وبلاگ فرتک
how-to-see-instagram-in-explorer

از سیر تا پیاز صفحه اکسپلور اینستاگرام

شاید بتوان گفت اینستاگرام یکی از بهترین صفحاتی که در اختیار کاربران قرار داده است صفحه اکسپلور این اپلیکیشن است. از طریق این صفحه می توان با تاثیر بر Impression و درگیر شدن با Engagement، مخاطبان خود را افزایش داد. البته در شرایط خاصی و با عبور از فیلتر و الگوریتم‌های پیچیده اینستاگرام امکان نمایش پست‌ها در این صفحه وجود دارد. در واقع هدف از طراحی این صفحه این است که کسب و کارها و افراد بتوانند توجه مخاطبان بیشتری را به پست‌‌های خود جلب کنند. در این پست قصد داریم در مورد صفحه اکسپلور اینستاگرام، نحوه کارکرد و مکانیزم تشخیص این صفحه صحبت کنیم. در آخر به این موضوع اشاره خواهیم کرد که چرا وجود پست‌های شما در این صفحه برای حیات برند شخصی یا کسب و کار شما مهم خواهد بود. شاید قبل از هر چیز، فکر کنید قرار گرفتن پست‌هایتان در این صفحه غیر ممکن است. اما در حقیقت اینطور نیست و با کمی تلاش و تشخیص نحوه کار این صفحه می‌توان به راحتی به فرمول جلب توجه مردم در این شبکه دست پیدا کرد.

از محبوب اینستاگرام تا اکسپلور اینستاگرام

با حذف صفحه محبوب از اینستاگرام (Popular) صفحه دیگری به نام اکسپلور (Explor) جای آن را گرفت. در صفحه (Popular)  پست هایی که بیشترین تعداد لایک را داشتند نمایش داده می‌شدند. این صفحه خیلی به مذاق کاربران خوش نمی آمد تا اینکه اینستاگرام با تغییر رویه اقدام به طراحی صفحه‌ای با نام (Explor) کرد و در طی چند سال گذشته به توسعه و تکامل این صفحه پرداخت.

how-to-see-instagram-in-explorer

نحوه کار صفحه اکسپلور اینستاگرام

روال کار این صفحه برای هر کاربر متفاوت است. در واقع صفحه اکسپلور اینستاگرام برای هر کاربر متشکل از پست‌هایی است که توسط خود کاربر لایک شده و پست‌های لایک شده توسط افرادی که کاربر پست‌های آن‌ها را لایک کرده است. اما نکته جالب برای کسب و کارها این است که وقتی مخاطبان پست شما را لایک کنند، ناخودآگاه پست شما در صفحه دنبال کنندگان آن شخص نیز نمایش داده می شود. در واقع اگر می بینید برخی پست‌های شما به طور غیر معمول لایک و کامنت می گیرند ، به این معنی است که افرادی که این پست در اکسپلورشان نمایش داده می شود، به آن علاقه دارند و به قول معروف محتوای شما وایرال (Viral) شده است. توسعه دهندگان اینستاگرام با طراحی الگوریتم‌های بهینه همواره می کوشند تا بهره وری این شبکه اجتماعی را افزایش دهند. به طور مثال چند وقت پیش بود که اینستاگرام با آپدیت جدیدی که برای رقابت با اسنپ‌چت عرضه شده بود اقدام به نمایش ویدیو‌هایی می‌کرد که ممکن بود نظر هر مخاطبی را جلب کند. یکی دیگر از اقدامات جالب اینستاگرام را می‌توان در عرضه آپدیت جدیدی برای معرفی کانال ویدئویی «رویدادهای جدید» (new Events) نام برد که در آن محتواهای ویدئویی از رویدادهای بزرگ نظیر کنسرت‌ها، مسابقات و مراسم‌های اهدای جوایز مانند اسکار را به نمایش می‌گذاشت. با توجه به اهمیت اینستاگرام بر انتشار محتواهای ویدئویی بهتر است به تولید محتوا های کوتاه ویدئویی برای انتشار در صفحه اینستاگرام کسب و کارتان اقدام کنید. اینطور که به نظر می رسد اینستاگرام اهمیت زیادی برای محتوای ویدئویی قائل است و از این طریق میتوانید بسیار آسان تر به صفحه اکسپلور وارد شوید.

