی از سه رنگ اصلی میباشد، افرادی که تمایل به پوشیدن لباس آبی دارند، به عنوان افرادی باهوش ، مستقل و مسئولیت پذیر شناخته می شوند

آرامش خاطر و اطمینان درونی

ایجاد آرامش و اطمینان خاطر در مشتریان با ایجاد محصولات و خدمات با کیفیت

اعتماد به نفس

با اتکا به توان و تجربه نیروی انسانی با اعتماد به نفس قدم در بازار این حوزه گذاشته ایم

وسعت (آسمان و اقیانوس)

ما هیچگاه خود را محدود به مکان یا زمان خاص نمیدانیم. پروژه هر چه بزرگتر باشد رغبت ما برای انجام آن بیشتر است.

جوانی

نیروی فنی فرتک، متشکل از تیمی جوان و کارآمد میباشد.

رنگ مشکی

رنگ سياه قوي‌ترين و مقتدرترين رنگ است. نور را جذب مي‌كند. احساس قاطعيت، الزام و رسميت را به وجود مي‌آورد.

قدرت و توانایی

با ایجاد زیرساخت های قوی، سعی داریم بهترین و بالاترین کیفیت را در قیاس با رقبا ارائه کنیم.

هوشمندی

ارائه راهکارهای هوشمند فن آواری اطلاعات

جدیت و وقار

با پشتکار و تلاش شبانه روزی، در راه رسیدن به اهدافمان قدم برمیداریم.

رسمی و مدرن

استفاده از آخرین فن آوری های روز دنیا

شعار فرتک (کیفیت رمز ماندگاری)

شعار شرکت فرتک، کیفیت رمز ماندگاری میباشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

فرتک فراتک فنتک fartech fantech fartek faratek faratech fantek

fantech.ir
fantech.net
faratechdp.com
faratechdp.com
faratek.co
faratech-eng.com

faraledco.com
faratech.blogfa.com

داده پردازی فراتک
شرکت مهندسی فراتک

شرکت فرتک (فکور رایانه توسعه کویر) شعار خود را "کیفیت، رمز ماندگاری" انتخاب نموده است.

با توجه به اینکه، فرتک، سیاست های فروش خود را بر اساس مشتری محوری گذاشته است، و مهمترین ویژگی کیفیت پیوند آن با مشتری می باشد، چرا که رضایت مشتری بستگی به کیفیت کالا و خدمات عرضه شده دارد.

تاریخچه کیفیت

نخستین شکل استفاده از کیفیت را بابلی ها به کار گرفتند، آنها از واحدهای استاندارد برای توزیع و یا اندازه گیری کالاها به صورت توافقی استفاده می کردند.

همچنین در قرن 11 میلادی، در غرب انگلیسی ها به بازرسی کیفیت کالاهای ساخته شده توسط بازرسان کار می پرداختند تا با تولیدکنندگانی که محصولات آنها مطابق با کیفیت نبوده برخورد و برای آنان جریمه تعیین کنند و بر کالاهای مرغوب مهر تایید بزنند.

کیفیت و دنیای امروز

به دلیل گسترش کسب و کارها در حوزه های مختلف و ایجاد جو رقابتی سنگین، امروزه، صرف تولید یا ارائه محصول یا خدمت خاص، تضمین کننده حضور آن کسب و کار در بازار نمی باشد. کیفیت در دنیای امروز با رقابت همراه است و به همین منظور این مقوله نیز مانند سایر منابع و امکانات باید مدیریت شود، زیرا بر اساس تحقیقات انجام شده ارتباط معنی داری بین مدیریت بهینه و بهبود کیفیت وجود دارد. کیفیت حاصل شانس و اقبال نیست، بلکه به مدیریت عالمانه نیازمند است. 

ویژگی های کیفیت

  • پیوند با مشتری: رضایت مشتری بستگی به کیفیت کالا و خدمات عرضه شده دارد
  • قیمت مناسب، بدون نقص و مناسب بودن محصول یا خدمات
  • باعث افزایش بهره وری و تقاضای بیشتر می شود و در واقع می توان گفت کیفیت زمانی معنا می یابد که مشتریان برای درخواست مجدد خدمت یا کالا بازگردند.