اهمیت حضور در صفحه اکسپلور اینستاگرام چیست؟

تلاش برای حضور در صفحه اکسپلور اینستاگرام تنها به خاطر افزایش تعداد مخاطبان نمی‌باشد، بلکه هدف نهایی این است که با استفاده از این ابزار رشد برند شخصی شما با جهش بیشتری صورت گیرد. حضور در این صفحه در کنار هشیاری برند، دنبال کردن یک استراتژی موفق برای جذب مخاطبان جدید و در نهایت به افزایش فروش ختم می‌شود. همانطور که گفتیم الگوریتم‌های صفحه اکسپلور بر اساس سلایق شخصی پست‌ها را گزینش می‌کند. از طرفی با قرار گرفتن پست‌های کسب و کار شما در صفحه اکسپلور این فرصت را خواهید داشت تا پست‌هایتان در معرض نمایش مخاطبان جدید قرار بگیرد. با استفاده از این امکان هر کاربر جدیدی که جذب می‌کنید شما را به جمع جدیدی از دوستانش که هم‌سلیقه با او هستند معرفی می‌کند و خبری از قرار گرفتن در معرض دید آدم‌های اتفاقی نیست. می‌توان گفت که مهم‌ترین مسئله در رابطه با کسب و کار ها این است که رسیدن به صفحه اکسپلور هیچ هزینه ای برای صاحبان برندها نخواهد داشت و تنها به ذوق و خلاقیت شما بستگی خواهد داشت. صفحه اکسپلور به منزله یک قیف بازاریابی (Marketing Funnel) است. قرار گرفتن در صفحه اکسپلور سبب هشیاری کاربران نسبت به صفحه شما می شود. همچنین با تولید عکس ها و ویدئوهای جذاب می‌توانید نظر مشتریان بالفعل را جذب کنید.  مهم ترین کار بعد از جلب مخاطبان این است که با اتخاذ تصمیماتی درست برندتان را به آن‌ها بشناسانید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم در رابطه با چگونگی تبدیل شدن به یک پیج تاثیرگذار در اینستاگرام صحبت کنیم. شاه‌کلید اصلی برای قرارگرفتن در بین هزاران صفحه اکسپلور کاربران این است که دنبال‌کنندگان بسیاری با صفحه شما ارتباط برقرار کنند و از طریق لایک و نظر با حساب شما تعامل داشته باشند. بهتر است اینطور بگوییم که اگر یکی از پست‌های شما را یک پیج ۶۰ هزار نفری لایک کند ، پست شما در صفحه اکسپلور ۶۰ هزار دنبال کننده منتشر خواهد شد و هر شخصی از این تعداد پست شما را لایک کنند در صفحه اکسپلور دنبال کنندگان آن شخص نیز نمایش داده خواهد شد. بنابراین وایرال شدن تاثیر به سزایی در انتشار هر چه بیشتر عکس‌ها و ویدئو های شما خواهد داشت. به عنوان نکته پایانی مجدداً بر تولید عکس‌ها و ویدئو های جذاب تاکید می‌کنیم، چرا که تولید محتواهای جذاب در وایرال شدن و نشر حداکثری پست‌هایتان تاثیر به سزایی خواهد داشت. در پایان اگر به دنبال آنالیز امار استوری های خود هستید، از شما دعوت می کنیم مقاله با ساده ترین روش های آنالیز استوری اینستاگرام رشد کنید را مطالعه کنید.

علیرضا حیدری

۴۵ comments

پنج × 3 =